OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed Apr 28, 2009 om 21:52
Computers & telefonie

Defragmenteren windows me

Ik ben voor iemand een oud Toshiba-laptopje aan het opknappen. Besturingssysteem Windows ME, 2 GB harde schijf en 32 MB geheugen.
Ik zag dat de laptop nooit gedefragmenteerd is. Dit heb ik gisteravond opgestart, maar na 14 uur gaf het nog steeds aan dat het de harde schijf controleerde, oftewel 0% gedefragmenteerd.

Weet iemand een gratis alternatief? Ik heb nu defrag draaien, maar na 1 uur geeft ook hij aan dat het nog steeds de schijf controleert op fouten. Ik heb ook het idee dat het gewoon gebruik maakt van de Windows defragmentatie-software.

723 21 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 28, 2009 om 22:06
1163 Antwoorden / 60 Vragen

okaaayyyyy.....   vandaar dat ik zoveel lees over defragmeteren in veilige modus....   kwartje is gevallen, ik ga het gelijk proberen! Dank voor je snelle reactie!

holpen
door holpen - Apr 28, 2009 om 22:13
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Start eerst Windows op in de veilige modus. Defragmenteren in de gewone modus is een welhaast eindeloze onderneming, omdat - doordat Windows tussentijds steeds gegevens wegschrijft - defrag steeds weer opnieuw begint. Dit verschijnsel treedt niet op in veilige modus.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 28, 2009 om 22:15
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Holpen, de afgelopen 24 seconden ben ik al verder gekomen dan de afgelopen 24 uur, de defregmentatie loopt nu wel! Super, bedankt!

holpen
door holpen - Apr 28, 2009 om 23:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat het lijkt te gaan werken.
Succes met de opknapbeurt!

jvdorst
door jvdorst - Apr 29, 2009 om 12:48
186 Antwoorden / 5 Vragen

Holpen heeft gelijk. Wat ook wel eens problemen geeft bij ME en Win98 is de screensaver en energysaver. Deze ook tijdelijk uitschakelen als het nog problemen geeft.

gsm
door gsm - Apr 29, 2009 om 14:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Defragmenteren ging bij ME altijd ook prima in de normale mode.
Je moet dan alleen wel eerst diverse programma's, zie het systeemvak, beƫindigen (via de rechter muisknop).
Vooral de virusscanner moet tijdelijk eerst uitgezet worden.
Daarnaast de beeldschermbeveiliging uitschakelen. Beeldschermbeveiliging is sowieso onnodig.

De veilige mode heeft als nadeel dat de toegang tot de harde schijf veel trager is.

ar
door arnold11 - Apr 29, 2009 om 16:15
22 Antwoorden / 1 Vragen

Download Defragller op http://www.defraggler.com/ Hiermee kun je ook  zien welke bestanden gefragmenteerd zijn en alleen deze laten defragmenteren.

Voor alle problemen:

Download Advanced SystemCare Free

en
Smart Defrag
op
http://www.iobit.com/

WEL DE GEBRUIKSAANWIJZINGEN LEZEN!!!!!!!!!!!

Alles GRATIS.

Arnold

audb
door audb - Apr 29, 2009 om 16:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.defraggler.com/download

Dit is een gratis defragmentatie programma welke ALEEN de gefragmenteerde bestanden defragmenteerd en niet zoals die van windows alle bestanden en dat scheeld een hoop tijd.

gsm
door gsm - Apr 29, 2009 om 18:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het heeft ook geen zin om bestanden die neit gefragmenteerd zijn te defragmenteren. Als je bedoelt dat mappen, wisselbestand en systeembestanden niet gedefragmenteerd worden, dan klopt dat.
De windowsversie doet dat echter ook niet.
Nog een programma, wat mij persoonlijk veel beter bevalt dan de defrag van windows, is SmartDefrag van IO-bit.

