nl
door nl1pdv Feb 21, 2004 om 20:17
Computers & telefonie

Digitale camera

hallo,

ik heb een maand geleden een digitale camera gekocht van het merk BENQ de DC1500..
een 2e hands van een kennis..

Nu vond ik het LCD schermpje wat donker van kleur , ik in het menu maar kon het niet lichter krijgen..

Ik een imailtje naar de technische afd van BENQ met de vraag of dit ook was op te lossen..

keurig netjes kreeg ik een imailtje terug samen met een link naar hun site toe waar de nieuwste firmware stond van deze digitale camera..

Okee ik deze downloaden , netjes eerst de handleiding lezen en flashen maar..

Alles ging perfect zoals de handleiding beschreef..

maar toen het klaar was , kon ik helemaal niets meer zien op het LCD schermpje !!

ik natuurlijk een Imailtje naar de technische afd van BENQ , met daarin de uitleg wat ik had gedaan en wat het eindresultaat was..

het enigste wat ik kreeg te horen was dat het allemaal op eigen risico was en dat ik hem tegen betaling kon laten repareren ???

Ik natuurlijk boos , en meteen een imailtje teruyg dat ik vond dat ik er niets aan kon doen , bedoel de Technische afd had immers aangeraden dat ik de firmware moest flashen ..

ze hebben op geen enkele manier mij op de hoogte gesteld dat het flashen voor eigen risico was..

ik kan hem dus laten repareren tegen betaling , wat zou ik hier aan kunnen doen ??

Moet ik de camera laten repareren tegen betaling ??

bedoel ik vraag om een advies zij koemen met een aanbeveling en nu doet ie dus niets meer..
ze hadden me toch op de hoogte moeten brengen wat de risico's waren ??

Voel me flink genaaid ..

624 3 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helaas zo dat flashen inderdaad voor eigen risico is. Ik moet wel zeggen dat Benq niet erg overdadig is met de waarschuwingen hierover. Sterker nog: er staat geen enkele waarschuwing. U kunt zich proberen hierop te beroepen en aldus om clementie vragen en hen de kosten van de reperatie laten betalen.

lcatcher
door lcatcher - Apr 16, 2004 om 12:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn mening:
Een gemiddelde computerfreak weet dat flashen op eigen risico is, ECHTER, er dient altijd een waarschuwing gegeven te worden door het bedrijf. Ik vind dit niet kunnen, zeker omdat U hun advies hebt opgevolgt. Ik zou voor de zekerheid de emails nog eens doorlezen (en uitrpinten als bewijs). Als bij het advies geen waarschuwing staat zou u daarover (fatsoenlijk) contact op kunnen nemen met het bedrijf. Helpt dit niet, dan zou u andere stappen kunnen ondernemen.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:48
207 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat flashen van memory/firmware wel enige risuco's heeft en je weinig kans hebt om het bedrijf daarop aansprakelijk te stellen, zou ik eerst een nieuwe flash proberen. Bij voorkeur met een andere driversysteen/windowsversie dan jij gebruikt. Daar kan van alles zijn foutgegaan. Het adres is te vinden op: http://www.benq-eu.com/ServiceAndSupport/Drivers/drivers.cfm?product=382#dl
Maar dat wist je natuurlijk al