st
door stiertje_1 Oct 24, 2007 om 22:55
Computers & telefonie

Direct X 9 kwijt, door deinstallatie spel met 10

Hallo kan iemand mij helpen??? Ik baal als een stekket. Ik haalde een spel van de pc die er ter controle vandaag opgezet was, maar dit spel installeert Direct X 10. Mijn prestaties zijn daardoor gewijzigd en ik kan geen spel meer spelen. Ik heb al diverse keren Direct X9 weer van de Microsoft site gehaald maar ik krijg het niet meer terug. Wie kan mij vertellen wat ik nu nog kan doen, wat ik word er  nu al niet oed van dat ik niks kan opstarten en dat mijn pagina's op internet schokken i.p.v. vloeien.

Bij voorbaat heel erg dank voor een snelle reactie!

806 6 Rapporteer

jdbakker
door jdbakker - Oct 25, 2007 om 01:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,
Ik vrees het ergste voor je, maar DirectX is een onderdeel van de Windows Motor. Dit probleem kan alleen verholpen worden door de Windows schijf te restoren met fabriekssoftware of indien zelf gebouwd: Windowsschijf te formateren in MS- DOS en windows er opnieuw op te zetten.

Mocht het laatste nu van toepassing zijn, vergeet geen back up te maken van ALLE BESTANDEN OP ALLE SCHIJVEN!

Over IE: das een ander probleempje, kijk de instelling ervan is goed na (in IE7 "vloeiend schuiven moet dan aanstaan) of werk de drivers van de Grafisch/Video Kaart bij.

Succes, Jeff

labswans
door labswans - Oct 25, 2007 om 05:09
1918 Antwoorden / 10 Vragen

DirectX downloaden en installeren

<SCRIPT>function loadTOCNode(){}

Artikel ID:179113
Laatste beoordeling:maandag 4 oktober 2004
Wijziging:9.1

Dit artikel is eerder gepubliceerd onder NL179113

Samenvatting

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(1, 'summary');

Dit artikel bevat instructies voor het downloaden en installeren van de meest recente versie van Microsoft DirectX.

Naar boven

Meer informatie

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(1, 'moreinformation');

Ga als volgt te werk om de meest recente versie van DirectX te downloaden en te installeren:

1.Ga naar de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads (http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads)
2.Volg de stappen op de website om DirectX te downloaden en te installeren.
3.U kunt ook de volgende website van Microsoft Windows Update bezoeken om te kijken of er geschikte stuurprogramma-updates beschikbaar zijn:
http://windowsupdate.microsoft.com (http://windowsupdate.microsoft.com)

Naar boven

Referenties

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(1, 'references');

Voor meer informatie over het bepalen van de versie van DirectX die op uw computer is geïnstalleerd, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
157730 (http://support.microsoft.com/kb/157730/NL-NL/) De versie van DirectX bepalen met het diagnostisch hulpprogramma voor DirectX
Voor meer informatie over DirectX voor thuisgebruik bezoekt u de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/directx/productinfo/default.asp (http://www.microsoft.com/windows/directx/productinfo/default.asp)

Naar boven

st
door stiertje_1 - Oct 25, 2007 om 17:18
38 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden... Via de Flashplayer heb ik het het uiteindeljk opgelost. En ook mijn sites verlopen weer vloeiend. Toch allemaal bedankt vor de reactie!

st
door stiertje_1 - Oct 25, 2007 om 17:19
38 Antwoorden / 9 Vragen

Dit werkte totaal niet.. Heb het op allerlei manieren geprobeerd en dat loste mijn probleem niet op. Desalnietemin bedankt!

labswans
door labswans - Oct 25, 2007 om 21:18
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden... Via de Flashplayer heb ik het het uiteindeljk opgelost. En ook mijn sites verlopen weer vloeiend. Toch allemaal bedankt vor de reactie!

Dat heet door de vragensteller op het verkeerde been gezet worden............................ het is niet anders

fr
door friedchicken - Apr 28, 2008 om 21:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

uw probleem kon nooit veroorzaakt zijn door de installatie van Directx 10. Alle versies van Directx zijn nl terugwaarts compatibel !

Als u nog een keer een probleem hebt nadat u iets hebt geinstalleerd met een ongewenste uitwerking, zet dan via systeemherstel Windows terug naar een datum toen alles nog normaal werkte.

Raadgevingen zoals hier gegeven, om windows maar weer totaal opnieuw te installeren zijn niet erg behulpzaam, mild uitgedrukt.......niet iedereen kan dat zelf en ziet zich voor hoge rekeningen geplaatst bij de computerzaak. Bij de huidige besturingssystemen ook alleen nog maar bij defecte harde schijven noodzakelijk !