fujitsu
door fujitsu Mar 3, 2008 om 11:27
Computers & telefonie

Diskette

Hallo allemaal,

Mijn diskettes willen niet meer lezen.
De PC geeft aan: plaats een schijf of een  ander geschikt medium in station A.
Hoe kan ik dit weer oplossen, zo dat de informatie die op de diskettes staat weer kan lezen ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met de vriendelijke groeten van: Fujitsu

437 9 Rapporteer

door 4711 - Mar 3, 2008 om 11:59
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat vele Powerpoint presentatie's die kinderen op Vista maakte niet op school afspeelbaar waren wegens XP wat ze daar nog hebben!

Alleen mijn Linux Notebook kan alle formaten tonen dus ik hielp de school, maar wat staat er op Uw diskette en welke gebruikt U nu?

Verder kan bij oude Diskette de metaalpoederlaag die erop zit net als bij video banden vooral bij te warme opslag beschadigen en loslaten!

Dus naast de speler kan ook het schijfje te oud zijn!
Ik zit met vele goede 3,5" maar de 5¼ is een ramp!
Te oud dus en nergens meer leverbaar.

qp
door qpc - Mar 3, 2008 om 16:19
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat vele Powerpoint presentatie's die kinderen op Vista maakte niet op school afspeelbaar waren wegens XP wat ze daar nog hebben!

Het afspelen van PP-presentaties heeft niets te maken met de versie van Windows (XP of Vista), maar met de manier waarop deze gemaakt is in Powerpoint. Gebruik je namelijk Office 2007, (welke ook gewoon op XP werkt), dan schrijft deze een PPS weg in een nieuw formaat, welke standaard niet door Office 2003 of ouder gelezen kan worden. De oplossing is heel simpel (en onafhankelijk van de gebruikt Windows-versie), een PPS gemaakt in Office 2007 moet opgeslagen worden ALS Powerpoint 97-2003.....

freya
door freya - Mar 3, 2008 om 16:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat de vraag over een diskettestation ging, wat heeft Office2003, Powerpoint, Windows XP of Vista er mee te maken?

Freya

freya
door freya - Mar 3, 2008 om 16:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Fujitsu,

Als je dit probleem met al je diskettes hebt, controleer dan eerst in Apparaatbeheer (Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware) of er vóór het diskettestation niet een geel uitroepteken staat. Zoniet, dan is het diskettestation waarschijnlijk overleden. Er is vast wel een kennis, buurman of collega die nog zo'n ding heeft liggen.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Mar 3, 2008 om 16:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou allereerst een power-off reset proberen.
Dat doe je door de PC uit te zetten,
  het netsnoer los te koppelen van de PC,
  en dan een aantal keren op de inschakelknop van de PC te drukken.

Daarna het netsnoer weer aansluiten en de PC opstarten.

Je kunt verder nog de BIOS setup opstarten en controleren of er als diskettestation (floppy) wel een 3,5"1.44 MB station is ingesteld.

GSM

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 4, 2008 om 13:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag fujitsu,

Andere diskette proberen.
Ook niet te lezen: koppen reinigen met reinigingsdiskette. Deze bevochtigen met isopropyl-alcohol (=99,6% zuivere alcohol, apotheek/drogist).
Dan nog niet te lezen: kabelsconnectoren aandrukken op moederbord/drive.

Dan nog niet te lezen:drive vervangen. Kosten haast niets meer. Honderden beschikbaar uit oude computers. Vraag kennis.

Hardware ERror MAN.

fujitsu
door fujitsu - Mar 4, 2008 om 13:05
87 Antwoorden / 60 Vragen

Hallo allemaal,

Het is weer klaar, er bleek een kabeltje los, hrdwerrorman, bedankt !!!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 4, 2008 om 14:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen
hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 4, 2008 om 14:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag fujitsu,

Mooi dat het is opgelost en bedankt, vooral voor het terugmelden.

H.