vu
door vuurdraak Jun 25, 2009 om 19:29
Computers & telefonie

Eneco,ongewild overstappen

Mijn vraag is;

Ik kreeg vandaag een brief van Essent dat ik de leveringsovereenkomst  voor electriciteit wenste op te zeggen en mijn nieuwe leverancier word nu Eneco. Ik ben van mening dat ik Geen leveringsovereenkomst met een andere leverancier (Eneco) ben aangegaan,heb nergens voor getekend en ben de afgelopen maand ook niet gebeld. Hoe kunnen ze dit zonder mijn toestemming doen??? . Ik heb Essent gebeld en Essent  gaat dit nu uitzoeken.  Maar in die tussentijd moet ik wel weer overal achteraan en wordt ongewild weer op kosten gejaagt,wie betaald dit dan???  Is Eneco niet strafbaar dat ze klanten zomaar bij een andere maatschappij weghalen op deze manier tewijl de klant van niets weet.??

428 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vuurdraak

Dit kunnen ze niet zonder je toestemming doen. Of 't strafbaar is weet ik niet. Maar dat het niet in de haak is, is zeker!

Valt me ook tegen van Eneco, zit zelf al zo'n 25 jaar bij hen. Krijg wel steeds irritante brieven in de geest van: 'vastzetten voor 3 jaar'. Niet reageren is dan de week erna weer een brief 'aan de aandacht ontsnapt'? Maar dit rotgeintje?

Laat Essent inderdaad de boel maar uitzoeken en overtuig hun dat je niet overstapt. De extra kosten verhalen? Zal lastig worden maar Eneco zou eigenlijk met een tegemoetkoming moeten komen. Proberen, nooit geschoten is altijd mis.

Sluis de klacht ook eens door naar Consuwijzer. Ben benieuwd wat die hierover te zeggen heeft. Geen geleur aan de deur/geen telefoontje. Of zijn ze wel aan de deur geweest. Je zegt: "heb nergens voor getekend" ......

Klacht indienen - Consuwijzer

Succes met de afhandeling,  m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2009 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vuurdraak,

Kan het zijn dat iemand voor jouw of jijzelf informatie hebt opgevraagd bij Eneco?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb gisteren een soort gelijke brief ontvangen maar dan dat ik overstap naar nuon, ik heb ook geen aanvraag gedaan en ben ook zeker niet gebeld. ik ga vanochtend ook contact met essent opnemen, en laat wel weten hoe het afloopt.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er komt zo vaak iemand aan de deur over gas,licht of water. Ik zeg altijd dat ik niet geinteresseerd ben en wens ze elders succes. Maar van Eneco heb ik geen informatie of iets anders gehad. Niemand van de familie heeft informatie opgevraagd. Ik wacht wel af hoe of wat wanneer Essent dit uit zoekt. Ik houd jullie op de hoogte.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2009 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vuurdraak (en Alafec),

In uw bericht van 25 juni op dit forum geeft u aan dat u onterecht bent overgenomen door een andere leverancier. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik u meer informatie kan geven.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana

Essent medewerker

ve
door verwijderd - Jun 29, 2009 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel Diane,    Ik zal dit doen.   met vr gr  Vuurdraak

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Diane,

ik heb contact opgenomen met essent en nuon, het is al helemaal teruggedraaid. Er zou op 12 juni iemand aan mijn deur zijn geweest, terwijl ik een middag vol afspraken op mijn werk had, ook klopte mijn geboorte datum en telefoonnummer niet. Een foutje, hoop ik maar...