computerslim
door computerslim Dec 19, 2015 om 16:50
Computers & telefonie

Dagvaarding voorkomen inzake dossier Windows

Beste mensen ik kreeg de volgende mail.....

Trap er niet in en reageer er niet op. Ik zou er weer zo insteken.
Het is een mail die je wil laten doen geloven dat je inderdaad een contact hebt met windows en
je moet betalen via een Paypal card of zoiets.

Dit is de mail : DAGVAARDING VOORKOMEN INZAKE DOSSIER WINDOWS

PER E-MAIL

Amsterdam, 19-12-2015

Inzake: Online aankoop van Windows

Dossier nummer: 388495ks43

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke incassokosten en wettelijke handelsrente, we hebben u toen ook een e-mail gestuurd met het verzoek om te betalen. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Hoofdsom: €8,99

Rente t/m 19-12-2015: €1,01

Incassokosten: €40,00

Totaal te vorderen €50,00

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk zondag 20 december 2015 voor 18:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. iDeal, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

BETAAL DIRECT EN VOORKOM VERDERE STAPPEN!

Klik hier en koop een PaySafe card!

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

LET OP: Betaal voor zondag 20-12-2015 18:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan
Windows B.V.
Afdeling ambulante juridische dienstverlening

7432 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2015 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou er zo weer insteken?

Iedereen weet toch onderhand wel dat dit een phishing mail is, dus nep.

diumenge
door diumenge - Dec 19, 2015 om 17:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ha ha, wie daar intrapt...

eclipse
door eclipse - Dec 19, 2015 om 17:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Grappig , Elke malloot die hierin trapt, krijgt  van mij ook een mailtje

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2015 om 17:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat je ons even waarschuwt, maar denk dat de (vaste) bezoekers van deze site toch echt niet in zoiets intrappen.
Je schrijft: Ik zou er weer zo insteken. Mag toch hopen voor je dat je niet op die link geklikt hebt en betaald hebt.

Zou dit melden bij de fraudehelpdesk: klik

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2015 om 18:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verdorie, jammer dat ik nu pas deze waarschuwing lees. Heb uurtje terug net die 50,- euro overgemaakt.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2015 om 19:27
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Verdorie, jammer dat ik dit nu pas lees, had je 2 dagen geleden al 'je punt' gekregen. (Geen taart)!

Cookies
door Cookies Dec 21, 2015 om 21:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig kan ik gratis taart halen, want door die 50 euro die ik met mijn stomme hoofd betaald heb, is mijn geld op :-)

pi
door pieterwolters - Dec 20, 2015 om 15:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Tijd voor een "digitale wereld rijbewijs"....  Als er werkelijk mensen zijn die hier intrappen is er nog een hoop educatie nodig. Zouden die mensen ook zo makkelijk hier in trappen als ze op straat of aan de deur worden aangesproken? Zo nee, waarom dan wel online?

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2015 om 16:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Windows is toch een programma van Microsoft of ben ik nou zo dom. Betalen aan iemand die niet bestaat, dan moet je wel errug dom zijn. Ook al als er vermeld wordt dat er met een PaySavecard betaald moet worden moeten alle kerstklokken gaan luiden. Voor allen prettige kerstdagen.

marita567
door marita567 Dec 20, 2015 om 16:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2016 .

crewmember
door crewmember - Dec 21, 2015 om 11:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ha je wordt opgelicht!  Ik heb maar 30€ betaald!

ze
door zelden thuis - Dec 21, 2015 om 19:22
2 Antwoorden / Vragen

heb de zelde mail gekregen met juist dezelfde dossiernr in Belgie maar ga niks betalen

tenormin
door tenormin Dec 21, 2015 om 19:29
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk gaat men niet betalen op wat zo overduidelijk phishing is.

reflecs
door reflecs - Dec 22, 2015 om 11:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing. Als iedereen nepmails zou herkennen zouden ze niet verstuurd worden. Hier staan wat tips: https://veiliginternetten.nl/themes/basisbeveiliging/nepmail-of-telefoontje-herkennen/
en
http://kassa.vara.nl/dossiers/phishingmails/phishingmails-herkennen-bekijk-deze-tips

me
door mein33 - Dec 22, 2015 om 14:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"STOPPEN" met al die meldingen over phishing mails en al wat nog meer, jullie zitten hier een beetje m'n extra zakcentje te verknallen.

gerbera
door gerbera Dec 22, 2015 om 16:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nu snap ik waarom mijn inkomsten zo zijn gedaald ;-))

ge
door georgessiam - Dec 22, 2015 om 23:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Nederlandse vrienden,
Ik heb ook zo'n email gekregen (2x) zie hieronder)
Het valt me op dat we dezelfde dossier nummer hebben!
Ik heb via een Nederlandse vriend op een reisforum de link gekregen van Fraudehelpdesk.nl
Hopelijk kunnen ze me helpen?
Ben Belg van Nationaliteit ,maar de email komt uit Nederland.
Met vriendelijke groeten,
Georges.

PER E-MAIL

Amsterdam, 22-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte Georges,xxxxxxxxx,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, we hebben u hierover gisteren ook een e-mail gestuurd. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Betreffende vordering:

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 22-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totale vordering: €50,00

Het betreft een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven aan onze Belgische gerechtsdeurwaardee, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

- Ga naar www.becharge.be
- Klik op het 'PaySafe Card' logo
- Selecteer '€50' als bedrag
- Voltooi de betaling van de PaySafe Card
- Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
- Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

no
door nordhaus - Dec 23, 2015 om 12:33
25 Antwoorden / 3 Vragen

Haha,  jullie doen het niet goed! Na protest kreeg ik € 50 op mijn rekening gestort. Hartelijk dank!