guido hesper
door guido hesper Apr 1, 2017 om 12:17
Computers & telefonie

Cookies

ik wil geen cookies accepteren van websites. hoe kan ik dat voorkomen? als ik het niet doe is mijn pc niet veilig geeft de computer aan. zelfs als ik ze uitzet wat kan. kan ik sommige website niet eens bezoeken. want dan wordt ik geblokkeerd. ik vind het behoorlijk vervelend dat er bijna overal cookies gevraagd worden. je word gedwongen om ze te accepteren. waarom. als je op het net zit, weet iedereen je gegevens als en kunnen ze al meekijken wat je doet. je surf gedrag word allang bekeken. waarom dan nog cookies accepteren? guido

5602 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2017 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wil je nu weer een antwoord op je vraag en dan niet het fatsoen hebben om even terug te reageren?

edrick3
door edrick3 Apr 1, 2017 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk bedoel ik die. Welke vraag zou het anders moeten zijn als dat de enige eerdere vraag is?

Ge
door Genee Apr 1, 2017 om 13:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@carola.83
Over fatsoen gesproken, meestal venijnige reacties en het je en jij in uw reacties.

Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@toonder: mag JIJ (en anderen, bijv. MH en Jackyh die ongetwijfeld volgen) vinden hoor. Mijn reacties zijn trouwens recht voor z'n raap, is heel wat anders dan venijnig.

mathijs_b
door mathijs_b Apr 1, 2017 om 13:29
641 Antwoorden / 77 Vragen

Carola, slecht geslapen?

Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mathijs: vooropgesteld dat ik altijd slecht slaap: het komt steeds vaker voor (zo'n 90%) dat mensen (heb het dus niet alleen over mezelf) energie steken in het beantwoorden van vragen en je nooit meer wat terug hoort. Bijv. of het probleem is opgelost e.d.

Ge
door Genee Apr 1, 2017 om 13:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@carola.83
Het lijkt er anders wel op dat u constant een slecht humeur hebt, heel veel lichamelijke ongemakken misschien?

jvberkel
door jvberkel Apr 1, 2017 om 16:47
41 Antwoorden / 7 Vragen

als je de reacties van Carola op het forum volgt, dan zijn er weinig fatsoenlijke antwoorden bij, "recht voor z'n raap" en vaak onbeschoft.

r.kemperman
door r.kemperman Apr 2, 2017 om 07:58
423 Antwoorden / 4 Vragen

Mensen,
zullen we het alsjeblieft niet persoonlijk maken?
Er wordt al genoeg gehakketakt in de wereld.
Alleen reageren op de vraag en ja, helaas zijn de meeste vragenstellers niet zo beleefd om een terugkoppeling te geven.
Alvast bedankt

wa
door wallytax57 Apr 3, 2017 om 01:49
3 Antwoorden / Vragen

Ik vind dat @carola.83 gelijk heeft. Ik erger mezelf daar ook aan.

dokun
door dokun Apr 3, 2017 om 12:51
152 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83,

U denkt dat u het hier voor het zeggen heeft. Wat een arrogantie!!   U moet gewoon ophouden met het alsmaar neerkalken van die negatieve reacties die vaak aanvallens zijn naar de ts.  U heeft hier niets te zoeken als u zich alleen maar ergert aan vragenstellers.   Als je je ergens aan ergert kun je dat zeggen, maar om mensen te gaan beschuldigen zoals u constant doet gaat veel te ver. Dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom ts'sen niet meer reageren. Omdat ze door U en de uwe toch alleen maar afgebrand worden.

KASSA zou u gewoon van dit forum moeten verwijderen. De laatse tijd zijn 80% van uw reacties zure negatieve beschuldigende reacties.Die voegen helemaal niets toe aan dit forum, integendeel die breken dit forum af!

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 1, 2017 om 12:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Apr 1, 2017 om 12:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat je die websites niet gratis bezoekt, je moet betalen met informatie over jezelf.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 1, 2017 om 22:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet gelukkig helemaal niet :-).

jo
door jorisw Apr 3, 2017 om 19:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt de melk wel horen klotsen maar weet niet waar de tepel is....

reflecs
door reflecs - Apr 1, 2017 om 13:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt er voor kiezen die websites dan maar niet te bezoeken, dat zullen er toch niet heel veel zijn?

