sa
door sanne1958 Apr 22, 2010 om 18:29
Computers & telefonie

Garantie op laptop

Bij Mediamarkt heb ik een laptop gekocht in februari 2009, in mei vertoonde deze reeds de eerste mankementen, door MM opgestuurd naar reparatiecentrum Toshiba, na 2 maanden gerepareerd retour ontvangen. na 3 maanden weer problemen, nu andere, weer opgestuurd. Na 6 weken retour. Na 1 maand weerproblemen, accu vernieuwd. na 2 dagen weer terug, laptop weer opgestuurd. 2 maanden weg en nieuwe harde schijf. Totaal dus al 5,5 maanden in reparatie.
Na 2 maanden nu dus, weer problemen, MM wilde hem weer opsturen. Hier ging ik niet mee akkoord, een nieuwe wilden ze niet geven en geld terug ook niet. Ik heb hem nu opgehaald en mee naar huis genomen. Typisch geval voor de belbus volgens mij

772 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Hallo sanne1958,

Als je de redactie wil bereiken kun je beter je berichtje versturen via de 'contact'-link onderaan deze pagina.

Mag ik je daarnaast nog vragen wat je huidige probleem met de laptop is?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jammer dat het niet telkens hetzelfde defect was, anders had je n.l. een andere laptop kunnen krijgen c.q. je geld retour.

Wel vind ik dat de reparaties onevenredig lang hebben geduurd; bijv. het vervangen van een harddisk duurt ca. 5 minuten (zonder overzetten v/d inhoud), stel dat ze dat in Polen laten doen, dan nog mag dat niet langer dan 2 weken duren incl. transport.
Hierop kun je wel Mediamarkt aanspreken, of het je recht geeft op een (financiële) compensatie betwijfel ik echter. Coulance mag altijd natuurlijk.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sanne1958

Na slechts 9 gebruiksmaanden heb je zonder meer recht op een nieuwe vervangende laptop met ongeveer dezelfde specificaties en in ongeveer dezelfde prijsklasse. Je kunt namelijk in voldoende mate aantonen dat de verkoper je destijds een ondeugdelijk produkt heeft verkocht en er niet in slaagt om het produkt deugdelijk te repareren. Daarvoor is het niet nodig dat het steeds hetzelfde defekt zou moeten zijn. Dat is een hardnekkig sprookje. Je kunt dus de verkoper in gebreke stellen en een vervanging eisen. Wil de verkoper dat niet, dan kun je de koop alsnog ontbinden wegens het leveren van een wanprestatie en de totale aankoopsom terug eisen. Doe dat wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

read schreef op donderdag 22 apr 2010, 20:46: sanne1958

Na slechts 9 gebruiksmaanden heb je zonder meer recht op een nieuwe vervangende laptop met ongeveer dezelfde specificaties en in ongeveer dezelfde prijsklasse. Je kunt namelijk in voldoende mate aantonen dat de verkoper je destijds een ondeugdelijk produkt heeft verkocht en er niet in slaagt om het produkt deugdelijk te repareren. Daarvoor is het niet nodig dat het steeds hetzelfde defekt zou moeten zijn. Dat is een hardnekkig sprookje. Je kunt dus de verkoper in gebreke stellen en een vervanging eisen. Wil de verkoper dat niet, dan kun je de koop alsnog ontbinden wegens het leveren van een wanprestatie en de totale aankoopsom terug eisen. Doe dat wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Dank voor je reactie, ik ken de voorwaarden van Mediamarkt en de non conformiteitseisen.
Hier heb ik MM me geconfronteerd, maar desondanks hebben ze er gewoon SCH... aan.

Dit was mijn reactie:


Geachte mw. Hartman,

Dank voor uw reactie. De non conformiteit kunnen we in dit stadium wel
overslaan.
Aan de conformiteitsvereiste zoals omschreven in de wet is in het afgelopen
jaar, na 4 reparatieperiodes bij lange na niet voldaan. i.c. niet naar mij
als koper.
Het is uw goed recht als leverancier dit beginsel neer te leggen bij de
fabrikant, maar als koper sta ik hier verder buiten.

Het conformiteitsvereiste houdt in dat de afgeleverde zaak aan de
overeenkomst moet beantwoorden. Bij een consumentenkoop wordt bovendien vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoordde als de afwijking zich binnen zes maanden na aflevering openbaart. In dat geval is het aan de verkoper om te stellen en zo nodig te
bewijzen, dat de zaak bij aflevering wel aan de overeenkomst heeft
beantwoord.

Ik ga dan ook niet akkoord met opnieuw een reparatieperiode, maar eis dat u
dit product vervangt door een nieuw exemplaar, dan wel het aankoopbedrag
restitueert.

Voor de duidelijkheid wil ik nog verwijzen naar mijn email bericht van 5
januari 2010.

Voor wat betreft de scheur in het beeldscherm, dat is mij bekend en niet
ontstaan door ondeskundig gebruik of handelen. Ik spreek u hier ook niet
over aan.

Ik verneem graag uiterlijk morgen van u of u een nieuw exemplaar aanbiedt,
dan wel restitutie verleent.
U weet mij te bereiken.

Vertrouwende op een correcte afhandeling.
Groetend,
S.M.J. den Drijver-Moerman
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer