mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jan 4, 2019 om 11:43
Computers & telefonie

Draadloos ?

Goedenmiddag,
mijn TV bedien ik draadloos; ook mijn toetsenbord en muis.
Mijn vaste telefoon is met een kabeltje verbonden met het telefoon-stopcontact.
Is daar een draadloze oplossing voor ?
MJ

1316 10 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Jan 4, 2019 om 11:46
538 Antwoorden / Vragen

Ja, kijk naar DECT

ju
door juliomariner - Jan 4, 2019 om 11:50
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Ook bij DECT moet het basisstation volgens mij met een kabel worden verbonden met het telefoonstopcontact

jo
door jorisw Jan 4, 2019 om 16:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar die kan je ook bijvoorbeeld in de meterkast zetten, bij de andere elektronica (zo deed ik het toen ik nog vaste telefonie had).

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je helemaal draadloos wilt, volledig overstappen op de smartphone.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 15:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dan is er een basisstation dat direct verbonden is via een kabeltje met het telefooncontact.
Een voordeel kan zijn dat er dan mogelijk zelfs meer dan één toestel kan worden benut die wel op het basisstation met regelmaat dienen te worden opgeladen.

Een andere oplossing is om uw vaste telefoon zo in te stellen dat automatisch wordt doorgeschakeld naar uw mobiele telefoon (als u die heeft). Dat betekent wel meer kosten.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2019 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee. Het heet niet voor niets een VASTE telefoon. ;-)

rtroost
door rtroost - Jan 4, 2019 om 16:41
17 Antwoorden / 0 Vragen

Met een Fritz!Box modem kan je, met een Fritz!fon dect telefoon, het modem als basisstation gebruiken.

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2019 om 16:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor, kabeltje verwijderen.alleen doet die het dan niet meer.;-))
Ook bij een DECT dient het basisstation op het tel.stopcontact, en op een 230v. stopcontact aangesloten te worden. Gebruikt u een set met meerdere toestellen dan dienen deze op een normaal stopcontact aangesloten te worden i.v.m. de lading van de batterij. Dus samengevat een draadloos vast toestel met nog uitgevonden worden.

gsm
door gsm - Jan 4, 2019 om 17:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je bedient een DECT telefoon ook draadloos. Net als bij de muis en toetsenbord (USB stekkertje) en Wi-Fi (modem of router) is er altijd ergens een vast aansluitpunt in huis. Alleen een mobiele telefoon, naar mijn mening ten onrechte ook wel Smartphone genoemd (hoezo smart), heeft een vaste aansluiting buitenshuis in de vorm van een zendmast die niet te ver weg mag staan. Toch maak je met de mobiele telefoon ook graag gebruik van Wi-Fi, dus die vaste aansluiting in huis, om zo het mobiele data verbruik te drukken.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2019 om 17:15
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een basisstation in de meterkast staan voor de dect telefoon. Door het hele huis staan opladers. Draadloze stroom is er nog niet, dus die zitten aan een stopcontact. Maar met 4 toestellen kan ik door het huis lopen.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 4, 2019 om 17:58
525 Antwoorden / 385 Vragen

Allen dank voor uw reactie.
Ik kan het dus wel vergeten.
zoals ze in de marine zeggen pardon zeiden : ik kan wel op bril 3 gaan zitten.
MJ