door wim frazer Sep 9, 2009 om 18:49
Computers & telefonie

Fiber 30 UPC

Wie heeft ervaring met Fiber 30 van UPC. De downloadsnelheden variëren bij mij heel erg: van 25Mbps naar 6Mbps. Ik heb de indruk dat het product erg instabiel is.

238 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 9, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heb je die downloadsnelheden getest?

De downloadsnelheid die de provider aangeeft is de maximaal mogelijke downloadsnelheid. Dat wil niet zeggen dat alle downloads altijd op de maximale snelheid zullen binnenkomen. De snelheid van een bepaalde download is afhankelijk van heel veel factoren.

Als je downloadt vanaf een langzame server, als je tegelijkertijd meerdere bestanden downloadt, als er allerlei andere zaken via internet bezig zijn, etc. etc. dan heeft dat invloed op je snelheid. Met name bij het downloaden dmv torrents wil de snelheid nogal eens variëren.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik test de snelheid m.b.v. de snelheidstester van UPC.

Er kan dan toch geen sprake zijn van vertraging doordat gedownload wordt van een langzame gebruiker. Ik ben benieuwd of er nog meer Fiber 30 gebruikers zijn waarbij de snelheid vaak erg laag is.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Zet jouw oproep ook eens op het forum van Kassa en op het forum van RADAR. Dan heb je een wat breder publiek en meer kans op enig responds.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2009 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, dat is duidelijk.
Wat zegt UPC hier zelf over?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2009 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wf,

U geeft aan dat u de snelheid van UPC Fiber Power 30 niet haalt. Kunt u aangeven wat voor snelheden u haalt? Zijn er momenten dat u de snelheid wel haalt? Wat voor snelheid haalt u als u een test in veilige modus doet?

Zou u uw klantgegevens en het antwoord op deze vragen willen mailen naar webcare@upc.nl. Vermeldt u in de titel s.v.p. "vara/kassa". Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare

ve
door verwijderd - Sep 13, 2009 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De lagere snelheden haal ik vooral 's avonds en in het weekend. Maar ook wel gewoon doordeweeks overdag. Dit kan toch geen gevolg zijn van drukte:UPC zegt zelf in hun spotje op tv. dat de kabel hier geen last van heeft in tegenstelling tot A.D.S.L. ( Geen opstoppingen op de lijn.)   En dan een verschil van, soms meer, dan 20?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2009 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC zegt daar niet veel op: "Het kan gebeuren dat de snelheid soms wat lager is." Ik heb de indruk dat het product Fiber gewoon niet goed is: erg instabiel.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2009 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist... hoe kan het dat ik na VIJF mailtjes dan nog GEEN ENKELE reactie heb gehad?

Inmiddels is zelfs een medewerkster maar gaan mailen (kon ik weer naar het betaalde servicenummer bellen - heeft me gelukkig nog geen 40 euro gekost sinds mijn abonnement in augustus begon), maar nog geen reactie.

Echt, werkt top. Is er nog een ander e-mailadres waar ik iets naartoe kan sturen?