cees60
door cees60 Apr 20, 2011 om 20:57
Computers & telefonie

Foutmelding Rundll : C:\Windows\System32\inetcpl.cpl

Ik krijg steeds de volgende melding bij het afsluiten van Internet Explorer 8 op mijn PC (Windows XP Home SP3 :

RUNDLL : Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\Windows\ystem32\inetcpl.cpl. Kan opgegeven procedure niet vinden.
Onder Windows taakbeheer wordt dit proces niet vermeld.
Hoe kan ik dit oplossen?

3418 5 Rapporteer

door 9998354631 - Apr 20, 2011 om 21:43
10 Antwoorden / 0 Vragen

Een .cpl-bestand is een configuratiescherm-object. Control PaneL, staat het voor. Deze worden geopend met RunDLL32.exe, een onderdeel van Windows.

Ik krijg met google veel hits op een mogelijke virusaanval. Controleer dus je virus- en/of spywareprogramma en scan je hele computer een keer.

Je zou het bestand uit een backup kunnen herstellen (of door bijvoorbeeld Internet Explorer opnieuw te installeren.

Ik hoop voor je dat het geen virus is, dat zou balen zijn!
Succes.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Apr 21, 2011 om 11:36
42 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw computer scannen met de online Security Scanner van Microsoft:

http://www.microsoft.com/security/scanner/nl-nl/default.aspx

Deze scan kan wat tijd in beslag nemen, dus voer deze scan uit op een moment dat u de computer niet nodig heeft.

Opmerking: Microsoft Safety Scanner verloopt 10 dagen nadat het is gedownload. Als u opnieuw een scan wilt uitvoeren met de nieuwste definities ter voorkoming van schadelijke software, downloadt u Microsoft Safety Scanner opnieuw en voert u het opnieuw uit.

ik
door ikkedebeste - Apr 21, 2011 om 16:12
16 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie zodat ik op de hoogte gehouden wordt van eventuele nieuwe reacties in dit topic. Mocht het wel een nieuw en/of lastig stuk malware zijn: dat vind ik de leukste om mee te knokken namelijk ;-)
Trouwens erg Top om te zien dat MS hier ook aanwezig is. En wel goed en terecht ook, met al die (vaak onterechte) kritiek op MS.

pschaecker
door pschaecker - Apr 21, 2011 om 16:34
171 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je iets aan deze link Windows forum

succes

Paul

cees60
door cees60 - Apr 21, 2011 om 19:20
362 Antwoorden / 216 Vragen

Beste mensen,

Dank voor alle reakties. Ik heb IE8 opnieuw geïnstalleerd (in feite gewoon over
de oude heen) en tot nu toe blijft de melding weg. Ik zie in System32 gewoon weer het bestandje inetcpl.cpl staan. Tevens kan ik in IE8 > extra > internetopties weer aanklikken en er mee werken. De topic van pschaecker was ook zeer interessant maar gelukkig (tot nu toe) niet nodig. Heb voor alle zekerheid wel een printje gemaakt. Een uitgebreide scan heeft gelukkig GEEN virusmelding opgeleverd. Allemaal bedankt voor de hulp en adviezen. Mocht er toch nog iets mis gaan dan meld ik me weer.