de
door detepe Jul 29, 2010 om 21:27
Computers & telefonie

Flauw of ernst?

Geachte Dames/Heren,
Is dit een instinker ? En hoe dan? Ik kreeg e-mail:
I write to inform you that we have already sent you $5000.00USD dollars
through Western Union as we have been given the mandate to transfer your full
compensation payment of $2,500,000,00 USD via Western Union by the United
Nations Government.So I decided to email you the MTCN and sender name, so you
can pick up this $5000.00USD to enable us send another $5000.00 USD by
tomorrow as you know we will be sending you only $5000.00 USD per day. Please
pick up this information and run to any Western Union in your country to pick
up the $5000.00 USD and call me back to send you another payment tomorrow.
Manager: Mrs. Stephine Clara
Email: sclara7282@aim.com
Phone: +2347033252581
Call or email me once you picked up this $5,000 USD today. Here is the
western union information you can also track it on-line @ www.westernunion.com

Sender Information's
Sender first name = Debbie
Sender last name = Jensen
MTCN;= 2869179235
Amount;= 5,000, USD
Test Question;= Honest?
Test Answer;= Trust.
Regards
Miss. Stephine Clara(ESQ
Kantoren in NL zijn geen zakenadressen. Status van zending: AFGEHAALD !
Wat moet ik hiermee?
vr.gr. Dolf Taylor Parkins

908 22 Rapporteer

genius
door genius - Jul 29, 2010 om 21:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo detepe,

Ja dus, een echte instinker.
Hierdoor probeert men aan diverse gegevens te komen. Deze mails moet je dus als spam markeren en verwijderen (prullenbak).
De mail is zelf onschuldig, maar zodra ze om gegevens gaan vragen (bankrekening, kopie ID / paspoort, etc.) niet meer zo onschuldig.

Meteen weggooien is mijn advies!

G.

robert11
door robert11 - Jul 29, 2010 om 21:37
310 Antwoorden / 25 Vragen

Neeeeeeeeeeeeeeee....niet alweer zo een idiotische vraag!....
Is het zooooooo moeilijk te begrijpen?

invalide
door invalide - Jul 29, 2010 om 21:56
787 Antwoorden / 5 Vragen

Zoveel geld en niet eens iets over voor een vertaling in Nederland$?

Gewoon deze spam negeren.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 21:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Scam Of The Day.

wire transfer to you
How are you today?I write to inform you that we have already sent you $5000..00 usd dollars through Western union
PICK UP YOUR MONEY IMMEDIATELY MTCN:972-091-0370Date: 21 Dec 2009 Comments: 0 From: Rev Johnson Lala
Reply-To: westernunio@hosanna.net
Subject: PICK UP YOUR MONEY IMMEDIATELY MTCN:972-091-0370
Date: Fri, 11 Dec 2009 12:35:37 -0800 (

Klik Hier

--Hello Sir/Madam,

I hope this finds you well as this will be our fourth and final notification to you. We write to inform you that we have already sent you $5000.00 USD through Western Union as we have been given the mandate to transfer your full compensation --Klik hier

an
door anicu - Jul 29, 2010 om 22:25
110 Antwoorden / 0 Vragen

Idiote vraag of niet: in Nederland zijn nog steeds financiële analfabeten die dit soort mails niet begrijpen en er op ingaan.

Aangezien het nauwelijks lukt om deze problemen bij de bron aan te pakken, moeten we de mensen, ontvangers van dit soort mails, maar blijven waarschuwen.

Lsk520
door Lsk520 - Jul 29, 2010 om 22:32
827 Antwoorden / 2 Vragen

Lees:

http://www.419scam.org/emails/2010-05/03/01059388.32.htm

stofzuigers
door stofzuigers - Jul 29, 2010 om 22:45
75 Antwoorden / 14 Vragen

Juist Robert, inderdaad weeeeeeeeeeeer zo idiote vraag, met een dom antwoord: wat denk je zelf?

birdies
door birdies - Jul 29, 2010 om 22:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Wat moet ik hiermee?............ Dumpen in de prullenbak.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 22:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

gut, de Rode duimen malloot is ook weer op de duimtour zie ik

Heeft zeker ook niet veel nuttigers te doen ;-)

Lsk520
door Lsk520 - Jul 29, 2010 om 23:24
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 29 jul 2010, 22:50]gut, de Rode duimen malloot is ook weer op de duimtour zie ik

Heeft zeker ook niet veel nuttigers te doen ;-)

Ach, vragen of de redactie de "gadget" kan verwijderen...t'is weekend....zinloos dus!

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 23:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tp schreef op donderdag 29 jul 2010, 23:24][quote=stacey schreef op donderdag 29 jul 2010, 22:50]gut, de Rode duimen malloot is ook weer op de duimtour zie ik

Heeft zeker ook niet veel nuttigers te doen ;-)

Ach, vragen of de redactie de "gadget" kan verwijderen...t'is weekend....zinloos dus!

Heb ik iets gemist ?!

