fa
door farmer Dec 14, 2003 om 12:48
Computers & telefonie

Extra betaling UPC bij acceptgiro.

Wanneer men met online banking betaald is men dan ook 1 euro extra verschuldigd?

302 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het te vaak zo dat wanneer men per acceptgiro betaald, men automatisch extra kosten moet betalen. Maar u laat niet weten in uw verhaal of dat u deze ene euro extra moet betalen aan de UPC of dat u dit moet betalen aan uw bank! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen UPC doet het
Bij de WBO (woningbouwvereniging oldenzaal) doet het ook. Per Januari moet er per acepgiro een euro meer betaald worden aan de woningbouw.
Ik ben heel benieuwd of dit wel toegestaan is!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal on line via mijn Rabobank account. en betaal dan gewoon de rekening zonder toes;agen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet hebben de bedrijven alleen kosten voor een acceptgiro als je die ook werkelijk gebruikt, dus niet als je hem betaald via telebankieren.
Zelf trek ik de kosten er gewoon af en vermeld dan ook bijv. "abonnement minus kosten acceptgiro", tot nu toe accepteert iedereen het.
UPC zal dit waarschijnlijk niet accepteren want die blokkeert gewoon alles en het kost je tientallen zo niet honderden euro's om je recht te halen.
Als je bij UPC een verschil hebt over betalen van internet, dan blokkeren ze gewoon kabeltv en telefonie ook, ook al betaal je die wel netjes.
Helaas staan deze schoften altijd sterker dan de klant.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar kan er nu eens iemand klip en klaar zeggen of je als consument het recht hebt om de extra kosten van de acceptgiro ( tegenwoordig meestal 1 euro) in mindering te brengen bij on-line betaling van de acceptgiro.Dus niet in de brievenbus gooien!

En wie weet nu eens precies aan te geven waar die 1 euro administratiekosten  naar toe gaat , naar de bank of naar de instantie van wie de acceptgiro komt.Iedereen heft die administratie kosten, van je dagblad, donald duck tot upc.Het zou alles bijelkaar heel wat schelen als je die kosten zonder gezeur kan afhouden bij on-line betaling.