ho
door hormann Jul 6, 2007 om 15:54
Computers & telefonie

DYNAFIX

Vorig jaar november heb ik via GSMTRACK.NL een mobieltje besteld. Allemaal prima verlopen. Tot dat ik problemen kreeg met mijn mobiel. Hij functioneerde niet meer naar behoeven, dus ik bel naar het bedrijf. Zij gaven mij weer het nummer van DYNAFIX zodat ik hem daar naar toe kon sturen. Een vriendelijke mevrouw vertelde me dat ik mijn mobieltje aangetekend moest opsturen en dat ik binnen 5 werkdagen meer zou horen. Prima zou je denken... Ik kwam vanmiddag thuis en een brief van DYNAFIX op de mat. Mijn telefoon zou door waterschade (ik zou niet weten hoe dat zou zijn gekomen) onherstelbaar zijn. Ik had twee mogelijkheden. De eerste was ongemaakt terug krijgen voor 35,70 (!!!!) of ze zouden hem daar laten. Ik snapte er niks van dus ik bel DYNAFIX op á 0,35 per minuut. Ik kreeg ene Martijn aan de telefoon die zei dat ik dit van te voren tegen mij gezegd was. Dit was echter niet het geval. Ik heb gewoon geen poot om op te staan. Ik moet dus die 35,70 betalen. Voor ieder mens misschien een klein bedrag, maar als student is dit veel geld. Ik betaal al jaren geld voor een rechtsbijstand verzekering, dus ik dacht Laat ik die eens bellen, wellicht kunnen zij wat voor mij betekenen. Nee hoor, het bedrag is onder de 200 euro, dus ook zij kunnen mij niet helpen.


Het komt er dus op neer dat ik 35,70 moet betalen voor een ongerepareerde telefoon!


Wat moet ik hier toch mee?? Iemand tips??


Met vriendelijke groet,


Margot Hormann

841 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jul 6, 2007 om 19:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Die E 37,50 zijn Onderzoekskosten, die betaal je dus als je telefoon gecontroleerd wordt en het blijkt schade die niet onder de garantie valt.


Helaas, dit gebeurt bij mijn weten altijd zo, niet erg netjes dat ze dat niet even duidelijk (er) vermeld hebben.


Maar feitelijk heb je weinig keus als je wilt weten wat er met je toestel aan de hand is / het gerepareerd wilt zien.


Informeer even wat de reparatiekosten zouden zijn ( en of dit dan incl. of excl. de onderzoekskosten is ) en dan moet je bedenken wat je wilt doen.


Succes,

ma
door martin1 - Jul 6, 2007 om 22:35
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het beste kunt u contact opnemen met de verkopende partij (GSMTRACK.nl) en van hun een oplossing eisen. U heeft enkel met hen een verkoopovereenkomst. Als Dynafix repareert in opdracht van GSMTRACK.NL, blijft de verkopende partij verantwoordelijk. Als zij kunnen aantonen dat het defect voortkomt uit waterschade/vochschade, valt het defect inderdaad buiten de garantie. Het vragen van een vergoeding voor onderzoek is dan toegestaan. Dit is in zoverre standaard, dat het m.i. niet apart vermeld dient te worden voor opsturen. Kan GSMTRACK.NL op geen enkele wijze aannemelijk maken dat het defect is ontstaan door waterschade, heeft u recht op kosteloze reparatie. Wil GSMTRACK.NL niet meewerkerne, dient u hen schriftelijk in gebreke te stellen. U kunt dan uw mobiel tegen betalen van deze 35 euro terugkrijgen van Dynafix, en verzenden naar GSMTRACK.nl. U kunt dan ven hen eisen dat zij uw telefoon repareren of vervangen en de 35 euro onderzoekskosten terugbetalen. ECHTER, vochtschade is zeer vaak de oorzaak van het optredende defect. Vochtschade betekent niet dat je je telefoon in een zwembad hebt laten vallen, maar kan ook ontstaan door een aantal keer in een natte broekzak o.i.d. te zitten. De schade die ontstaat door vocht is heel duidelijk te herkennen. Als ik eerlijk moet zijn, ontstaan defecten aan mobiele telefoons in het overgrote deel van de gevallen door extreme invloeden van buitenaf. Dat zijn o.a. valschade, stootschade, drukschade of vochtschade. Al deze defecten zijn ontegenzeggelijk vast te stellen.

sunset_1
door sunset_1 - Jul 7, 2007 om 09:44
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Tot zover nog niks toe te voegen op bovengenoemde. Vraag bij Dynafix in ieder geval bewijs op van de schade: van alle oxidatie-schade gevallen wordt namelijk een foto gemaakt. Helaas kan deze schade ook optreden als je je toestel in een flinke regenbui gebruikt hebt of meeneemt in een vochtige badkamer (zou je tv ook niet leuk vinden).


Wat je rechtsbijstandverzekering betreft: die onderzoekskosten vallen inderdaad onder de 200 euro, maar wat is de nieuwwaarde van je toestel? Als dit boven de 200 euro is (vervangingswaarde) dan wil de verzekering misschien wel meewerken...


Succes!

kippie1980
door kippie1980 - Aug 15, 2007 om 17:16
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

In elk geval bij Dynafix de foto opvragen waar ook je IMEI nummer op te zien is (kun je controleren dat het jouw toestel is)


Is het idd corrosie, dan kun je er niks aan doen.


Vochtschade wordt helaas niet zomaar geconstateerd. Dit levert Dynafix dus maar 35,70 op. Een normale reparatie levert namelijk meer op, dus het zal wel kloppen dat het vochtschade is.


Overigens kun je je telefoon verzekeren tegen vochtschade.


Succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer