aboveoeuf
door aboveoeuf Jun 29, 2009 om 13:29
Computers & telefonie

Firefox extensie "mediaplayerconnectivity"

Dag experts,
Ik gebruik tot volle tevredenheid Firefox extensie "mediaplayerconnectivity". Sinds de update van "uitzending gemist" werkt deze extensie bij mij niet meer. Heeft iemand anders dezelfde ervaring en is hier een oplossing voor? Bedankt

537 21 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2009 om 13:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag aboveoeuf, gokjes: is het een optie om met systeemherstel terug te gaan? Via de helppagina op de site van uitzending gemist staat voor FF een plugin, kun je daar iets mee?

vr.gr.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 29, 2009 om 14:05
143 Antwoorden / 8 Vragen
aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 29, 2009 om 14:12
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag aurora1,
Bedankt voor je reactie.
1.Systeemherstel verhelpt het probleem niet.
2. De plugin waar je op doelt heb ik geinstalleerd en bied ook geen soelaas.
Ik ben toch bang dat het probleem bij "uitzending gemist" zit, omdat de programma's die bij RTL gemist in Windows Media Player worden vertoond nog wel werken met de extensie.
Groeten

edwardus
door edwardus - Jun 29, 2009 om 15:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat probleem heb ik nu ook. Het is werkelijk te zot dat anno 2009 de omroep nota bene je verplicht om met een bepaald product te werken. Van de publieke omroep mag je toch zeker verlangen dat ze werken met open standaarden.

Dit is echt waardeloos. Publieke omroep: schaam je!

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 29, 2009 om 16:00
143 Antwoorden / 8 Vragen

Goed gesproken, "op de barricaden"

PS, SBS (gemist) werkt bij mij ook niet in Firefox, wél in Google Chrome.

dirck
door dirck - Jun 29, 2009 om 21:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nergens last van met Firefox.

Uitzending gemist opent gewoon hun eigen schermpje met de Windows Media Player erin. (MediaPlayerConnectivity zie je dan ook niet verschijnen)

Bij SBS gemist opent wel de MediaPlayerConnectivity en ik kan dan kiezen of het in mijn eigen Windows Media Player opent, of dat het in de Windows Media Player opent binnen SBS gemist zelf.

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2009 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi mensen, ik heb e.e.a. nog even getest. Alles werkt bij mij in de IE(6), maar moest wel wat blokkeringen opheffen. Dus UG, SBSgemist en rtl4 gemist. Alles werkt ook in FF, maar moest daarvoor eerst nog een plugin intalleren (FF gaf dat berichtje rechtsbovenaan). Ik heb silverlight2 op de pc, dus misschien ligt het daaraan, mocht je die niet op je pc hebben? Werkt het allemaal ook niet als je de instellingen naar een lagere snelheid zet? Ik gebruik trouwens de wmp10.

groeten,

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 29, 2009 om 21:55
143 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo lui,even resumerend,
Ik gebruik WMP 11 en vóór de update bij UG werkte de plugin prima.Ik kan wel gewoon in het scherm van UG kijken en met eigenschappen etc de link in WMP zetten. Dit deed ik al voordat ik de plugin had geinstalleerd en werkt op zich prima.
Bij SBS 6 heb ik alleen geluid en krijg ik wmp niet te zien. ik zal eens proberen de WMP plugin voor firefoxte herinstalleren.
groeten

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2009 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het herinstalleren van de plugin niet werkt, kun je misschien flash opnieuw installeren. Ik weet trouwens niets van een update van UG. Je zou ook nog foutcontrole&repair kunnen laten lopen, of bijv, met mbam scannen (je weet maar nooit:baat het niet...), of je modem resetten?

groeten

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 29, 2009 om 23:06
143 Antwoorden / 8 Vragen

iedereen bedankt voor de tips.Ik heb besloten zonder plugin door het leven te gaan en deze dus verwijderd.
Jammer, want ik vond het wel handig.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2009 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het niet gelukt is. Misschien over een poosje nogeens proberen, wie weet is er dan iets aangepast. Succes met het pluginloze tijdperk.

Groeten,

edwardus
door edwardus - Jun 29, 2009 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens ligt het niet aan de MediaPlayerConnectivity plugin, de UG pagina wil blijkbaar een bepaalde component en neemt geen genoegen met iets anders. Heb nog niet de moeite genomen hier in te duiken.

De Kassa filmpjes kan ik nog wel openen hiermee, enkel UG niet.