Ook voor sommigen mogelijk interessant (ref. GratsiSoftwareSite.nl) is:
Download Advanced SystemCare Free via Download.com

bestespellen
door bestespellen - Apr 29, 2009 om 18:06
46 Antwoorden / 13 Vragen

Defraggler werkt niet op WinME, het werkt pas vanaf Win2000

Bron: http://docs.piriform.com/defraggler/introducing-defraggler/system-requirements

   Defraggler will run on any PC running Microsoft Windows 2000 or
later
.

bestespellen
door bestespellen - Apr 29, 2009 om 18:09
46 Antwoorden / 13 Vragen

En Smart defrag en Advanced SystemCare Free ook niet :(

bron:

  1. http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html
  2. http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html
Designed for Windows Vista, XP, 2000, and Windows
(32bit and 64bit)

gsm
door gsm - Apr 29, 2009 om 18:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier is wel een alternatief voor ME:
Defrag.zip

ma
door martijnfc - Apr 29, 2009 om 20:18
49 Antwoorden / 29 Vragen

Er is een veel beter alternatief, bij dit besturingsysteem zijn de hardware eisen heel laag. Je hoeft dit nooit te defragenteren, geen virusscanner te installeren, nog een firewall. Geen last van malware, geen 30 dagen versies, alle software geheel gratis!
Wat zit je nou te klooien met de dat ellendige windows Me, (onlangs nog uitgeroepen tot het slechtste besturingssysteem ooit!)
Ga kijken bij www.ubuntu.com, ook in het nederlands!
Succes,
Martijn.

gsm
door gsm - Apr 29, 2009 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vanaf versie 9.04 begint het er inderdaad op te lijken dat Ubuntu ook bruikbaar is geworden voor de gemiddelde gebruiker van Windows.

dirck
door dirck - Apr 29, 2009 om 20:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Martijn,

Denk je dat Ubuntu op 32 MB wil draaien?
En dat een harde schijf van 2 GB groot genoeg is voor Ubuntu?

Dan kun je beter Puppy Linux of Small Damn Linux installeren.

ma
door martijnfc - Apr 29, 2009 om 21:06
49 Antwoorden / 29 Vragen

Oei, ja, daar had ik even overheen gelezen.... Maar een ander Linux besturingssysteem zoals Dirck voorsteld is heel geschikt voor verouderde hardware.
Succes,
Martijn.

http://www.puppylinux.org/

holpen
door holpen - Apr 29, 2009 om 21:50
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Mooi hoor, al dat downloaden van programma' s, maar de meeste werken niet onder ME. Tel daarbij op de zeer beperkte schijfruimte en de conclusie moet zijn dat je zo veel mogelijk gebruik moet maken van wat al aanwezig is. Windows heeft zelf een uitstekende defragger aan boord, geen extra downloads/installatie nodig, etc.

Ubuntu? Prachtig, ik werk er zelf al tijden naar volle tevredenheid mee, maar dat is niet wat vraagsteller wil. Bovendien vraagt Ubuntu in de huidige versie te veel aan systeemeisen voor deze pc. De alternatieven zijn prima, maar wel nogal wat anders dan werken met Windows en wellicht is dat teveel gevraagd...

macwouter
door macwouter - Apr 29, 2009 om 22:30
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste mensen op deze site.
Sorry dat ik even stoor maar wil even vragen aan gsm of het normaal is dat Hitman Pro 3 het programma  Advanced SystemCare Free  telkens van mijn computer verwijderd .Bij Hitman gaan alle toeters en bellen rinkelen en zegt dan dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten om het gevaar te kunnen verwijderen. Bij het opnieuw opstarten krijg ik dan kort een blauw scherm met de naam Advanced SystemCare Free die hij dan verwijderd.Ik vond het al zo raar dat ik het programma niet meer kon vinden maar nu weet ik wel waarom.Het werkt fijn en handig maar ja wat moet ik nu doen ? Hitman weghalen ????

dirck
door dirck - Apr 29, 2009 om 22:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Gooi dat Hitman gedoe er maar af, zoals je ziet verwijderd Hitman meer dan goed is!

gsm
door gsm - Apr 29, 2009 om 23:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Advanced System Care moet verstandig (deskundig) gebruikt worden.
HitmanPro kun je beter uitsluitend en alleen in geval van nood gebruiken.
Het klopt dat deze soortgelijke programma's met elkaar kunnen conflicteren

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 1, 2009 om 23:23
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb ooit eens de live-CD Ubuntu 6.04 geprobeerd, maar dat ging niet
goed. Puppylinux zou ik inderdaad kunnen proberen, echter gaat de
computer gebruikt worden met een GPS-muis waarvoor geen Linuxdrivers
beschikbaar zijn. Bovendien gaat de laptop gebruikt worden door iemand
die geen verstand heeft van computers, Linux lijkt mij dan enkel een
extra barriere.

Maar zoals ik al aangaf heeft Holpen mij enkel minuten na mijn vraagstelling al geholpen. Toch bedankt aan iedereen die mee wilde denken!