empee
door empee Sep 26, 2020 om 20:55
Computers & telefonie

Cookie-instellingen

Steeds meer pagina´s komen eerst met de opmerking: "cookie-instellingen beheren of alles accepteren". Echt iets van de laatste weken. Is de wetgeving onlangs veranderd of heb ik onbewust iets verkeerd ingesteld?
Hoe kom ik van dit vervelende euvel af?

1497 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2020 om 20:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Recent CCleaner of een andere schoonmaak tool gedraaid?

rj
door rjw - Sep 26, 2020 om 20:58
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien een keer de browsergeschiedenis gewist? Of een update van de browsersoftware die oude cookies heeft verwijderd? Er is in ieder geval geen nieuwe of veranderde wetgeving van kracht geworden.

empee
door empee - Sep 26, 2020 om 21:03
178 Antwoorden / 139 Vragen

Ja DIUMENGE. CCleaner gedraaid. Als dat de oorzaak is, hoe nu verder?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2020 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je CCleaner wil blijven gebruiken en deze melding niet meer wenst te zien, dan moet je bij de browsers die je gebruikt even het vinkje bij cookies weghalen. Dan laat CCleaner ze staan en krijg je die meldingen niet meer.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2020 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u via een andere wifi internet gebruikt, gebeurd dat meestal.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2020 om 22:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wat je schrijft klopt, voor mij dan, als een zwerende vinger. Heb weken in ziekenhuis gelegen en sindsdien barstte het van de cookies. Maar na, voor wat @diumenge al schreef, dat -probleem- is gelukkig weer over.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2020 om 22:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Installeer deze extensie , dan krijgt u de melding niet meer .

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2020 om 10:50
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals u heeft kunnen lezen in de verwijzing die @MARITA5 al gaf is dit gebaseert op een Europese regel.

Houd er wel rekening mee dat indien u de tool gebruikt die wordt genoemd u dan wel accoord bent met al hetgeen via de cookies wordt gevraagd en u dus een groteb kans loop dat u erg veel minder gewenste aanbiedingen en/of meldingen krijgt. Het is dan mogelijk toch beter om één keer de de mogelijkheid van het aanpassen van de cookies te benutten en dan in te syteel als minimaal. De cookie vraag komt dan ook niet meer terug tenzij u alle cookies verwijderd zoals ook af en toe nuttig is. En dan rest- opnieuw minimaal instellen. En als u helemaal niet wil, dan weigeren.

empee
door empee - Sep 28, 2020 om 21:12
178 Antwoorden / 139 Vragen

Bedankt allemaal. Ik ga met jullie opmerkingen/adviezen aan de slag. Groetjes ........

empee
door empee - Sep 29, 2020 om 21:29
178 Antwoorden / 139 Vragen

DIUMENGE, bij Safari is niks aan te vinken.
Bij Privacy en beveiliging staan de volgende vier mogelijkheden.
Wat moet ik kiezen?

Voorkom volgen
Blokker alle cookies
Meld frauduleuze websites
Controleer op Apple Pay

diumenge
door diumenge Sep 29, 2020 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je gebruikt kennelijk MacOS? Daar kan ik je niet mee helpen. Hopelijk komt er een Apple gebruiker langs die je daar wel mee kan helpen.