WMP11 komt er hier niet op, no way, dan kijk ik maar via m'n HDX1000 naar uitzendinggemist.

Ook onuitstaanbaar dat UG het nodig vindt mijn browser window te verkleinen; dat geldt dus voor alle tabs. Als je niet uitkijkt wordt het ook nog zo opgeslagen. Prøtsers.

dirck
door dirck - Jul 3, 2009 om 13:46
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nu sinds een paar dagen Firefox 3.5 en daar werkt de MediaPlayerConnectivity plugin niet meer in. (wordt niet ondersteund door versie 3.5)

Maar verder werken alle streams nog wel goed met WMP.

MPG en WMV bestanden laat ik altijd afspelen met Media Player Classic HC, dit gaat in versie 3.5 ook prima.

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Jul 3, 2009 om 18:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ook die van uitzendinggemist.nl?

dirck
door dirck - Jul 3, 2009 om 21:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Edwardus,

UG opent in een apart verkleind scherm en begint dan meteen af te spelen, met WMP.

Alleen de filmpjes hier op de Kassa site doen het nog steeds niet met Firefox en WMP.
Met de MediaPlayerConnectivity plugin werkte het trouwens wel goed, maar nu die niet meer werkt in Firefox, willen de Kassa filmpjes ook niet meer starten.
Als je met rechts op Breedband klikt en die snelkoppeling vervolgens kopieert en weer plakt in WMP, dan werkt het wel. (maar rechtstreeks dus niet)

Ook werkt het prima als je ervoor kiest om de Kassa filmpjes te laten openen met VLC. (zo heb ik het nou ook ingesteld)

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Jul 3, 2009 om 23:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zojuist MPC-HC geprobeerd (FF3.0.11) maar no joy, hij blijft continu zeuren om de plugin WMP11. MPC-HC geeft slechts dat hij Kassa filmpjes niet kan afspelen.

Uiteindelijk toch die plugin geprobeerd en daar kan het dus ineens wel mee (WMP speelt af). Dit begrijp ik niet. Er moet toch een manier zijn om WMP te omzeilen?

Dit alles binnen Returnil trouwens, dus straks is alles weer terug zoals het was.

aurora1
door aurora1 - Jul 3, 2009 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Edwardus en dirck, ik heb ook nog e.e.a. even getest. Ik heb FF 3.0.5, plugin geinstalleerd en gebruik de mp 10. Alles werkt prima, UG etc. en de kassafilmpjes als ik breedband kies.
vr.gr.

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2009 om 18:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er is blijkbaar iets mis met heel omroep.nl. Ook als je bijv. naar http://gids.omroep.nl/ gaat, dan werkt de hele menustructuur niet onder Firefox, je kunt dus geen persoonlijke gids samenstellen, wat in IE wel mogelijk is. Je zou denken dat omroep.nl alleen met Mac werkt (want dat hoort zo in die wereld) maar nee, het werkt allemaal pas enigszins als je je conformeert aan Microsoft spullen.

Echt teleurstellend.

dirck
door dirck - Jul 4, 2009 om 19:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

http://gids.omroep.nl/ werkt wel goed bij mij in Firefox, vreemd.

@Aurora, Microsoft levert voor WMP10 al standaard plugins mee voor Firefox. Daarom werken Firefox en WMP10 ook prima samen.
Sinds WMP11 levert Microsoft geen plugins meer voor Firefox, daarom moet je dus die Windows Media Plugin voor Firefox installeren.

@Edwardus, MPC-HC wil helaas geen streaming video afspelen. (.asf bestanden) daarom gebruik ik toch de WMP daarvoor. (en VLC natuurlijk)

Ben trouwens wel benieuwd waarom je de WMP niet wilt gebruiken.

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2009 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de uitleg Dirck,

groeten, A.

edwardus
door edwardus - Jul 5, 2009 om 01:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat laatste is heel gemakkelijk te beantwoorden. Omdat WMP altijd problemen heeft met afspelen. Vaak "kan het mediabestand niet afspelen en constant Buffering... als onderbreking maakt je uitzending ongenietbaar. Op het laatst was ik het zo zat met WMP dat ik ben overgeschakeld naar Firefox + VLC + MediaPlayerConnectivity en dat beviel uitstekend totdat uitzendinggemist het ineens nodig vond roet in het te gooien.

Wat betreft de gids, dat begrijp ik niet zo goed, of is Firefox 3.5 zo anders dat het de Microsoft-eigen html dingetjes heeft overgenomen/goedgemaakt? NoScript staat op Allow omroep.nl dus dat is het alvast niet.