jr
door jrasch Sep 2, 2008 om 17:34
Computers & telefonie

Computer sluit niet meer goed af

Sinds een korte tijd sluit de computer niet meer goed af.

Als er op afsluiten geklikt word duurt het even voor het afmeldscherm tevoorschijn komt, als dit tevoorschijn komt blijft dit vaak ook nog een behoorlijke tijd (langer dan een uur) staan.

Hoe kan dit? en wat valt hier aan te doen?

(de computer heeft vista als systeem)

bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet

J.Rasch

538 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 2, 2008 om 18:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eens of afsluiten wel goed gaat vanuit de veilige modus.
Opstarten in veilige mode door een paar keer op F8 te tikken na het BIOS scherm.

Via Start, Bureau-accessoires, Uitvoeren ...
het commando     msconfig   typen
gevolgd door Enter of OK

Indien nodig op Uitvoeren met de rechter muisknop klikken en dan Uitvoeren als Administrator kiezen.

In het tabblad Opstarten van msconfig alle vinkjes weghalen.
Dan herstarten en na de herstart testen of de PC wel snel uit gaat.
Zo ja, dan de vinkjes langzamerhand weer aanzetten en opletten bij welke het fout gaat.

GSM

je
door jeronimus - Sep 12, 2008 om 16:25
12 Antwoorden / 2 Vragen

Heel gewoon, de stekker eriot halen. Dat helpt met veel rare dingen op de PC. Ik heb deze tip onvangen van iemand die goed thuis is in  de ITC.

Succes,

Ton Bruil-Swart

a.nruil-swart@kpnplanet.nl

jr
door jrasch - Sep 16, 2008 om 17:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste GSM en Ton Bruil-Swart bedankt voor jullie tips het euvel is inmiddels verholpen.

Vriendelijke groet J.Rasch