ny
door nydyla Feb 5, 2012 om 10:26
Computers & telefonie

Externe harde schijf

ik heb een Philips externe harde schijf en sinds ik windows 7 heb werkt hij niet altijd meer, soms wel. Hiervoor had ik vista. De computer kan het stuurprogramma niet vinden als ik de externe schijf aanzet. Hoe kan ik dit oplossen.
Ps. ik heb niet zoveel verstand van computers.

4121 16 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Feb 5, 2012 om 10:44
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens om aan te sluiten op een andere USB poort. De meeste PC's hebben er 2,3 of meer.

ny
door nydyla - Feb 5, 2012 om 10:53
8 Antwoorden / 4 Vragen

heb ik al meerdere keren gedaan, werkt niet.

zw
door zwaardvis - Feb 5, 2012 om 11:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Gebruik een kortere USB kabel. Hoe lang is de uwe? Hoe korter hoe beter.
En heeft de drive een externe voeding of maakt hij gebruikt van een eigen adapter?

Had zelf eens een externe drive aangesloten met een kabel van 5 of 10 meter. Die was dus veel te lang, harde schijf werd daardoor softwarematig vernield. Formatteren was de enige oplossing om hem weer werkend te krijgen.

zw
door zwaardvis - Feb 5, 2012 om 11:07
1525 Antwoorden / 51 Vragen

sorry externe voeding of maakt hij gebruik van de voeding van de PC, zoals je bij 2,5" schijven vaak ziet.

ny
door nydyla - Feb 5, 2012 om 11:13
8 Antwoorden / 4 Vragen

De schijf heeft een externe voeding en een korte USB kabel, ong 50 cm lang.
Als ik hem opnieuw formatteer blijft dan alles wel op de schijf staan?

zw
door zwaardvis - Feb 5, 2012 om 11:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

nee, dan is alles weg. Maar je kunt alleen formatteren als je PC dat ding ziet in de verkenner. Als de PC hem niet ziet, kun je er niets mee.
Ik begrijp dat je hem in de verkenner dus niet ziet...

ny
door nydyla - Feb 5, 2012 om 11:28
8 Antwoorden / 4 Vragen

nee in de verkenner zie ik hem niet

diumenge
door diumenge - Feb 5, 2012 om 11:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe oud is de schijf? En heb je mogelijkheid op een andere PC of laptop de testen? Misschien is de schijf aan het einde van z'n latijn.

lo
door lopers - Feb 5, 2012 om 12:04
44 Antwoorden / 0 Vragen

Zou zeker eens een andere USB-kabel proberen.

gsm
door gsm - Feb 5, 2012 om 12:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de schijf soms wel werkt is formatteren natuurlijk onzin en zonde van alle data die je dan kwijt zou zijn.

Probeer of de schijf wel bereikbaar is wanneer je hem eerst aansluit, dan inschakelt en daarna pas de PC aanzet.
Let hierbij goed op of en zo ja wanneer precies je de harde schijf hoort draaien. Vaak gebeurt dat pas na het aanzetten van de PC.

Controleer of Philips misschien een Windows 7 stuurprogramma beschikbaar heeft.
Ket kan verschil maken of je 32-bit Windows 7 of 64-bit Windows 7 hebt.
Controleer dat in de Eigenschappen van de Computer, via de rechtermuisknop op Computer (startmenu).

Het meest waarschijnlijk is dit een probleem met de lower- en upperfilter instelling voor een USB externe schijf, in het register van Windows 7. Misschien is het nog een overblijfsel van een Vista stuurprogramma (infcache), wanneer je tenminste een upgrade gedaan hebt van Vista naar Windows 7 en dus geen schone installatie hebt gedaan.

De harde externe schijf van Philips kan ook ongezond zijn. Meestal zit het dan in de omhulling en voeding, maar niet in de schijf zelf.
Haal de stekker van de adapter voor de harde schijf eens uit het stopcontact en schakel dan de harde schijf in. Doe daarna de stekker weer in het stopcontact.

gsm
door gsm - Feb 5, 2012 om 12:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier een oplossing voor Vista, in het Engels. Ik denk dat voor Windows 7 hetzelfde kan gelden.
Ik zou dit echter alleen uitproberen onder begeleiding van deskundige hulp of laten uitvoeren door een deskundige:

Windows Vista might report that there is “no driver found for you device” and/or will not display the pre-installed Vista OEM drivers. Even by manually selecting the driver, you will still get the “no driver found…” error. This is most likely caused by a corrupted INFCACHE.1 file. This file stores the location of drivers and their INF files. This file is hidden, has restricted access, and can be found in “c:\windows\inf”.

