sh
door shivy Jul 8, 2005 om 12:43
Computers & telefonie

Dialer gedupeerde Unite! groot dialer probleem dus HELP

Nadat ik afgestapt ben van Compuserve ADSL heb ik de beslissing genomen om casema cable te gaan proberen in de 6 weken waarin ik moest wachten heb ik een aantal keer met WanadooFREE ingebeld om zo mijn werk toch te kunnen versturen in de periode dat ik op mijn verbinding wachten,,  een dialer ONZICHTBAAR in mijn laptopje geslopen. KPN dagsignalering belt ij dus op en verteld me dat ik in 4 dagen tijd meer dan 288 euro heb verbeld. ik trok witbleek weg want eerlijk gezegd ben ik een van de WAO nederlanders met extreem weinig centen te makku normaal heb ik een rekening van 70 tot 80 euro per 2 maanden en nu was dit dus al 80 + 288 ..

Ik kan dit niet betalen en ik weet niet meer wat ik moet doen de rekening van KPN komt er aan en die werkt mij dus echt de grond nu in....

Als iedereen dit probleem van Diefstal ondervind waarom is er dan niks als compensatie of kwijtschelding...ik heb alles nu laten blokkeren inmiddels en zit op cable intrnet maar dat lost niks op

Er moet toch iets kunnen zijn wat ik moet doen bij kpn om er voor te zorgen dat ik daar om heen kan. Want ze trekken het geld heel brutaal rechtstreeks van mijn rekening straks ...

HELP please ...

vr . gr Jacco

482 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jul 8, 2005 om 15:59
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Jacco,

Ik vind het erg vervelend voor je, maar als je de betaling aan KPN wil gaan blokkeren, dan ben je straks nog verder van huis.

Het belangrijkste is eerst: heb je de dialer weer verwijderd? Weet je ook nog wat voor dialer het was (ik heb eventueel een adres voor je van een bedrijf dat een aantal van die leuke dialers maakt), waar je kunt proberen te claimen.

In afwachting van je antwoord.

Brynnar

aenigma
door aenigma - Jul 8, 2005 om 16:23
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jacco,

Een bijzonder vervelende geschiedenis en ik snap uw frustratie
volledig. Spijtig genoeg kan ik niks voor uw doen, uw bent namelijk
zelf verantwoordelijk voor de activiteiten die u op uw computer
onderneemt. Daaronder valt ook de beveiliging van uw systeem: dailers
zijn in de meeste gevallen te voorkomen door voorzichtigheid,
beveiligingsprogramma zoals SpywareBlaster, Spybot S&D, Ad-Aware en
Microsoft AntiSpyware, en eventueel het blokkeren van telefoonnummers
bij de KPN. Dit is echter een kwestie van voorkomen, als het kwaad
eenmaal is geschied dan zult u voor de kosten moeten opdraaien, hoe
hard dit ook klinkt.

De overheid is actief bezig om deze praktijken aan te pakken, maar met
wisselend succes. Wat de computer doet is gewoon automatisch inbellen
op een duur (meestal buitenlands) telefoonnummer. De daders zijn
moeilijk te pakken, met name ook door het (internationaal) recht en het
gebrek aan de wetgeving in dit soort zaken.

Sterkte,

AEnigma

ba
door balletvos - Aug 6, 2005 om 11:46
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jacco!

Helaas heb ik zelf hetzelfde probleem aan de hand gehad, al ging het bij mij om een bedrag van maar zo'n 10 euro. Via deze site heb ik advies gekregen om zowel alle buitenlandse als 0909 en 0906 nummers te laten blokkeren en om via www.dialerdetect.nl een programma op mijn computer te zetten, om herhaling te voorkomen.

Ook heb ik de KPN nog een brief geschreven en kreeg hier gisteren telefonisch antwoord op. En na veel advies van de KPN te hebben gekregen, hebben ze me ook het bedrag kwijt gescholden. Omdat het bij jou om een veel groter bedrag gaat en ik uit reacties van anderen heb begrepen dat ze grotere bedragen juist veel eerder kwijtschelden, zou ik je willen aanraden om toch een brief te schrijven naar de KPN en hier heel eerlijk je gevoelens in op te schrijven.

Mocht je nog een kopie van mijn brief willen hebben, dan hoor ik het wel van je!

Groetjes van Mieke de Vos.

ls
door lsunter - Sep 7, 2005 om 13:28
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.

Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)

Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl

Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1

ls
door lsunter - Sep 7, 2005 om 13:29
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.

Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)

Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl

Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1