ma
door mayomayo Oct 31, 2004 om 19:40
Computers & telefonie

De Sims 2

Ik heb gehoord dat als je de Sims 2 op je computer installeert, dat de computer hierdoor vastloopt doordat de Sims 2 een te groot en ingewikkeld programma is. Ik wil nu graag weten of dit zo is, want het lijkt mij een erg leuk spel, maar als hierdoor mijn computer vastloopt, mag ik het niet installeren.

1111 10 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Oct 31, 2004 om 21:14
402 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend op het antwoord van tuinfreak:

Een pc zal niet vastlopen als alleen het spel erop wordt gezet. Hooguit als u het spel ook daadwerkelijk gaat spelen. In dat geval kan u het spel gewoon weer verwijderen is zal de conclusie luiden dat uw pc niet voldoet aan de gestelde eisen.

Het spel is overigens inderdaad erg leuk.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 1, 2004 om 20:34
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het even voor je opgezocht sims2 is inderdaad een flink spel het vereist nogal wat kijk eens of je pc aan de volgende eisen voldoet voordat je de sims2 aanschaft,

Systeemeisen: pentium III of hoger,
besturings: windows xp, windows me, windows 98 of windows 2000,
800 MHz processor of hoger,
256 MB RAM
32 MB videokaart,
3,5 GB vrij ruimte op de harddisk

groet tuinfreak

ma
door mayomayo - Nov 1, 2004 om 20:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je voor je reactie, nu alleen nog mijn vader overhalen en het spel kopen. Weet je toevallig ook of je het spel kunt branden?

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 1, 2004 om 21:08
763 Antwoorden / 1 Vragen

Mayomayo, spelletjes kopieeren is natuurlijk niet toegestaan, gewoon maar in de winkel kopen, en je vader die heb je toch wel omgepraat voor de feestdagen beginnen.

groeten tuinfreak

btalman
door btalman - Nov 1, 2004 om 23:03
280 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals te lezen valt zijn de minimum systeemeisen behoorlijk zwaar, echter, om het pc 'redelijk' vloeiend te kunnen spelen heeft U een systeem nodig dat wel wat zwaarder is, omdat de pc anders gaat haken. Als U het spel wilt kunnen spelen zonder haken van de pc schat ik dat U toch minimaal een 1200mhz pc met een externe videokaart (minimaal 32mb/agp) nodig hebt

si
door sietse4 - Nov 6, 2004 om 16:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, het zijn zeer waarschijnlijk de minimum eisen.Het spel zal wel sloom gaan dus raad ik u aan een betere computer te hebben dan de eisen zijn.

mo
door moryana - Nov 8, 2004 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of de vraag inmiddels al is beantwoord, maar ik heb ook The Sims 2. En bij mij werkt hij gelukkig wel, maar voordat ik hem kocht heb ik mijn computer getest. Dat kan op de site van Microsoft via de Gameadvisory

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Hoop dat het helpt

br
door brammetje - Nov 24, 2004 om 10:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

hij loopt in ieder geval niet vast door de sims2, ik heb het zelf ook, maar heb dan ook een zware pc, maar idd, als het vastloopt is het alleen als er gespeeld wordt.. maar ik heb daar dus geen last van..

dan: of het spel te branden is weet ik niet... ik heb sowieso geen brander, bovendien is het illegaal...

er zijn wel mensen die ik ken die hem gebrand hadden, maar vermoedelijk heb je dan toch e.e.a aan kennis nodig, het is ook via verschillende programma's te downloaden, echter ook dit is illegaal...

vraag het dus lekker aan je vader ;-)

ee
door eerstehulp - Dec 18, 2004 om 16:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

dat de computer vastloop licht aan de aantal MB of GB. Als je als je weinig MB dan gebeurd dat als je veel heb niet. Of hij heefd te veel spellen op de computer en dan gebeurd dat ook wel ik                ( uit eigen ervaaring ).

gr
door groovymaster - Jan 1, 2005 om 18:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

dat je dat gehoord hebt kan best zijn, want redelijk veel mensen zeggen het.

door de sims loopen mijn computers niet vast.

maar als je de sims afsluit loopt hij wel vast (meestal)

omdat het zo'n zwaar spel is.

Michiel van delft