Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 15:57
Computers & telefonie

Dynafix

Ik heb een  vraagje, ik heb een iphone 6s van de tele2. Ik heb al een tijdje last van een telefoon die al bij 40 procent uitvalt. Ik heb deze naar Dynafix gestuurd en dit moest ook van Tele2 omdat ze samenwerken. Na een paar dagen kreeg ik de mededeling dat er niks was met mijn toestel en dat dit simpelweg een foutje in mijn systeem is. Daarnaast had ik ook aangegeven dat ik toch wel veel witte vlekjes had op mijn beeldscherm. Alsnog zegt dynafix dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Ik heb hier nu een non-conform product in huis, zonder dat het consumentenrecht iets voor me kan betekenen?

Ik heb voordat ik deze telefoon naar Dynafix had gestuurd een bezoekje gebracht bij Apple en die hadden gezegd en mij laten zien dat mijn batterij helemaal defect is en dat de vlekjes op het scherm echt een reden waren tot vervanging.

Maar dynafix wil mijn telefoon nu terug sturen, wat nu?

1624 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees maar blij als ze hem gewoon zonder kosten terugsturen. Normaal gesproken vindt Dynafix altijd waterschade.

Ga er daarna meer naar Apple zelf.

Il
door Ilias_030 - Mar 21, 2018 om 16:05
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik was al naar apple geweest maar die dekken alleen maar het eerste jaar. Het tweede jaar kon ik volgens hen terrecht bij de verkoper. In mijn geval Tele2

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dien dan maar een klacht in bij Tele2 en vermeld het verhaal van Apple.

simon55
door simon55 - Mar 21, 2018 om 16:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nou noemt u ook wel n bedrijf op , wat weinig van repareren af weet . Dynafix , t is echt niks

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 16:41
4 Antwoorden / 2 Vragen

DIt is het enige waar ik volgens Tele 2 recht op heb :(

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 16:44
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jij zegt:Apple geeft aan dat mijn toestel non-conform is

Jan-Willem zegt:Een klacht kan ook alleen via die weg worden ingediend

Jij zegt:Bij wie moet ik zijn buiten dynafix

Jij zegt:gezien het feit dat ik geen enkele overeenkomst heb met hen

Jan-Willem zegt:Aangezien je geen andere vragen hebt dank ik je voor deze chat en wens ik je een fijne dag toe. Na deze chat heb je de

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 16:45
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jeetje ik vind dit echt geen service

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 16:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens Tele2 moet ik het maar uitzoeken bij Dynafix :( dit is toch niet netjes

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 16:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

dus jullie helpen mij niet met de reparatie?

Jij zegt:Dynafix in iedergeval niet

Jij zegt:ze zeggen dat er niks is met mijn toestek

Jij zegt:terwijl de producent zegt dat dit wel zo is

Jan-Willem zegt:Daar kan ik je dus helaas niet verder mee helpen zoals hierboven aangegeven

Jij zegt:Apple geeft aan dat mijn toestel non-conform is

Jan-Willem zegt:Een klacht kan ook alleen via die weg worden ingediend

tdmduc
door tdmduc - Mar 21, 2018 om 17:35
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik krijg altijd spontaan rode bultjes als ik de naam Dynaf** alleen al zie staan.

Wat een drama bedrijf is dat zeg.

Dit wordt ook onderstreept door de mensen van PhoneHouse die me overigens prima hebben bijgestaan in het Dynaf**x verhaal.
Ik ben ooit een Sony tablet bijna een half jaar kwijt geweest en toen kwam hij alsnog ongerepareerd terug. Dat Sony hier nog zaken mee doet heb ik nooit gesnapt.

Heb van ellende maar een iPad Air 2 gekocht destijds......géén moment spijt van gehad overigens. ;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2018 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat nu? Dat is toch uw beslissing?

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 21:58
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wellicht is het handig om eerst te weten welke beslissingen ik kan nemen.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik nooit met Dynafix in zee gaan. Maar het zelf laten repareren op eigen kosten bij Apple.

Il
door Ilias_030 Mar 21, 2018 om 22:33
4 Antwoorden / 2 Vragen

Idd, maar kan ik het laten repareren bij Apple en dat ik het factuur naar Tele 2 stuur?

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, maar dan hebt u tenminste een goed gerepareerde telefoon terug.

Of dien een klacht in bij de geschillencommissie. Kijk op Google.

Nooit meer een telefoon bij een abonnement nemen. Koop die gewoon in de winkel. Dan hebt u die ellende met Dynafix niet. Is een rampzalig bedrijf.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2018 om 08:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ilias-030 ,

Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/07-11-2016/telefoonreparateur-dynafix/

sw
door swat1500 - Mar 23, 2018 om 12:03
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gezegd als u een garantieclaim wil indienen moet u bij de verkoper zijn en niet bij de reperateur of de fabrikant. Zo is dit in de wet geregeld. Klopt u wel bij de fabrikant aan en helpt deze u kostenloos dan is dat alleen meegenomen. Hij is daartoe niet verplicht.
Erkent de verkoper de garantieclaim niet dan zult u moeten gaan procederen. Als het product meer dan 6 maanden geleden aangekocht is ligt de bewijslast wel bij u.