ju
door judith1 Feb 22, 2006 om 13:53
Computers & telefonie

Dreigbrief KPN

zojuist een "dreigbrief" van de KPN ontvangen dat wanneer wij niet weer van hun diensten gebruik gaan maken (wij bellen met tele2) dan vervald onze voicemail vanaf 8 maart. Kan dit zomaar?

536 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als die service hoort bij een abo van KPN zal dat wel mogelijk zijn. Heeft tele2 geen voicemail ?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geen idee, ik heb ook al een mail richting Tele2 gestuurd. Nog in afwachting van hun antwoord.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lijkt me vrij logisch. U neemt geen telefonie meer af van KPN (u huurt
alleen de kabels), dan kan u ook geen gebruik meer maken van hun
diensten.









ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit klopt inderdaad. Dit is een dienst die hoort bij het abonnement van KPN. Als je niet belt via KPN, dan heb je ook geen recht meer op de bijbehorende diensten. Ik vermoed dat Tele2 de voicemail dienst niet kent. Antwoordapparaat dan maar?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk, daar kan ik wat mee. Bedankt voor uw duidelijke antwoord.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De dreigbrief van de KPN is enigszins misleidend. Vanaf 8 maart krijgen
alle mensen die automatisch met Tele2 bellen een nieuwe voicemail van
Tele2, tenzij er voor 25 februari bij Tele2 is aangegeven dat men de
voicemail liever bij KPn houdt. Na 8 maart kan iedereen in Nederland
dit zelf regelen door te bellen met 0800-1273 en daar de categorie
"overige bestemmingen" op KPN of Tele2 te zetten. Staat deze categorie
op KPN, dan hebt u voicemail van KPN, staat het op Tele2, dan hebt u
voicemail van Tele2. U kunt echter ten alle tijde uw oude berichten van
KPN voicemail afluisteren door de preselectiecode van KPN te gebruiken
voordat u naar het voicemailnummer belt (het wordt dan 1655-0842-333).



KPN stuurt deze dreigende brief in de hoop klanten bang te maken en
mensen terug te lokken naar KPN. Dit is dus niet noodzakelijk. Sterker
nog, het hebben van uw voicemail bij Tele2 kan u zelfs geld besparen,
doordat tarieven van Tele2 lager liggen dan die van KPN.



Laat u ook niet verleiden door de aanbieding van KPN BelPlus voor vijf
maanden. Dit zijn goedkopere belminuten, maar ook hier is Tele2 nog
steeds goedkoper.



Het lijkt op een wanhopige poging van KPN klanten terug te winnen. Laat u geen zand in de ogen strooien!





ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mosie ik ben het absoluut NIET met je eens


ik ben zelf van mening dat Tele2 zelf aan het misleiden is omdat hun een prijsvergelijking maken met een belbasis van KPN en hun gesprekstarieven... vergeet niet dat KPN ook veel voordelen heeft zoals voordeelnummers en dan in combinatie met een belplus kan je wel degelijk goedkoper uit zijn met KPN


het ligt er maar net aan hoeveel je belt en waarheen en hoelang... en op een rekening ga je er echt geen euro's mee verdienen hoor!!


laat ik het zo zeggen: de waarheid ligt in het midden...


even over de voicemail.. voicemail is een functie van KPN en die kan dus ook alleen maar worden gebruikt op een lijn die volledig via KPN belt dat Tele2 hier ook (eindelijk) eens mee komt dat is aan hun


 


 


 


 

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tele2 maakt inderdaad gebruik van een directe tariefsvergelijking,
waaruit keer op keer komt dat Tele2 goedkoper is dan KPN. KPN heeft
Voordeelnummers, Tele2 heeft Kortingsnummers. KPN heeft BelPlus, Tele2
heeft Onbeperkt Bellen, KPN heeft BelVrij Avond & Weekend, Tele2
heeft Totaal. Keer op keer is Tele2 hiermee goedkoper.

En dat KPn de enige in Nederland is die voicemail voor de vaste
telefonie aanbiedt, is dus per 8 maart verleden tijd. Dat Tele2 dit
niet eerder kon hebben, is niet aan Tele2, maar aan de KPN en de OPTA,
die geruime tijd de monopoliepositie van KPN in stand hielden. Dat is
per afgelopen 1 januari verleden tijd en nu kan Tele2 eindelijk
diensten aanbieden, waarvoor iedereen in Nederland jarenlang
afhankelijk was van KPN.





ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Pardon. Nog één toevoeging voor alle duidelijkheid. Om de voicemail van
KPN te behouden, is het dus NIET noodzakelijk om met al je gesprekken
naar KPN terug te gaan.

Zie hiervoor mijn eerste antwoord.





ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

stel: u heeft zelf een commercieel bedrijf en biedt betaalde diensten aan.


Stel: één van uw klanten geeft aan geen gebruik meer te willen maken van uw betaalde diensten, gaat u dan door met het aanbieden van een deel van die diensten zonder nog "betaling" te verlangen. En tussen () een eigen antwoordapparaat is nog altijd voordeliger zeker als er veel wordt gebeld bij afwezigheid.


In die context: het inspreken in een mailbox kost belminuten, het afluisteren ook:


Met winphone en een voice/fax modem kan dat zelfs via de PC.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mosie


goed als jij dat wilt denken.. prima


dream on, ik weet wel beter


tele2 is gewoon een ...bedrijf die zijn zaakjes niet in orde hebben die ongevraagd mensen naar hun overzetten en valse informatie geven


 

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met deze laatste opmerking ben ik het helemaal eens!!!!!!


Tele2 is een ......ote bedrijf.


wat ze wel goed kunnen is onterechte fakturen sturen, ik heb nog nooit met tele2 te maken gehad en nog nooit via tele2 gebeld!


Vraag ik me toch af hoe ze aan mijnn gegevens komen en gewoon een rekening sturen?


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mahadma
mahadma - Sep 23, 2024 om 10:57
Computers & telefonie

Vara-kassa op android werkt niet

Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer