po
door ponton1600le Feb 6, 2011 om 15:37
Computers & telefonie

Easy wbscan werkt niet meer

Wederom een vraag voor de kenners!
Onze easy webscan merk Trust type 19200 doet het niet meer.
Heb via configuratiescherm alles verwijderd en middels de cdrom de software geinstalleerd. Hij geeft wel aan dat de installatie gelukt is maar als ik de scanner aanzet krijg ik iedere keer de melding: gefaald om het twain stuurprogramma te openen.
Wat doe ik fout?
Alvast zeer bedankt!

554 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ponton1600le,

Waarom heb je verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Als het eerst wel werkte waarom probeer je dan geen systeemherstel met een datum toen het nog wel ging.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

Wel eerst zonder de scanner aan te sluiten de driver installeren.
Daarna pas de scanner aansluiten.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS2

Na het installeren van het TWAIN stuurprogramma (Zie hoofdstuk 3.1) kunt u de scanner aansluiten op de USB poort van de computer. Volg hiervoor onderstaande aanwijzingen op:
1. Start Windows.
2. Sluit de vierkante USB stekker van de bijgeleverde USB kabel aan op de achterzijde van de scanner.
3. Sluit het andere uiteinde van de USB kabel aan op een vrije USB poort van uw computer.
4. De nieuwe hardware wordt door Windows gedetecteerd en het stuurprogramma voor de scanner wordt automatisch geïnstalleerd.

po
door ponton1600le - Feb 6, 2011 om 15:56
40 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Edrick3,
Bedankt voor de snelle reactie!
De webscan was geruime tijd niet gebruikt en wij wilden gisteren iets scannen en toen deed hij het dus niet. Ik heb precies geinstalleerd zoals cdrom aangaf dus eerst software installeren en daarna pas de scanner aansluiten maar helaas!!

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ponton1600le,

.....De webscan was geruime tijd niet gebruikt.....

Maar heeft wél gewerkt op je huidige computer met het huidige (welk?) besturingssysteem?

po
door ponton1600le - Feb 6, 2011 om 16:03
40 Antwoorden / 11 Vragen

Het heeft gewerkt met het twain stuurprogramma.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ponton1600le,

Het is een oude(re) scan en voor nieuwe(re) besturingssystemen (Vista, W7) zijn er vaak geen drivers meer die werken.

Kijk even hier of je voor de computer nog een driver kunt vinden om te downloaden.

Suc6

birdies
door birdies - Feb 6, 2011 om 16:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ik heb precies geinstalleerd zoals cdrom aangaf dus eerst software installeren.......

Dat heeft geen enkele zin, op die cd staan waarschijnlijk de drivers voor win98. De meest nieuwe drivers zijn voor winxp, daarna houdt het op, wat niet vreemd is voor een 12 jaar apparaat.

po
door ponton1600le - Feb 6, 2011 om 16:41
40 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor je reactie Birdies!
Ik heb al 1 keer eerder hetzelfde probleem op deze pc gehad (XP)
Toen lukte het wel door eerst alles te verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Waarom het nu niet lukt is mij een raadsel!

gsm
door gsm - Feb 6, 2011 om 17:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet de PC en de scanner beide uit en verwijder beide stroomsnoeren uit het stopcontact.
Druk nu een paar keer op de AAN knop van zowel de PC als de scanner (als die tenminste een dergelijke knop heeft).
Steek de stekkers weer in het stopcontact en probeer of de scanner werkt.

Als de scanner nog steeds niet werkt:
Verwijder de software nog eens en neem dan ook een kijkje in de twain map:

C:\Windows\twain_32

Verwijder daar in elk geval de map voor de Trust scanner.

Verwijder desnoods alle twain mappen uit de Windows map, maar maak er wel eerst een back-up van. De andere mappen dienen voor andere apparaten, die je na verwijdering van alle twain-mappen ook opnieuw moet installeren.

Gebruik Windows Schijfopruiming, of beter nog, gebruik ATF-Cleaner of CCleaner om de tijdelijke mappen van Windows op te ruimen.
Herstart de PC.
Installeer nu de scanner opnieuw op de voorgeschreven wijze.
Test de scanner.

birdies
door birdies - Feb 6, 2011 om 17:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als er XP op staat, moet het lukken met de link van edrick (reactie 16.05).

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ponton1600le, @birdies,

Only for item no 12388-02.!!

Anders werkt het niet.
Heb dezelfde scanner - jaren geleden - gehad en na een nieuwe computer moest er dus ook een nieuwe scanner komen omdat die Trust 19200 niet meer aan de praat te krijgen was.