ta
door tar Jul 27, 2006 om 13:06
Computers & telefonie

Dosbox, MBR probleem?

Kon daar het beperkte aantal karakters niet de volgende info kwijt:

Sys. Info:

Windows XP, SP 2

Asus  P4C800-E Deluxe

Raid 0. 2 x HDD, de Intel Controller bestuurt de Primaire schijf.

Raid 0. 2 x HDD, Promise Controller

Groet,

Mike

397 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 31, 2006 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

MBR staat feitelijk los van dit probleem.

Ik denk dat er een probleem is opgetreden met de compatibiliteitsmodus van XP. Controleer dit als volgt:

Klik met de rechtermuis op het ikoon van het rekenprogramma en open de 'Eigenschappen'.

Klik nu op het tabje 'Compatibiliteit' en kijk of er een compatibiliteit ingeschakeld is. Is dit niet het geval, selecteer dan bijvoorbeeld Windows 95.

Opmerking: Sommige programma's doen het niet goed onder W95 of W98 maar wél onder Windows NT modus!

Dam

ve
door verwijderd - Jul 31, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Dam,

Bedankt voor jouw tip, zal hem gaan uitproberen en ik laat je het resultaat weten.

Het probleem doet zich uitsluitend voor op de Intel controller bestuurde schijven: gebruik ik de Promise controller bestuurde schijven dan doet het probleem zich niet voor.

(Op de Raid 0 schijven staan exacte schijf-image’s)

Groet,

Mike