kr
door krukas_1 Feb 19, 2009 om 22:30
Computers & telefonie

Extentie wijzigen

Beste computer experts,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een extensie te wijzigen van b.v. een video die gemaakt is als Power Point Presntatie(pps of ppt file) naar b.v. windows media player of andere file?

Bijna iedereen kan wel een als bijlage verzonden video in windows media player openen ( in opgeslagen toestand als  miniatuurtje uitgebeeld), maar niet in pps of ppt

Vast bedankt voor je hulp.

Toby

3467 15 Rapporteer

br
door brui0929 - Feb 19, 2009 om 22:54
636 Antwoorden / 10 Vragen

Ja een extensie wijzigen is mogelijk 1 door op de rchter muis knop te klikken en te kiezen voor afspelen met of 2 klik op de naam rechter muisknop naamwijzigen en haal dan de extensiue .pps weg en type hiervoor in de plaats. wma. VOORBEELD na het downloaden van een mp3 bij de megaman door .glass in . zip te veranderen is dze file met winrar uit te pakken.

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 19, 2009 om 23:17
155 Antwoorden / 6 Vragen

Als je je zelf maar snapt Brui!

Advies: begin ook eens een nieuwe zin, dus afsluiten met een punt en daarna een hoofdletter. Maakt het een stuk duidelijker allemaal.
Mensen die hier een vraag stellen beschikken vaak niet over de benodigde kennis. Een duidelijk antwoord draagt dan wel bij aan de oplossing.

laaglander
door laaglander - Feb 19, 2009 om 23:27
473 Antwoorden / 1 Vragen

@flipjeburum:  de vista versie van jou verhaal:

ga naar het configuratie scherm, kies daar vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen, klik op mapopties, daarna is de verandering hetzelfde als voor XP. Ik denk alleen dat dat de vraag niet beantwoord. Je kunt wel de extentie aanpassen van ppt naar wma, maar ik denk dat daarna het bestand niet af te spelen is in windows media player. Ik weet niet of zoiets bestaad als een omvormer (converter) die een ppt bestand omzet in een mwa bestand, misschien kan google uitkomst bieden?

Laaglander

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 20, 2009 om 10:18
155 Antwoorden / 6 Vragen

@ laaglander,

De vraag nog eens lezend denk ik inderdaad dat ik de strekking even heb gemist.

Toby,

Mijn (ons) verhaal gaat wel op bij bestanden van hetzelfde type. Dus van een .ppt naar een .pps of van een .doc naar een .txt

Ben ook even wezen google-en en vond daar wel dit stukje software. Het is in het Engels en ik heb het niet voor je kunnen proberen. Het vereist nl MS Powerpoint en ik maak gebruik van een alternatief office pakket. Als het echter doet wat het beloofd, dan zal het wel eens de oplossing van je vraag kunnen zijn.

Flipje

ja
door janb0 - Feb 20, 2009 om 11:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

De extensie van een bestand wijzigen is geen probleem, maar grote kans dat je dan een foutmelding krijgt als je het bestand wilt openen (onbekende opmaak).

Voor het openen van een pps bestand kunt je de Powerpoint viewer (even zoeken met Google, is Freeware) downloaden en installeren, je zult daarna waarschijnlijk wel de presentatie eerst op moeten slaan en daarna met de viewer openen.

Succes

holpen
door holpen - Feb 20, 2009 om 18:27
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelden zo´n serie flauwekulantwoorden achter elkaar gezien!

Ja, natuurlijk kun je een extensie wijzigen, da´s vrij simpel. Maar..... dat wil nog niet zeggen dat daarmee ook echt het bestandstype is gewijzigd!

De vraagsteller wil hier een Powerpoint-presentatie omzetten naar een filmpje (avi/mpg/wmv of wat dan ook). Dat lukt je dus echt niet door alleen de extensie te wijzigen. Gevolg is dat niemand het betreffende bestand meer kan openen. Probeer het maar eens: verander een pps of ppt in een wmv en probeer het vervolgens af te spelen in media player... dat lukt je niet!

De enig juiste oplossing is te zoeken naar een programmaatje dat een powerpoint-presentatie kan omzetten naar een videobestand.

laaglander
door laaglander - Feb 20, 2009 om 18:32
473 Antwoorden / 1 Vragen

@holpen: dat heb je goed gezien, maar dat was ook al reeds geezegd ;-)

holpen
door holpen - Feb 20, 2009 om 18:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik jouw reactie even over het hoofd gezien, laaglander!

laaglander
door laaglander - Feb 20, 2009 om 19:23
473 Antwoorden / 1 Vragen

geeft niet, wanneer jij erover heen kan lezen kan de vraagsteller dat ook, dan is het beter dat het er nog een keer te vermelden dan dat de vraagsteller zich problemen op de hals haalt

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 21, 2009 om 19:55
155 Antwoorden / 6 Vragen

@Holpen,

En als je daarna dan nog eens de antwoorden had gelezen, had je ook kunnen zien dat ik al een (eventueel) programmaatje had aangedragen.

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 22, 2009 om 22:20
155 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat kan. In XP werkt het als volgt:

-Ga naar 'deze computer' (windows verkenner)

-ga bovenin naar 'extra' > 'mapopties'

-klik op het tabblad 'weergave'

-haal het vinkje weg voor 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' > OK

-Als het goed is staat de extensie achter de bestandsnaam. Via 'naam wijzigen' kan je deze nu aanpassen.

Vista zal soort gelijk werken, mocht je Vista gebruiken dan even wachten op iemand die het Vista verhaal kan uitleggen.

Flipje

kr
door krukas_1 - Feb 22, 2009 om 22:32
30 Antwoorden / 6 Vragen

 Hallo Flipjeburum,
Bedankt voor al je moeite.
Je hebt me enorm geholpen.
Op de site van DIT stukje software stond de oplossing van mijn probleem.
Nu kan ik de pps en ppt eerst omvormen en ze dan via windows media player afspelen.
Ook kan ik ze , na bewerking, ook meesturen met e-mail naar mensen die geen powerpoint op hun pc hebben.
Nogmaals bedankt  en veel succes met je aktiviteiten.
Toby

kr
door krukas_1 - Feb 22, 2009 om 22:38
30 Antwoorden / 6 Vragen

   Brui,

   Bedankt voor je moeite

   Toby

kr
door krukas_1 - Feb 22, 2009 om 22:40
30 Antwoorden / 6 Vragen

      Janb O

       Ook bedankt voor je suggesties en moeite.

       Toby

kr
door krukas_1 - Feb 22, 2009 om 22:42
30 Antwoorden / 6 Vragen

        Holpen

        Ook bedankt voor je wijze meedenken en juiste conclusie.

        Toby