mrnn
door mrnn May 2, 2014 om 18:58
Computers & telefonie

Ctrl toetsen werken niet meer

De ctrl-toetsen op mijn HP laptop werken niet meer.

Na die publicatie over dat lek in IE heb ik Opera erop gezet. Toen werkten de ctrl toetsen niet meer.

Ik heb Opera verwijderd, maar de ctrl toetsen doen het nog steeds niet. Ik heb systeemherstel gedaan, maar ook dat heeft het probleem niet verholpen.

Bij Toegankelijkheid heb ik van alles aan- en uitgevinkt, zonder resultaat.

Waar kan het toch aan liggen?

11360 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 2, 2014 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mrnn,

'Plaktoetsen' ingeschakeld? Zo ja, uitschakelen.
Lees eens hier.

Suc6

mrnn
door mrnn - May 2, 2014 om 21:08
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Edrick3,

Bedankt voor je antwoord, maar die zijn uitgeschakeld. Ik had alles al bij Toegankelijkheid onderzocht en uitgeprobeerd.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2014 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens: Alt+Ctrl+Fn

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2014 om 00:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 3 mei 2014, 00:25]Probeer eens: Alt+Ctrl+Fn
Als u werkelijk wilt weten of het aan het toetsenbord van de laptop ligt even via een usb aansluiting een toetsenbord aansluiten dan kan dat controleren.

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 08:43
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ aurora1

werkt niet

@ valerius 2

ik heb geen los toetsenbord en ik kan er ook niet aankomen

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mrnn,

Ergens gelezen: als de batterijspanning te laag is werken toetscombinaties niet (meer).

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 10:30
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ edrick3

Batterij gecontroleerd: 100%

Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik heb bij Bureau accessaoires een schermtoetsenbord gevonden. Als ik daar de ctrl-toets aanklik, werkt het wel. Dus voorlopig is dit een oplossing voor het probleem. Hopelijk vinden we nog de juiste oplossing.

Ik heb de vraag ondertussen ook gesteld aan HP zelf. Hopelijk komt daar de juiste oplossing vandaan. Die zal ik dan hier plaatsen.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2014 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of die toetsen wel in de veilige modus werken en doe eens foutcontrole om te zien of dat iets oplost.

forever-nl
door forever-nl - May 3, 2014 om 15:00
400 Antwoorden / 11 Vragen

Om welk model laptop gaat het en welke versie van Windows draai je?

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 15:43
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ aurora1

In de veilige modus opstarten lukt niet, want er zijn zojuist nog meer toetsen uitgevallen. Het probleem wordt dus steeds erger.
Foutcontrole heeft alleen met de schijven te maken, de foutcontrole van het toetsenbord heeft niets opgeleverd.

@ forever-nl

Het betreft een HP Pavilon g6 met Windows 7.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Toetsenbord driver (opnieuw) downloaden misschien?

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 16:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Trouwens: al eens gescand met bv,.MBAM? Je weet maar nooit.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2014 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar dacht ik ook inmiddels aan als mogelijkheden. Of dat de toetsen geen goed contact meer maken en daarom achter elkaar uitvallen. Misschien is het toetsenbord wat vuil. Dan eens voorzichtig met een kwastje e.e.a. schoonmaken of een fietspomp gebruiken om te blazen of heel voorzichtig met een kruimeldief/stofzuiger.
Mogelijk heeft Seniorweb in de bibliotheek spreekuren en kunnen zij ermee helpen of misschien kunt (mag) u volgende week in de bibliotheek met een los toetsenbord even testen. Daar staan altijd pc's met losse toetsenborden, misschien mag u daarvan een op uw laptop proberen.

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 20:14
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ aurora1

Toch maar even die foutcontrole geprobeerd, maar helaas.

@ edrick3

Ik heb Norton er ook al overheen gejaagd. En drivers ook geprobeerd. Zonder geluk.

@ aurora1

De fietspomp is een goed idee. Straks even proberen.

forever-nl
door forever-nl - May 3, 2014 om 20:22
400 Antwoorden / 11 Vragen

Probeer eens of de toetsen wel werken in de Command Prompt. Deze is op te roepen via start -> cmd -> enter. Werkt het daar wel dan is het vrij zeker een Windows probleem, zo niet dan vermoedelijk een hardwarematig iets.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 20:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mrnn,

Voor de duidelijkheid: MBAM scant iets anders dan Norton.

Met vr.gr.

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 21:15
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ aurora1

De fietspomp heeft niets opgeleverd.

@ forever-nl

De toetsen werken daar ook niet. Goed idee was dat! Nu zijn we wat verder gekomen.
Maandag ga ik een reparateur bellen. En anders maar een nwe laptop, ook al is deze nog geen 3 jaar oud.

mrnn
door mrnn - May 3, 2014 om 21:17
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ edrick3

Ik denk dat dat niet meer nodg is. Het is duidelijk een hardwareprobleem.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2014 om 23:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Problemen met de contacten van toetsen zijn vaak wel te repareren. U kunt beter even met de laptop naar een computerreparateur gaan i.p.v. te bellen, want dan kunnen ze het beter beoordelen en een prijsindicatie geven als het te repareren valt.
3 Jaar hoeft helemaal niet oud te zijn voor een laptop.
U kunt het beste naar een computerwinkel gaan die bijv. ook zelf pc's samenstelt en een eigen reparatieafdeling heeft.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2014 om 23:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou ook nog eerst de tip van @edrick3 kunnen opvolgen, dus voor de zekerheid scannen met Mbam (na eerst updaten), baat het niet....