Delete the INFCACHE.1 file and it will force Windows to rebuild the INFCACHE.1 file the next time Windows searches for drivers. To delete this file, you have to set the security permissions of it to allow Full Control for the User Group Administrators or full control for your user account. Please follow the directions below:

Open a Windows Explorer window by right clicking on Start and then clicking on Explore.
In the address bar, type C:\windows\inf and press Enter.
Find and then right click on the file named INFCACHE.1.
Select Properties.
Click on the Security tab.
Click on Edit to edit the permissions of the file.
Click on Add to add User Groups.
Type Administrators in the User Groups field and click on OK.
Set Administrators to Full Control and click on OK.
Move or delete the file INFCACHE.1.
Reinstall a device to force Windows to rebuild the INFCACHE.1 file (DO NOT reinstall the same external hard drive that you were having issues detecting before. Please connect another USB device other than the one that Vista had an issue detecting).
This detection issue can happen several times in a row, but repeat the steps 1-11 and try again until this works.

ny
door nydyla - Feb 5, 2012 om 12:43
8 Antwoorden / 4 Vragen

Het antwoord van GSM hielp het beste. Ik heb een schone windows 7. net gekocht. Dus daar kon het niet in zitten. Het antwoord: Haal de stekker er uit en zet de schijf dan aan en daarna de stekker er in werkte.
Ik vraag me alleen af wat hij doet als alles weer uit geweest is, maar dat is van later zorg. Dank jullie allemaal wel voor de informatie.

gsm
door gsm - Feb 5, 2012 om 13:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=nydyla schreef op zondag 5 feb 2012, 12:43]Het antwoord van GSM hielp het beste. Ik heb een schone windows 7. net gekocht. Dus daar kon het niet in zitten. Het antwoord: Haal de stekker er uit en zet de schijf dan aan en daarna de stekker er in werkte.
Ik vraag me alleen af wat hij doet als alles weer uit geweest is, maar dat is van later zorg. Dank jullie allemaal wel voor de informatie.
Hartelijk dank voor het terugmelden over wat nu precies de oplossing is gebleken.

Blijkbaar was het nodig om de USB interface van de harde schijf te resetten.
Dit is in principe niet vaak nodig. Alle USB apparaten (printers, scanners, opslag, enz.) kunnen dit soms nodig hebben.

Ook bij de PC zelf kan deze reset helpen, vooral wanneer er interne USB apparaten aanwezig zijn, zoals cardreader of WiFi adapter. Er moet bij PC's en printers op de inschakel-knop gedrukt worden, terwijl het netsnoer uit het stopcontact is.

th
door thomas46 - Feb 6, 2012 om 14:02
43 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb hier ook een Externe harddisk, en met het zelfde probleem, elke usb port wilde hem niet herkennen, daarna heb ik een externe USB adapter gebruikt, MET EIGEN VOEDING , hierop de externe harddisk gezet, de externe USB adapter aangesloten op de computer, en hij werd normaal herkent, mijn conclusie is, dat hij gewoon spannings sterkte tekort kwam, laat ik die adapter weer achterwege , herkent hij hem weer niet, ik heb nog meer externe harddisken, en daar zijn geen problemen mee zonder externe adapter, ik vermoed dan ook in uw geval dat wat GSM zei, dit even een piekspanning geeft aan uw externe harddisk , die hem dan laat herkennen

tucker
door tucker - Feb 6, 2012 om 14:03
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ook mijn dank aan "gsm", ik had hetzelfde probleem met een LaCie harde schijf waar ik 2tb aan muziek op heb staan. Ik had hem al tig keer af- en weer aangekoppeld, maar dat hielp niet. Nu heb ik hem eerst aangezet, toen de stroom er weer op en daarna aan de pc aangesloten en hij lijkt het nu weer te doen.
Duizendmaal dank! :)

gsm
door gsm - Feb 6, 2012 om 23:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=thomas46 schreef op maandag 6 feb 2012, 14:02]Ik heb hier ook een Externe harddisk, en met het zelfde probleem, elke usb port wilde hem niet herkennen, daarna heb ik een externe USB adapter gebruikt, MET EIGEN VOEDING , hierop de externe harddisk gezet, de externe USB adapter aangesloten op de computer, en hij werd normaal herkent, mijn conclusie is, dat hij gewoon spannings sterkte tekort kwam, laat ik die adapter weer achterwege , herkent hij hem weer niet, ik heb nog meer externe harddisken, en daar zijn geen problemen mee zonder externe adapter, ik vermoed dan ook in uw geval dat wat GSM zei, dit even een piekspanning geeft aan uw externe harddisk , die hem dan laat herkennen
Harde schijven zonder extra voeding uit een adapter krijgen soms inderdaad te weinig voeding van de USB poort.
Hiervoor zijn speciale USB kabels in gebruik, met aan de computerzijde twee USB stekkers. De eerste stekker wordt altijd aangesloten op de PC en de tweede USB stekker dient alleen voor extra voeding uit een tweede USB poort, indien nodig.

In dit geval zat het probleem waarschijnlijk in de stroomadapter of in de USB interface van de externe harde schijf.
Door de harde schijf aan te zetten, nog voor de stekker van de stroomadapter in het stopcontact zit, wordt de adapter geheel "leeg" getrokken en in feite gereset. Dat geldt ook voor de USB interface van de externe harde schijf.
Bij het daarna aansluiten van de stroomtoevoer werkt het apparaat vaak weer.