lo
door lordlister Apr 11, 2005 om 16:01
Computers & telefonie

Davilex adres

Ik gebruik al vele jaren davilex adressen zonder problemen, zowel op windows 98 windows me en windows xp. Sinds een korte tijd kan ik davilex niet meer open, ik krijg het volgende bericht:

C:\windows \systeem32\autoexe.nt Het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows toepassingen.Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Wat ik ook probeerde windows xp opnieuw er overheen te reparen, of davilex opnieuw er op te zetten, en geprobeerd mijn backup er opnieuw op te zetten alles mislukte. Ik krijg steeds weer hetzelfde bericht zolas vermeld hierboven.

Wie is er hier wijs en weet de oplossing

in ieder geval bedankt voor julie moeite.

Frans Horsten

4495 4 Rapporteer

vr
door vroegevogel_1 - Apr 11, 2005 om 16:25
59 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt als een bus,

Davilex heeft een nieuw programma welk wel werkt onder XP. Ook ik had dit probleem doch wens niet over te stappen op Davi-adres versie zoveel. Ik heb mijn bestand gemaakt in word en ook met dit programma uitgeprint rond de kerst. Alles perfect en weer 70 euro in de zak gehouden voor andere dingen.

Moet je ook eens proberen.

aenigma
door aenigma - Apr 11, 2005 om 16:31
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Frans,

Gaat u allereest naar de website en kijk of er een patch/update
beschikbaar is. Meestal kunt u die vinden in de download-section.

Lukt dit niet, dan kunt u het bestand autoexec.nt vanuit C:\Windows\Repair naar C:\Windows\System32

kopieren. Eventueel kunt u een backup maken van de originele autoexec.nt in System32.

Meer informatie vindt u op:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

Succes

lo
door lordlister - Apr 11, 2005 om 16:31
11 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je moeite, maar het probleem is dat ik mijn adressen kwijt ben, of kan ik de backup overschrijven naar ergens anders?

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 12, 2005 om 08:57
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Frans,

- ben geen Davilex gebruiker- maar: onder Win 98 ME draaide 't wel en nu onder XP niet? Rechtsklik op de snelkoppeling, kies eigenschappen, dan tabblad Compatibiliteit. Vink dan eens aan "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en selecteer dan Windows 98/ Windows ME.

Mogelijk dat 't dan wel werkt en dan zou u de backup gewoon weer in Davilex moeten kunnen terugzetten. Beter is het inderdaad te zoeken naar een patch/ update.

Succes!