th
door theo sprong Aug 28, 2010 om 16:19
Computers & telefonie

Computers & internet

wij gaan half september op vakantie . en nou zegt mijn vader dat de pc helemaal uit moet . maar we hebben aangesloten op een stekerdoos . met een rood lampje hij raakt toch in de war van .

502 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2010 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theo sprong,

Zou het advies van vader maar opvolgen. Dan speel je op safe.
Kan echt geen kwaad voor de computer.
En na de vakantie gewoon weer de stekker in het contact.

Fijne vakantie

th
door theo sprong - Aug 28, 2010 om 16:39
27 Antwoorden / 9 Vragen

Maar ja hij treket iedere dag de stekker eruit en dat hoeft nou ook niet want als je die pc van hem en ons bekijkt . dan is hij ontzettend traag , maar die van ons is ook nieuwer nog maar 2 jaar oud .

pino123
door pino123 - Aug 28, 2010 om 16:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Beste theo,

Je computer raakt er zeker niet van in de war. De snelheid van de computer heeft niets met een eventuele stroomstoring of sluiting te maken. Indien je niet thuis bent heb je daar helemaal geen zicht op. Het beste is om alle stroom gebruikende dingen zoals tv, decoder, computer etc uit te zetten. Ik zou zeker dit advies opvolgen.

Straks heb je achteraf spijt.

dobby
door dobby - Aug 28, 2010 om 18:46
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 28 aug 2010, 16:45]Je computer raakt er zeker niet van in de war. De snelheid van de computer heeft niets met een eventuele stroomstoring of sluiting te maken. Indien je niet thuis bent heb je daar helemaal geen zicht op. Het beste is om alle stroom gebruikende dingen zoals tv, decoder, computer etc uit te zetten. Ik zou zeker dit advies opvolgen.

Straks heb je achteraf spijt.

Denk alleen bij decoders in het algemeen er wel even aan dat je smartcard na een tijdje geen communicatie met Het Netwerk gehad te hebben wel even tijdelijk kan besluiten dat hij geen authorisatie en/of decoding keys heeft om eht signaal weer normaal door te geven.. maar dat zal bij een niet al te lange break wel niet echt lang duren . . .

En snelheid: ach.. misschien de eerste keer na terugkomst... (recente PCs gaan automagisch aan af en toe om te updaten [dit is even de korte versie] - als er nou veel updates waren zou een PC die spanningloos geweest is de eerste keer meer te doen hebben...) (dan moet de rest van je netwerkinfra natuurlijk ook gewoon actief blijven)

En misschien dat sommige internet providers met een semi-vast IP address na een tijdje als je DHCP lease verlopen is je een ander address geven, maar dat zal/hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn...

En dan heb je nog faxen.. bij een VoIP line zal een fax weinig doen als je modem uitstaat, maar ja, zoveel mensen hebben nou ook weer geen fax.

Meer "tegen" argumenten kan ik zo snel niet verzinnen, en de "voor" argumenten zijn natuurlijk idd energie verbruik, brandgevaar, bemoeilijken van eventuele WiFi hacking (bij afwezigheid zullen in het algemeen de router logs minder in de gaten gehouden worden, maar misschien normaliter ook niet ...)

corry1961
door corry1961 - Aug 28, 2010 om 19:45
16 Antwoorden / 9 Vragen

ik doe dat altijd,iedere avond voor het slapen gaan,gaat mijn pc altijd helemaal uit..dus ook het rode lampje op de stekkerdoos..geen idee of dat moet of kan..ik doe dit al jaren zo

knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 30, 2010 om 12:05
533 Antwoorden / 0 Vragen

@corrie 1961, als je van je stekkerdoos de schakelaar uit doet en het lampje is uit is alles stroomloos, doe ik ook altijd niks mis mee.

Mvrgrt Nico