Maar hier staat ook een uitleg:https://veiliginternetten.nl/themes/privacy/situatie/cookies-browsegeschiedenis-en-auto-aanvullen/moet-ik-cookies-accepteren-om-alle-functionaliteit/

In plaats van Ghostery dat genoemd wordt gebruik ik Disconnect:https://disconnect.me/disconnect#
Niet iedereen kan trouwens meekijken met wat je doet hoor ;)

Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mag ik vragen waarom je Disconnect gebruikt en niet Ghostery?

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 14:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja hoor :) Het kwam als eerste op mijn pad en het bevalt mij persoonlijk goed.
Op het moment ben ik niet zo bezig met experimenteren, dus laat het maar zo.
Better privacy zit er ook op, beetje dubbelop misschien.
Ik zag vandaag deze thread op Tweakers: https://tweakers.net/downloads/38453/ghostery-700.html

Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zojuist Ghostery extensie uitgeschakeld en Disconnect geïnstalleerd. Privacy bij Ghostery was al een tijdje twijfelachtig, vandaar op zoek naar andere. Gebruik daarnaast dan nog Adguard i.p.v. AdBlock) Benieuwd of deze combi bevalt.

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 15:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Succes ermee. En bedankt voor de tip van Adguard!

wi
door wilhelmina59 Apr 1, 2017 om 15:48
519 Antwoorden / 0 Vragen

Disconnect geeft ruzie met  FireFox
Adguard ipv Adblock gaat wel goed

Cookies
door Cookies Apr 1, 2017 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik gebruik geen FF. Tot nu toe werkt de combi prima bij mij.

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 16:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@wilhelmina59, hier Firefox 52.0.2 en Disconnect 5.18.19. Geen probleem.

marita5
door marita5 Apr 1, 2017 om 16:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , voor disconnect hoef je dit alleen maar te installeren , en verder niks ? @wilhelmina59 ik heb het geïnstalleerd in Google Chrome en FF dit werkt , het is niet beschikbaar voor IE .

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 17:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, dat is het eigenlijk wel. Wanneer u op de knop van Disconnect op de menubalk klikt, komt er een menuutje naar voren met de verschillende onderdelen (die je weer kunt uitklappen) en een link naar de Helppagina. Groen is geblokt, grijs is niet ingeschakeld.
Standaard is Content/Inhoud grijs. Je kunt wel proberen het hier in te schakelen, maar dat zal niet altijd werken.

marita5
door marita5 Apr 1, 2017 om 17:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , bedankt voor de uitleg , dit had ik al gezien , ik laat het maar zo .

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 18:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, graag gedaan. Om nog terug te komen op de vraag; ze gebruiken 1 lijst, er kunnen verder geen lijsten gedownload worden. Bedoelde u dat?

marita5
door marita5 Apr 1, 2017 om 18:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , ik had geklik op content dan word het groen , maar dan werkt deze site niet blijf ik hangen op de eerste 3 vragen  , kom ik niet verder .
Ook had ik adblock plus er nog bij staan dit werkte ook , heb ik toch maar verwijderd , misschien is dat teveel van het goede .

reflecs
door reflecs Apr 1, 2017 om 18:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, dat klopt. Ik heb overigens naar aanleiding van de opmerking van carola.83 Adblock Plus juist vervangen door Adguard.

marita5
door marita5 Apr 1, 2017 om 18:52
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , ik had Adguard en adblock Plus erop staan werkt samen , ik heb Adblock Plus toch maar  verwijderd , weer iets geleerd .

rembrantd
door rembrantd - Apr 1, 2017 om 15:58
116 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan via een privévenster de cookies accepteren, dan wordt het niet opgeslagen. Met VPN aan is het nog veiliger.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 1, 2017 om 22:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang je maar zorgt dat WebRTC niet aan het lekken is; https://ipleak.net/ en dan nog is het de vraag of zo'n VPN wel zinvol is; https://panopticlick.eff.org/ .

jo
door jorisw Apr 3, 2017 om 19:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een VPN is niet bedoeld om veiliger websites te bezoeken.

ha
door halex - Apr 1, 2017 om 16:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u niet eens weet wat cookies zijn, waarom bent u er dan zo bang voor? U kunt in ieder geval cookies voorkomen door geen websites meer te bezoeken. Dat is het meest eenvoudige en hebt u volledig zelf in de hand.

