karelstromph
door karelstromph Aug 19, 2011 om 14:28
Computers & telefonie

Comoter-TV

Binnenkort krijgen we glasvezel. Er schijnen tegenwoordig TV's te bestaan die tevens computers zijn.

Wie weet het fijne hiervan? Merk ? Verrichting?

We hebben Ziggo, hoe zijn de anderen?

Groet, Karel

359 3 Rapporteer

freya
door freya - Aug 19, 2011 om 14:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo karelstromph,

Als je kijkt naar wat er tegenwoordig in een TV aan elektronica zit, ja, dan zou je bijna kunnen zeggen dat het een computer is, maar nee, je kan er geen Windows op installeren.

Tegenwoordig kun je een TV wel op een thuisnetwerk aansluiten en zodoende het internet op om b.v. wat te surfen of YouTubfilmpjes te bekijken. Ook skypen kan tot de mogelijkheden behoren, maar nee, een TV is geen vervanger voor een computer.

m.vr.gr. Freya

rj
door rjw - Aug 19, 2011 om 15:24
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 19 aug 2011, 14:54]
Hallo karelstromph,

Als je kijkt naar wat er tegenwoordig in een TV aan elektronica zit, ja, dan zou je bijna kunnen zeggen dat het een computer is, maar nee, je kan er geen Windows op installeren.

Tegenwoordig kun je een TV wel op een thuisnetwerk aansluiten en zodoende het internet op om b.v. wat te surfen of YouTubfilmpjes te bekijken. Ook skypen kan tot de mogelijkheden behoren, maar nee, een TV is geen vervanger voor een computer.

m.vr.gr. Freya

En nog aanvullend: andersom gaat ook niet zomaar. Ook al komt alles binnen via dezelfde glasvezel internetverbinding, je kunt niet "zomaar" tv kijken op je computer.

karelstromph
door karelstromph - Aug 19, 2011 om 16:55
95 Antwoorden / 5 Vragen

freya en rjw

Sorry voor de verkeerde spelling, hij was mij ontsnapt voordat ik het kon corrigeren.

Jullie advies is mij bekend, ik heb zelfs een TV- kaart (analoog) in mijn desktop en kan ermee alle (analoge) zenders op mijn kabel vangen en registreren. er bestaan ook digitale kaarten, maar ik ben nog niet op digitale TV geabonneerd (komnt pas met de glasvezel).

Wat ik gezien heb (ca. € 700,--) is een 32" TV met computer erin (ben het merk kwijt). Misschien is dat een computer, met een TV kaart erin? Hij bestaat dus.

Als iemand reeds een heeft en ervaring mee, zou ik graag willen weten of het goed werkt.

Overigens kan ik nu al mij USB HD (2TB) op mijn TV aanpluggen via een USB-aansluiting, daaruit in de huiskamer afspelen. Raad ik trouwens iedereen aan,

Groet, Karel