va
door vandermeijde Apr 12, 2004 om 21:55
Computers & telefonie

Gebruik splitter

Enige tijd geleden een laptop gekocht met 3 USB aansluitingen. Blijkt echter niet genoeg
Gekocht een splitter met eigen voeding.
Doet helemaal niets. Zowel toetsenbord als muis als andere randapparatuur. Aansluiting van de splitter op andere PC bevestigd dat de spiltter niet kapot is. Wie weet raad ????????? BVD en MVG

756 4 Rapporteer

jpmholt
door jpmholt - Apr 16, 2004 om 13:14
14 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer je in het configuratiescherm kijkt van je laptop (start, instellingen, configuratiescherm
en je klikt op systeem, moet je even kijken onder usbcontrollers.
Daar moet 3x een host-controller staan en 3x een usb-hub.
Staan er eventueel ! bij?
Indien alle apparaten er staan zou ik ze in eerste instantie verwijderen en windows opnieuw opstarten.
De usbpoorten worden er dan automatisch opnieuw ingezet.
Nogmaals de usb-splitter proberen.
Windows moet in ieder geval en melding geven dat er een device is gevonden op de usb poort.
Daarna weer even kijken in het configuratiescherm onder systeem en kijken of er eventueel ergens een apparaat is bijgeplaatst onder usb devices.
Of mischien wel op een andere plek met een uitroepteken.
Zijn de juiste drivers geïnstalleerd van de splitter?
Zat er een cd of diskette bij?

Suc6

va
door vandermeijde - Apr 16, 2004 om 13:14
3 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor je bijzonder snelle reactie MAAR IK kom er niet echt verder mee Als ik Start heb aangeklikt zie ik geen hoofdstuk instellingen, alleen configuratie, dus ik kom niet verder. Bij de splitter zat geen CD of discette. Een eerdere splitter was wel vergezeld van een discette. Maar ook die deed het niet.
Weet je nog wat, Nogmaals bedankt.
Frans

wi
door wijndelt - Apr 20, 2004 om 08:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Vraag van mij wist je dat er twee verschillende usb poorten zijn versie 1.5 en versie 2.0 als jij bijvoorbeeld usb 1,5 op je labtop hebt zitten en je koopt er een usbpoort 2.0 bij zal het nooit werken. Anders om wel. Dus zoek uit welke type usbpoort je hebt en welke extra usb je gekocht hebt. Heb je 1.5 moet je ook 1.5 kopen heb je 2.0 op je lab-top en een slipter van 1.5 wil dit soms wel werken.

Zij beide verssie gelijk verwijder dan eerst de usb-poorten via deze computer eigenschappen en systeem hardware, dan zal bij het opstarten de pc de usb poorten opnieuw installeren zorg er dan wel voor dat de spliter reeds aangesloten is.

succes

va
door vandermeijde - Apr 25, 2004 om 23:56
3 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt, ga ik na (laten) kijken. Hen er zelf niet z\o veel kijk op , maar dat was je wellicht ook al duidelijk