po
door posthuma Oct 22, 2009 om 17:17
Computers & telefonie

Garantie Samsung

3 maanden geleden kocht ik via de makro een samsung externe harddisc van 1,5 terabyte. Deze ging na 2 maanden stuk, en ben toen naar de makro gegaan. Daar vertelde men mij dat ik een RMA nummer op de website van Samsung moest aanvragen, en de disk zelf naar samsung moest sturen. Zo gezegd zogedaan, en nu krijg ik van Samsung een nieuwe harddisc terug, echter een 1 terabyte harddisk!!! Dus ik mis nog 500 gigabyte opslagcapaciteit!!!

De enige manier om contact te krijgen met de harddisk afdeling van Samsung is per e-mail, en daar heb ik nog geen reactie van gekregen.

Wat moet ik doen (ik heb ze al gemaild dat ik niet akkoord ging met de vervanging van een 1.5 tb disk voor een 1 tb disk)

365 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet terug gaan naar de makro
je hebt er nog garantie op
hun moeten dit dan voor jou regelen
dit hoef je zelf niet te doen
sommige bedrijven  maken er zich zo makkelijk er vanaf
maar zolang je garantie hebt hoef je dit niet zelf te doen

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze zeker schriftewlijk benaderen vertellen dat ze een vergissing hebben gemaakt want u heeft een schijf van 1,5 terra in geleverd en vecht dan ook dat  ze deze zullen leveren zidat u de 1 Terra weer terug kan sturen (niet eerder doen dan u de 1,5 terra in huis heeft.

Vermeld u er wel bij dat u vind dat samsung dit toch echt niet kan maken dus blijf wel vriendelijk.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

u ben letterlijk de sigaar als consument bij de Makro. U heeft geen rechten als consument. Dat is uw probleem op dit moment.

U moet gewoon de reactie afwachten van Samsung zelf. Waarschijnlijk heeft u de klacht kort geleden neergelegd bij hen. Dan is het redelijk dat men iets langer op antwoordt laat wachten.

Ben benieuwd de afloop.

labswans

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is hier geen sprake van consumentenkoop (Makro is een groothandel) en dus zijn de regels van de consumentenwetgeving hier niet van toepassing.
Probeer er samen met Samsung uit te komen, dat is zo ongeveer het enige dat je in deze situatie kunt doen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag posthuma,

Het is goed mogelijk dat de externe harddisc in de loop van die 3 maanden duurder is geworden. Dan zou je dus een voordeel hebben, waar je geen recht op hebt (tenzij je bijpast). Als dit zo is, dan vind ik een vervanging zoals nu wel redelijk en schappelijk. Wel hadden ze dan wel de keuze bij jouw moeten leggen..

Net vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duurder geworden? Goedkoper zou kunnen, maar duurder zeker niet.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vrijdag zelf naar het landelijke servicecentrum van samsung geweest (all-in transport) in SAchiphol Rijk. Daar heb ik de 1 tb schijf omgeruild met een 1.5 tb schijf. Geen probleem van hun kant, alle lof daarvoor.... Maar had de service afdeling van samsung niet evenjes op mijn mails kunnen reageeren? Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik in staat ben om zelf mijn spullen weg te brengen naar de servicecentra van de fabrikanten.....

dank voor uw reacties, mvg Paul

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent helemaal niet de sigaar als consument. De Makro is ook helemaal niet bedoeld voor consumenten, maar is een groothandel. Eenieder die daar koopt, weet ook dat er dus geen sprake is van een reguliere consumentenkoop. En dat er dus bepaalde risico's aan kleven.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ... "groothandel" vind ik persoonlijk wel erg aangedikt. Formeel is het waar, maar ik zie er maar heel weinig zakelijke inkopen gedaan worden, althans wanneer ik daar ben. De prijzen vind ik dan ook niet spectaculair. Of iedereen weet dat hier geen sprake is van een consumentenkoop betwijfel ik, dat iedereen het zou moeten weten ben ik met je eens.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus:
Hoezo aangedikt? Het is gewoon een groothandel, punt uit. Zelf noemen ze zich een zelfbedieningsgroothandel. Je kunt als normale consument daar ook niet terecht, maar alleen als je ingeschreven staat bij de KvK.

Dat jij het meer als een soort supermarkt beschouwt (denk ik), is jouw interpretatie. Op papier zijn ze gewoon een groothandel.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus (offtopic)
proficiat met plek 5

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo? Nou precies zoals ik al schreef: dat zijn geen groothandelsprijzen, de prijzen zijn vaak hetzelfde als in de supermarkt/bouwmarkt/witgoed/bruingoed/etc. zaak en ik zie er hoofdzakelijk consumenten boodschappen doen. Vaak kun je zelfs als familielid-van of als werknemer-van in aanmerking komen voor zo'n pas.

Klopt, het is puur mijn interpretatie, daarom schreef ik er ook "persoonlijk vind ik ..." bij.