bosduif
door bosduif Jul 15, 2012 om 12:05
Computers & telefonie

Gebruikers samenvoegen

Hallo Forumleden,

Op mijn laptop (XP) staan 2 gebruikers.
Ik zou die graag samen voegen zodat ik niet telkens over hoef te schakelen.
Kan iemand mij helpen?

Mvg Bosduif

1501 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2012 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo soepkiep,

Jij bent de enige gebruiker?
Dan zou je er een kunnen verwijderen.
Ga naar Start - Configuratiescherm - Gebruikers
en lees verder hier.

Suc6

freya
door freya - Jul 15, 2012 om 12:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bosduif,

Nee, in Windows is niet echt een 'merge' (samenvoeg) optie aanwezig, voor het samenvoegen van accounts. Er zal niets anders opzitten dan het meest uitgebreide account te gebruiken en de data van het andere account over te zetten naar dit account. Mocht je onder dat andere account programma's hebben die in dit account niet aanwezig zijn, dan zul je die gewoon onder dit account opnieuw moeten installeren.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jul 15, 2012 om 12:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 15 jul 2012, 12:27]Hallo soepkiep,

Jij bent de enige gebruiker?
Dan zou je er een kunnen verwijderen.
Ga naar Start - Configuratiescherm - Gebruikers
en lees verder hier.

Suc6
Tja, weggooien kan natuurlijk altijd, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Immers dan gooi je ook alle data van die gebruiker weg.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2012 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

.....Immers dan gooi je ook alle data van die gebruiker weg..........

Staat ook aangegeven in de link die er bij gegeven is.
Dus inderdaad: data overzetten, zoals je al aangegeven hebt.

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Jul 15, 2012 om 13:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zou de andere gebruiker niet verwijderen maar gewoon Uitschakelen,
dan hoef je niet steeds meer om te schakelen maar kun je hem indien nodig ook gewoon weer inschakelen.

bosduif
door bosduif - Jul 15, 2012 om 13:08
113 Antwoorden / 21 Vragen

@ edrick3
Die soepkiep is Coco, mijn haan.

Ik begrijp dus dat het niet mogelijk is.
Het gaat hoofdzakelijk om outlook express.
Voor het e-mailverkeer moet ik nu telkens overschakelen of via webmail werken maar dan moet ik telkens een copie naar mezelf sturen.
Ik had gehoopt dat het mogelijk zou zijn met importeren, zoals je ook doet als je een nieuwe pc of laptop aanschaf.

Dank voor jullie reacties.

Mvg Bosduif

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2012 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosduif,

Sorry voor de foute naam.
Hoe ik daar nu bij kwam? ;-)

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Jul 15, 2012 om 13:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bosduif schreef op zondag 15 jul 2012, 13:08]Het gaat hoofdzakelijk om outlook express.
Voor het e-mailverkeer moet ik nu telkens overschakelen of via webmail werken maar dan moet ik telkens een copie naar mezelf sturen.

Je zou over kunnen stappen op Windows Live Mail, daar kun je meerdere emailaccounts in zetten en heb je al je mail in 1 programma

freya
door freya - Jul 15, 2012 om 14:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bosduif:

Het gebruik van een bepaald emailadres staat verder los van welk windowsaccount je gebruikt. Als je onder windowsaccount1 een bepaald emailadres gebruikt, dan kun je dat emailadres ook onder windowsaccount2 gebruiken. Gewoon onder windowsaccount2 Outlook Express starten en via Extra > Accounts de gegevens van het betreffende emailadres invullen/aanpassen.

Freya

bosduif
door bosduif - Jul 15, 2012 om 14:05
113 Antwoorden / 21 Vragen

Allemaal bedankt voor het meedenken.
Het is gelukt met het antwoord van freya.
Ik moet alleen nog proberen de adressen en mappen over te zetten.

Mvg Bosduif

hereistom
door hereistom - Jul 15, 2012 om 14:17
740 Antwoorden / 1 Vragen

Hier kun je lezen hoe je het adresboekmover kan zetten; Adresboek overzetten.

E-mails overzetten;
Ga in Outlook Express naar Extra - Opties en kies het tabblad Onderhoud.
Klik op Archiefmap.
Je ziet nu de plaats waar de e-mails bewaard worden op de computer.
Open de Windows Verkenner (Windows toets + e) en ga naar deze map toe.
Kopieer alle mappen met e-mail. Niet alleen de mappen met de .dbx bestanden erin, maar ook de map daarboven. Om te importeren moet de structuur precies hetzelfde zijn. Je kan dus geen bestanden overslaan.
Ga op de Vista computer naar Start - Documenten en maak een nieuwe map aan.
Zet de mappen met e-mails in deze map. Klik met de rechtermuisknop op een .dbx bestand en kies Eigenschappen. Als het goed is staat er géén vinkje bij Alleen lezen. Als er wel een vink staat, haal deze dan weg (bij alle bestanden).
Ga naar Start - Alle Programma's.
Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon
en kies: Als administrator uitvoeren.
Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Berichten.
Kies Outlook Express.
Kies E-mail uit een OE6 archiefmap importeren.
Wijs de map met e-mails aan op de computer.
Importeren.