kl
door klokje01 Sep 12, 2010 om 15:23
Computers & telefonie

Foto's verdwenen van externe harddisk

Ik werk op windows 7, en heb nu een probleem. Ik heb een aantal foto's opgeslagen op zowel de harde schijf als ook op m'n externe harde schijf. Ik heb een aantal foto's verwijderd van mijn harde schijf en nu zijn die foto's ook verdwenen van mijn externe harde schijf. Ra ra hoe kan dat. Is er ook een mogelijkheid dat ik die foto's weer terug kan halen? Graag hierop een antwoord

1015 9 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 12, 2010 om 15:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik je soms synchronisatie software voor je externe hardeschijf?
In dat geval kan namelijk op de externe schijf automatisch alles gewist worden wat je op de interne schijf hebt gewist.

gsm
door gsm - Sep 12, 2010 om 15:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer je de foto's nog in de prullenbak hebt staan kun je ze gemakkelijk terugzetten.

Anders kun je ook nog terugvallen op gratis herstelsoftware, zoals Recuva, Restoration, PC Inspector File recovery, of EASEUS Data Recovery Wizard (Free).

edwardus
door edwardus - Sep 12, 2010 om 21:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een andere gedachte die mij bekruipt: heb je (per ongeluk) snelkoppelingen op de externe schijf gezet i.p.v. kopieën van de bestanden?

genius
door genius - Sep 15, 2010 om 12:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo klokje01,

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Give Away of the Dutch. Ik ga hier niet verder op in maar je kan hier iedere dag gebruik maken van een aanbieding van de dag. Wat gebeurd er: Kijk maar eens hier: KLIK

Je moet hier wel vandaag gebruik van maken, want anders vis je naast het net. De aanbieding -gratis- is n.l. maar één dag, alleen vandaag, geldig.

Succes!

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Sep 15, 2010 om 12:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

Even ter aanvulling:
Of het werkt weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis -toch?

Gr.

G.

edwardus
door edwardus - Sep 15, 2010 om 12:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@genius: het is Giveaway of the Day, dat terzijde. Het is 98% rommel die je niet nodig hebt en waar gratis alternatieven voor bestaan. De meeste giveaways zijn screensavers, mediaconverters en registry cleaners. Een heel enkele keer zit er een pareltje tussen, zoals bijv. de giveaways van Paragon en Returnil, die hebben een paar keer per jaar iets moois weg te geven. Als je daarop wilt wachten moet je 't zeker doen, anders moet je er niet op rekenen dat er heel binnenkort een recovery of backup tool wordt weggegeven.
Vandaag inderdaad toevallig een recovery tool, hoewel ik me niet kan indenken dat de door gsm genoemde tools minder goed zouden zijn. Kijkend naar de beoordelingen scoort deze wGXe Photo Recovery niet zo best trouwens, maar dat is subjectief.

genius
door genius - Sep 15, 2010 om 12:57
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus,

Ik ben het helemaal met je eens. En toch kán dit wel eens het programma zijn wat TS goed kan gebruiken, niets afdoende aan hetgeen gsm voorsteld. Bovendien, vandaag is het gratis en toen ik het las moest ik meteen even aan dit topic denken, vandaar. Ikzelf heb het (nog) niet nodig, dus laat het lekker schieten. Ik neem mijn foto's mee in een back-up en heb dus geen last van genoemd probleem. Elke back-up gaat op een aparte DVD-RW en de 5e wordt dan weer de 1e. Met regelmaat worden de dvd's vernieuwd en dit gaat prima.

Bedankt voor je reactie en misschien heeft ts hier iets aan.
We lezen het wel t.z.t.

Een collegiale groet,

G.

edwardus
door edwardus - Sep 16, 2010 om 11:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Off-topic: heel toevallig vandaag weer een pareltje bij Giveawayoftheday:
Paragon Drive Copy 10 Personal
Niet voor iedereen even nuttig uiteraard, maar dit is blijkbaar weer 's een goede week voor giveaways.

genius
door genius - Sep 16, 2010 om 15:49
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus,

Ik heb hem ook even binnengehaald. ;-)

G.