ge
door geelke Jan 9, 2006 om 16:20
Computers & telefonie

Foutmelding?

elke keer als ik de computer opstart krijg ik een venstertje met de volgende mededeling: Cannot find the file 'C:\WINNT\Nail.exe' (or one of its components). Make sure the path and filename are correct and that all required libraries are available. daar ik geen engels kan snap ik er niks van. ik heb wel een tijdje terug hitman pro en NOD32 er over laten gaan en mischien dat ik daar iets fout heb gedaan. wie kan mij helpen? bijvoorbaat mijn hartelijke dank

gr geelke

180 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo geelke,

Het bestand nail.exe is een berucht spyware bestand. Je anti spywaresoftware heeft dat bestand, terecht, verwijderd. Echter er staat in het register kennelijk nog ergens een verwijzing welke dat bestand probeert op te starten. Je kunt eens proberen via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> Ok -> tabblad: Opstarten en kijk of je in de lijst een verwijzing ziet die het programma tracht te starten. Haal het vinkje dat er voor staat dan weg en sluit het venster. Start de PC opnieuw op en, als het goed is, is de melding verdwenen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Freya bedankt voor je antwoord maar ik kan hellaas niet lezen wat je schrijft bij start uitvoeren er staat dan iets over config? dit is niet te lezen misschien wil je het nog een keer proberen? alvast bedankt

gr geelke

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, kennelijk een iets te klein lettertype gebruikt. Het moet zijn:

Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> Ok -> tabblad: Opstarten

Freya

ve
door verwijderd - Jan 11, 2006 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Hitman Pro er overheen hebt gedaan dan kan je daar niets fout gedaan hebben. Hitman doet namelijk alles zelf en gebruikt verschillende virusscanners. Er wordt afgesloten met een resultaat van de scanning, het aantal onnodige bestanden dat is verwijderd, blocs aangebracht. Als je dat eindresultaat niet hebt gezien dan is er inderdaad alleen iets misgegegaan (heb je soms halverwege ingegrepen?)  Overigens, vertel wel altijd welke Windowsversie je hebt want nieuwe anti-virusprogramma's komen ook in conflict met oudere windows versies.

De vrije vogel