ja
door janssenwim Mar 22, 2005 om 18:59
Computers & telefonie

Ervaring met Tiscali telefonie

Wie heeft reeds ervaring met telefoneren met Tiscali? Zelf heb ik een Tiscali Smart abonnement wat voldoende moet zijn voor telefonie. Als ik goed ben geinformeerd moet je wel een nieuw modem aanschaven. Hier zou Tiscali €99,- voor tellen. Is de verbinding altijd aanwezig? Heeft de telefonie invloed op de snelheid van de internetverbinding?

875 7 Rapporteer

su
door superfranky1 - Apr 27, 2005 om 17:18
13 Antwoorden / 1 Vragen

hej,

Als ik u was zou ik niet een nieuw modem aanschaffen, want de laatste tijd licht Tiscali nogal vaak plat. En dus is de verbinding niet altijd aanwezig. En als u die aansluit gaat uw internet 2x zo langzaam!!

superfranky

ja
door janssenwim - Apr 29, 2005 om 20:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Tot op heden is bij mij Tiscali nog nooit uitgevallen of off-line. Ik ben uitermate te spreken over de verbinding. Als de telefoonverbindingen en de snelheid gelijk zijn als tot op heden, heb ik totaal geen klagen.

Ik overweeg toch Tiscali telefonie te nemen. Als het er eens geen verbinding zou zijn heb ik nog altijd een mobiele telefoon.

bl
door blinkieboy - Apr 29, 2005 om 21:33
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu ongeveer een maand ervaring met Tiscali telefonie. Ook ik heb
een smart-abonnement, en tot op heden heb ik nog geen enkel probleem
ondervonden ermee. Het modem heeft mij ook geen 99 euro gekost hoor,
beduidend minder. 30 euro.Er kwam wel inschrijfgeld bij, 29.50 euro,
maar dat waren dan ook wel de kosten.

Internet blijft lekker snel, nooit geen uitval gehad en de telefoonlijn is kraakhelder!

Ik zou zeggen...doen!

ja
door janssenwim - May 9, 2005 om 20:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb inmiddels telefonie aangevraagd bij Tiscali. Ik heb 7 dag bedenktijd. Hoelang gaat het nu nog duren voordat ik kan bellen met Tiscali.

ga
door gangsterx - May 9, 2005 om 20:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

Je krijgt eerst een brief met een code+gebruikersnaam.

en daarna moet je dat via de handleiding helemaal gaan activeren(2a3 minuten) en dan heb je een geweldige ruisloze telefoonlijn.

echt een aanradertje dus.

grtz

bl
door blinkieboy - May 9, 2005 om 21:04
7 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, zo werkt het. Waar je wel dan even op moet letten is dat het
modem zijn IP-nummer moet zoeken. Is daar wel even mee bezig (lampje
"internet"moet ipv rood groen worden) duurde bij mij een klein uurtje.

Daarna werkte alles tot volle tevredenheid!

ga
door gangsterx - May 9, 2005 om 21:09
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

bij mij werd het al na 15 sec. of zo groen.

Maar ik schrok wel dat het nu oppeens helemaal mis ging.

grtz