Br
door Brolga Dec 27, 2010 om 20:18
Computers & telefonie

Film branden

Ik heb een film om pc staan met video ts bestanden. Op de pc doet alles het goed. Heb de film (alle bestanden) op een schijfje gebrand. Als ik deze op de dvd afspeel, dan is de ondertiteling weg of het geluid heel slecht of doet het helemaal niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan. Snap er niets van. Is er ook een manier om de pc aan te sluiten op de tv en dan de film te kijken. Alvast bedankt voor uw hulp.

448 7 Rapporteer

freya
door freya - Dec 27, 2010 om 20:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo brolga,

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Met welk programma heb je die bestanden op een DVD gebrand? En heb je bij het branden wel gekozen voor het DVD-video formaat? Als het goed is krijg je dan een schijfje met in de 'root' twee mappen. Een audio_ts map en een video_ts map. De audio_ts map is dan leeg en in de video_ts map staan dan de .vob, .bup en .ifo bestanden.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Dec 27, 2010 om 20:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En wat je tweede vraag betreft, ja dat kan wel, maar is afhankelijk van de beschikbare aansluitingen op je TV en computer en of je computer vlak bij je TV staat of niet.

Freya

erik008
door erik008 - Dec 27, 2010 om 20:39
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dat kan aan meerdere dingen liggen.
De kwaliteit van de disk is niet helemaal goed of de speler word een dagje ouder.
Ook kan het zijn dat je de schijf te snel gebrand hebt.
Ook is het mogelijk dat de video bestanden niet helemaal volgens de norm zijn.
Te weinig I frames in de film komt wel eens voor.

Jouw PC aansluiten op de TV kan.
Er zijn bijvoorbeeld DVI - HDMI kabels te koop voor het beeld.
Geluid moet je via je geluidskaart aansluiten op de TV of stereo.
Zelf heb ik een oude TV met een S-video kabel aan een oude pc hangen.
Ook kijk ik op deze manier uitzending gemist enzo.

Br
door Brolga - Dec 27, 2010 om 22:42
18 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Freya, bedankt voor uw antwoord. Ik brand met Nero StartSmart Essentials. Zat standaard op nieuwe pc. Heb net Nero geopend (dvd video) en lees dat ik een aanmaakprogramma nodig heb, zoals NeroVision. Op mijn oude pc had ik Nero 7 Premium. Misschien moet ik die er op zetten? Kan je trouwens twee veschillende prog van Nero tegelijk op je pc hebben?
Als ik het mapje van de film open staan er de volgende bestanden op: video_ts en
vts_01.0 t/m vts_12.1. Dit zijn info, backup bestanden en dvd film. Ik zie niets over audio staan. Maar moet er toch op zitten, want op de pc doet alles het wel.
Vr. groet Brolga

Br
door Brolga - Dec 27, 2010 om 22:46
18 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Erik008, bedankt voor uw antwoord. Ik zal het boekje van de tv opzoeken en kijken of het mogelijk is. Volgens mij zit er een hdmi aansluiting op. Voor geluidskaart moet ik even kijken of dat kan. Vr. groet Brolga

erik008
door erik008 - Dec 28, 2010 om 15:10
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@brolga
Je kunt geen 2 versies van Nero op je systeem hebben.
Als je een sleutel invoert voor een uitgebreidere Nero heb je ineens het hele pakket.

De audio en video zijn niet aparte bestanden.
De Audio_ts map is meestal leeg.

ro
door ron530 - Dec 28, 2010 om 15:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nero is op zich een goed programma maar om dvd's te branden gaat mijn voorkeur toch uit naar convertx to dvd, die pakt het veel simpeler aan. Je hoeft enkel de map waarin de bestanden staan aan te klikken en convertx doet de rest, wel handig om de brandsnelheid lager te kiezen dan de brander aan kan de kans op fouten is dan kleiner.