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2017 om 16:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

ik wil geen cookies accepteren
Dan moet u ook niet zeuren dat u div. sites niet kan bezoeken.
je word gedwongen om ze te accepteren.
Helemaal niet dan bezoekt u die site toch niet. Heeft u geheel zelf in de hand.

costnix
door costnix - Apr 1, 2017 om 17:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Cookies zijn geen bedreiging voor de veiligheid van uw PC!

akkerdistel
door akkerdistel Apr 1, 2017 om 22:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wel voor de veiligheid van jouw privacy.

costnix
door costnix Apr 1, 2017 om 23:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een bladeraar gebruiken, die de cookies niet aanneemt.
Enne, ik kan mij niet herinneren, dat wij met elkaar geknikkerd hebben!

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 1, 2017 om 20:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De overheid heeft er op aangedrongen dat u expliciet cookies dient te accepteren en ze zijn nu gelukkig bezig om deze onzin ongedaan te krijgen.
Je kunt dan zonder cookies te accorderen iedere site bezoeken maar krijgt dan wel een cookie op.je pc.
Totaal ongevaarlijk en u kunt ze bij het sluiten van uw browser automatisch laten verwijderen.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2017 om 21:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek het antwoord daarop eens op op internet, net zoals u met uw vorige vraag had kunnen doen.
Anders maar niet meer het internet op.

dokun
door dokun Apr 3, 2017 om 12:54
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN antwoord!

Dan kun je dit forum gewoon sluiten. Alle vragen op dit forum kun je via Google wel beantwoord krijgen.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2017 om 22:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

https://panopticlick.eff.org/ ze volgen jouw dus sowieso, met cookies wordt het enkel nog alleen maar makkelijker..

dokun
door dokun Apr 3, 2017 om 12:55
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN!

akkerdistel
door akkerdistel Apr 3, 2017 om 13:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Goede onderbouwing van je mening.

gsm
door gsm - Apr 3, 2017 om 09:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

En dat alles door een stom wetje, dat elke website verpicht laat zeuren over het gebruik van onontkoombare cookies.

jo
door jorisw Apr 3, 2017 om 19:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat krijg je als de meerderheid van de mensen digibeet is en geen benul heeft waar ze het over hebben als het om deze materie gaat. Tijd voor een internetrijbewijs.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 5, 2017 om 11:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig maar dat politici wel verstand van de digitale wereld hebben..

edrick3
door edrick3 Apr 5, 2017 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@akkerdistel: LOL

pe
door pebk - Apr 3, 2017 om 13:56
583 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik een browser als google chrome of firefox. Standaard als incognito/private browsing surfen. U kunt dan wel de cookies accepteren, maar na het afsluiten zijn ze weg. Helemaal onzichtbaar ben je nooit, tenzij je off line bent. Firefox blokkeer ook de tracking cookies.

Chrome legt uit:
You’ve gone incognito
Pages you view in incognito tabs won’t stick around in your browser’s history, cookie store, or search history after you’ve closed all of your incognito tabs. Any files you download or bookmarks you create will be kept. However, you aren’t invisible. Going incognito doesn’t hide your browsing from your employer, your internet service provider, or the websites you visit.

marita5
door marita5 Apr 3, 2017 om 16:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@pebk , ik heb bij Google Chrome de extensie click&clean toegevoegd , cookies e.d worden automatisch verwijderd bij afsluiten .

pe
door pebk Apr 5, 2017 om 13:26
583 Antwoorden / 0 Vragen

@Marita
Dank voor de tip. Is een stuk uitgebreider dan google's tool en je hoeft er helemaal niet meer bij na te denken. Het werkt altijd en is er ook voor Firefox. Ze willen echter ook iets dat appnhost heet installeren. Eens kijken wat dat is en of het wel nodig is.

marita5
door marita5 Apr 5, 2017 om 14:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@pebk , graag gedaan , appnhost heeft te maken met preferences click&clean in FF , wanneer u click&clean installeert in Google Chrome en FF controleer dan de instellingen  o.a. aanvinken cookies wissen bij afsluiten . bij Google Crome is dit de rode C bovenin de taakbalk , klik daarop er opent een scherm , klik dan op opties , bij FF is dit het pijltje naast het blauwe bolletje .Ik gebruik deze extensies al een tijdje nergens problemen mee .