gsm
door gsm Apr 21, 2017 om 12:14
Computers & telefonie

Creators update Windows 10 lettergrootte aanpassen

Voor slechtzienden was het fijn om de lettergrootte van diverse items apart te kunnen aanpassen. Heel vervelend is dat dit in Windows 10 1703 (Creators update) niet meer kan.

Na de Creators update 1703 is het niet meer mogelijk om de lettergrootte op een normale manier afzonderlijk te wijzigen voor o.a. pictogrammen, menu's, en titelbalken. Voorheen in 1607 kon dat via Instellingen, Systeem, Beeldscherm, Geavanceerde instellingen.

Met de Creators update kan een en ander alleen nog in het register aangepast worden. Ook zijn er op internet al vooraf ingestelde registersleutels te downloaden, waarmee je het register kan aanpassen.

Vraag: Of is er misschien toch nog een andere mogelijkheid?

GSM

7626 4 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het niet handig(er) deze vraag voor te leggen aan de community van MS? https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10

Had je deze vraag (+ oplossing) al gezien https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/lettertype-aanpassen/c6bf77c1-434d-4be7-8cc3-f5fd697bf9f7

Terzijde: ik ben tot nu toe om diverse redenen bepaald niet happy met die Creators Update.

gsm
door gsm Apr 21, 2017 om 12:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bedankt voor de oplossing. Ga ik zeker proberen!
Ik heb, om de aandacht hier nog extra op te vestigen, de vraag toch ook zelf nog weer opnieuw gesteld bij de Microsoft community.

gsm
door gsm Apr 21, 2017 om 13:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het werkt, maar de menu items in de Verkenner (Bestand, Computer, Beeld) blijven nog wel akelig klein.

marita5
door marita5 Apr 21, 2017 om 13:23
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , dan heeft u ook gezien dat er veel klachten over zijn , Ook het lettertype bij de app windows mail staat standaard op calibri 11, bij elke nieuwe mail moet u dat weer opnieuw wijzigen .

gsm
door gsm Apr 21, 2017 om 13:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Erg lastig allemaal. Ik ga er wel van uit dat de intentie van Microsoft is om dit in de naaste toekomst sterk te verbeteren. Aan Mail is al heel veel verbeterd sinds de introductie in Windows 8. De tekst in het Start menu en op de tegels zelf is voor veel mensen trouwens ook te klein. Er valt nog veel te verbeteren als het om leesbare tekst gaat.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2017 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit. carola83 was me al voor. ;-)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 21, 2017 om 12:34
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gsm ,

Misschien heeft u hier iets aan,  lees de reactie van Remco8264 , installeren van een programma waarmee u de instellingen kunt aanpassen .

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-desktop/probleem-met-creator-de-windows-10-makersupdate/dc3410c7-534e-46b9-9a80-00473160c4ec

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@GSM: zou er een belletje of mailtje aan wagen naar Menno Schoone van Schoonepc.nl. Contactinfo vind je hier https://www.schoonepc.nl

Zojuist dit nog op het web gevonden https://alexion.nl/faq/hoe-kan-ik-de-grootte-van-het-lettertype-in-windows-aanpassen#win10creators en http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836