ho
door hormann Jul 6, 2007 om 15:54
Computers & telefonie

DYNAFIX

Vorig jaar november heb ik via GSMTRACK.NL een mobieltje besteld. Allemaal prima verlopen. Tot dat ik problemen kreeg met mijn mobiel. Hij functioneerde niet meer naar behoeven, dus ik bel naar het bedrijf. Zij gaven mij weer het nummer van DYNAFIX zodat ik hem daar naar toe kon sturen. Een vriendelijke mevrouw vertelde me dat ik mijn mobieltje aangetekend moest opsturen en dat ik binnen 5 werkdagen meer zou horen. Prima zou je denken... Ik kwam vanmiddag thuis en een brief van DYNAFIX op de mat. Mijn telefoon zou door waterschade (ik zou niet weten hoe dat zou zijn gekomen) onherstelbaar zijn. Ik had twee mogelijkheden. De eerste was ongemaakt terug krijgen voor 35,70 (!!!!) of ze zouden hem daar laten. Ik snapte er niks van dus ik bel DYNAFIX op á 0,35 per minuut. Ik kreeg ene Martijn aan de telefoon die zei dat ik dit van te voren tegen mij gezegd was. Dit was echter niet het geval. Ik heb gewoon geen poot om op te staan. Ik moet dus die 35,70 betalen. Voor ieder mens misschien een klein bedrag, maar als student is dit veel geld. Ik betaal al jaren geld voor een rechtsbijstand verzekering, dus ik dacht Laat ik die eens bellen, wellicht kunnen zij wat voor mij betekenen. Nee hoor, het bedrag is onder de 200 euro, dus ook zij kunnen mij niet helpen.

Het komt er dus op neer dat ik 35,70 moet betalen voor een ongerepareerde telefoon!

Wat moet ik hier toch mee?? Iemand tips??

Met vriendelijke groet,

Margot Hormann

841 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 6, 2007 om 19:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Die E 37,50 zijn Onderzoekskosten, die betaal je dus als je telefoon gecontroleerd wordt en het blijkt schade die niet onder de garantie valt.

Helaas, dit gebeurt bij mijn weten altijd zo, niet erg netjes dat ze dat niet even duidelijk (er) vermeld hebben.

Maar feitelijk heb je weinig keus als je wilt weten wat er met je toestel aan de hand is / het gerepareerd wilt zien.

Informeer even wat de reparatiekosten zouden zijn ( en of dit dan incl. of excl. de onderzoekskosten is ) en dan moet je bedenken wat je wilt doen.

Succes,

ma
door martin1 - Jul 6, 2007 om 22:35
346 Antwoorden / 4 Vragen

Het beste kunt u contact opnemen met de verkopende partij (GSMTRACK.nl) en van hun een oplossing eisen. U heeft enkel met hen een verkoopovereenkomst. Als Dynafix repareert in opdracht van GSMTRACK.NL, blijft de verkopende partij verantwoordelijk. Als zij kunnen aantonen dat het defect voortkomt uit waterschade/vochschade, valt het defect inderdaad buiten de garantie. Het vragen van een vergoeding voor onderzoek is dan toegestaan. Dit is in zoverre standaard, dat het m.i. niet apart vermeld dient te worden voor opsturen. Kan GSMTRACK.NL op geen enkele wijze aannemelijk maken dat het defect is ontstaan door waterschade, heeft u recht op kosteloze reparatie. Wil GSMTRACK.NL niet meewerkerne, dient u hen schriftelijk in gebreke te stellen. U kunt dan uw mobiel tegen betalen van deze 35 euro terugkrijgen van Dynafix, en verzenden naar GSMTRACK.nl. U kunt dan ven hen eisen dat zij uw telefoon repareren of vervangen en de 35 euro onderzoekskosten terugbetalen. ECHTER, vochtschade is zeer vaak de oorzaak van het optredende defect. Vochtschade betekent niet dat je je telefoon in een zwembad hebt laten vallen, maar kan ook ontstaan door een aantal keer in een natte broekzak o.i.d. te zitten. De schade die ontstaat door vocht is heel duidelijk te herkennen. Als ik eerlijk moet zijn, ontstaan defecten aan mobiele telefoons in het overgrote deel van de gevallen door extreme invloeden van buitenaf. Dat zijn o.a. valschade, stootschade, drukschade of vochtschade. Al deze defecten zijn ontegenzeggelijk vast te stellen.

sunset_1
door sunset_1 - Jul 7, 2007 om 09:44
265 Antwoorden / 22 Vragen

Tot zover nog niks toe te voegen op bovengenoemde. Vraag bij Dynafix in ieder geval bewijs op van de schade: van alle oxidatie-schade gevallen wordt namelijk een foto gemaakt. Helaas kan deze schade ook optreden als je je toestel in een flinke regenbui gebruikt hebt of meeneemt in een vochtige badkamer (zou je tv ook niet leuk vinden).

Wat je rechtsbijstandverzekering betreft: die onderzoekskosten vallen inderdaad onder de 200 euro, maar wat is de nieuwwaarde van je toestel? Als dit boven de 200 euro is (vervangingswaarde) dan wil de verzekering misschien wel meewerken...

Succes!

kippie1980
door kippie1980 - Aug 15, 2007 om 17:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

In elk geval bij Dynafix de foto opvragen waar ook je IMEI nummer op te zien is (kun je controleren dat het jouw toestel is)

Is het idd corrosie, dan kun je er niks aan doen.

Vochtschade wordt helaas niet zomaar geconstateerd. Dit levert Dynafix dus maar 35,70 op. Een normale reparatie levert namelijk meer op, dus het zal wel kloppen dat het vochtschade is.

Overigens kun je je telefoon verzekeren tegen vochtschade.

Succes!