Heb nog dag te gaan voor weekend..............

de
door detepe - Jul 29, 2010 om 23:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tot zover uw enthousiaste reacties gelezen. Veel van dit soort spam-zaken zijn al voorbij gekomen, maar Western Union had ik nog nooit gehad. W.U. is (voor zover ik weet) een bestaand bedrijf om geld wereldwijd te kunnen versturen, meestal door mensen die zelf geen bankrekening hebben.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 23:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=detepe schreef op donderdag 29 jul 2010, 23:31]Tot zover uw enthousiaste reacties gelezen. Veel van dit soort spam-zaken zijn al voorbij gekomen, maar Western Union had ik nog nooit gehad. W.U. is (voor zover ik weet) een bestaand bedrijf om geld wereldwijd te kunnen versturen, meestal door mensen die zelf geen bankrekening hebben.

Wordt veel gebruikt door oplichters, bellen moeten al gaan rinkelen bij de naam.......wel bestaand en verder zelf `oké` bedrijf maar ze hebben wat `mazen`die het voor oplichters prettig in gebruik maken helaas...............

knoop4x9
door knoop4x9 - Jul 29, 2010 om 23:43
533 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderen en blokkeren, is mijn devies.

Lsk520
door Lsk520 - Jul 30, 2010 om 00:19
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 29 jul 2010, 23:29][quote=tp schreef op donderdag 29 jul 2010, 23:24][quote=stacey schreef op donderdag 29 jul 2010, 22:50]gut, de Rode duimen malloot is ook weer op de duimtour zie ik

Heeft zeker ook niet veel nuttigers te doen ;-)

Ach, vragen of de redactie de "gadget" kan verwijderen...t'is weekend....zinloos dus!

Heb ik iets gemist ?!

Voor mij wel....oeps, moet uitkijken, levert zo een duim op....

Heb nog dag te gaan voor weekend..............

robert11
door robert11 - Jul 30, 2010 om 08:04
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=stofzuigers schreef op donderdag 29 jul 2010, 22:45]Juist Robert, inderdaad weeeeeeeeeeeer zo idiote vraag, met een dom antwoord: wat denk je zelf?

Er zijn geen domme vragen en wel domme antwoorden.....
Ben mij wel van bewust, daarom weer geschreven met weeeeeeeeeer juist omdat zulke vragen al tigmal zijn verschenen op zoveel forums, o.a. kassa. Men zou denken dat mensen idd niet alles lezen en wilkeurig een vraag stellen zonder eerst internet/forums te raadplegen.....

ma
door marnix1 - Jul 30, 2010 om 09:23
256 Antwoorden / 22 Vragen

@ Robert, waarom toch uw ietwat narrige reactie op de vragensteller? Dat u alle ins en outs van het net kent is toch geen reden om op deze manier te reageren? Vragen die u niet bevallen, kunt u toch gewoon negeren?
"men zou denken dat mensen idd niet alles lezen en willekeurig een vraag stellen zonder eerst internet/forums te raadplegen...."
Ik begrijp dat u altijd alles leest. Verder vind ik de vraag allerminst willekeurig.
groet!

gompy2
door gompy2 - Jul 30, 2010 om 17:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=detepe schreef op donderdag 29 jul 2010, 21:27]Geachte Dames/Heren,
Is dit een instinker ? En hoe dan? Ik kreeg e-mail:

*knip*
Please pick up this information and run to any Western Union in your country to pick
up the $5000.00 USD and call me back to send you another payment tomorrow.
Manager: Mrs. Stephine Clara

Stephine Clara (KLIK)

tdehond
door tdehond - Jul 30, 2010 om 17:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij Hotmail meld ik dit soort berichten als phishing mail.
Vervolgens verwijder ik ze.

Frauduleuze en phishing e-mails herkennen.
Klik op Hier

Het is de moeite waard om deze informatie eens rustig door te lezen.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 30, 2010 om 18:29
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u alle ins en outs van het net kent is toch geen reden om op deze manier te reageren?

Je hoeft niet alle ins en outs van het net te kennen, maar er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 31, 2010 om 16:35
16 Antwoorden / 1 Vragen

Typisch gevalletje Nigeriaanse 419-fraude. Je krijgt 2,5 miljoen dollar van "de regering van de Verenigde Naties" (tuurlijk), op te halen bij een willekeurig filiaal (!) van Western Union in coupures van vijfduizend dollar per dag (ben je 500 dagen bezig; ik zou maar een comfortabel hotel boeken om de hoek bij het Western Union-kantoor). Voor inlichtingen bel je met het vermelde nummer – 234 is de landcode van Nigeria.

Hoe deze variant van de fraude in elkaar zit weet ik niet precies, maar reken erop dat je veel geld kwijtraakt aan "onkosten" en dat je er lange tijd je handen vol aan zult hebben als je besluit iets met deze e-mail te doen. Je kunt dit beperken tot een seconde of twee door het mailtje aan te klikken in je inbox en op Shift+Del te drukken.

soepkiep
door soepkiep - Jul 31, 2010 om 18:31
529 Antwoorden / 75 Vragen

dit is spam gewoon verwijderen