maryvon
door maryvon Feb 1, 2005 om 21:13
Computers & telefonie

Geen beveiliging

Gisteren zonder problemen gewoon de computer uitgezet, nu krijg ik bij het opstarten een icoontje te zien dat aangeeft, dat er geen anti-virus programma draait, terwijl ik zeker weet dat dit wel het geval is.

Alleen is dit niet meer te zien in de taakbalk waar ik het had staan.

Ik heb Avast draaien, al zeker 2 jaar zonder probleem, hij is ook te zien bij mijn geinstalleerde programma's, in mijn mail wordt het ook vermeld.

Dus hij werkt echt wel.

Alleen ik wil dit zichtbaar hebben op mijn scherm.

Wie weet de oorzaak van dit vreemde verschijnsel.

Ik heb trouwens XP SP2, volgens mij is er toen een heleboel ellende begonnen, krijg geen update''s meer, systeemherstel werkt ook niet, gaat helemaal naar begin stadium terug, alsof ik weer helemaal blanco begin.  Echt de meest vreemde verschijnselen.

Ik weet het ,beste is helemaal opschonen, maar daar heb ik even de tijd niet voor, wie heeft een tijdelijke oplossong voor mij, en wie herkent deze problemen.

360 7 Rapporteer

a2i
door a2i - Feb 2, 2005 om 03:51
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi maryvon,

De virusbeveiliging avast! onder Sp2/Configuratiescherm in beveiligingcentrum zou moeten zeggen

avast! antivirus 4.5.561 [VPS 0505-0] is bijgewerkt en de viruscontrole is ingeschakeld.

De freeware versie heeft een registered update van 14 maanden.

Nu kan het zijn als dat verlopen is je even opnieuw moet re-installen.

En registreren zodat je weer opnieuw 14maanden kunt updaten van je definities zodat de waarschuwing, wegvalt.

Wat betreft de andere punten die u noemt, u kunt het beste eerst deze afwerken, de andere openstaande vragen kan je evt. hierna verwerken.

Ook daar is wel een oplossing voor.

bvd.

maryvon
door maryvon - Feb 2, 2005 om 11:35
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb dit reeds gecontroleerd en ik heb de laatste versie, ik heb deze in Juni 2004 geinstalleerd, dus ik heb nog wel even.

Hij loopt ook gewoon op de achtergrond, want hij checkt wel mijn mail, alleen ik kan niet meer mijn voorkeuren erin zetten, omdat ik dus niet meer in dat scherm kan komen.

Ik moet sowieso een scan doen, wat is nog meer een goede Gratis online virusscanner, een collega van mij denkt dat  er een Back-door open staat.

bl
door blinkieboy - Feb 2, 2005 om 11:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een bekend probleem dat als je SP2 erop gezet hebt dat er problemen komen met anivirus-programma's.

Om dit te voorkomen moet je SP2 niet eerder installeren voordat je je antivirusprogramma hebt gedeinstalleerd.

Pas als SP2 is geinstalleerd moet je het antivirusprogramma weer installeren, dan heb je geen problemen meer.

Succes.

tigertje
door tigertje - Feb 2, 2005 om 12:19
402 Antwoorden / 0 Vragen

Of natuurlijk gewoon SP2 eraf pleuren. De beveiligingsupdates zijn los binnen te halen, je systeem is sneller zonder en de firewall is elders ook gratis te krijgen en die zijn doorgaans nog beter ook.

a2i
door a2i - Feb 2, 2005 om 20:18
407 Antwoorden / 14 Vragen

Geen enkel programma is flawless, wat je dus moet doen is uninstallen en opnieuw installen als het goed is heb je nog steeds je registerkey van je registratie met je online free avast!.

Dus even opnieuw installen van je virusscanner is niks mis mee.

Het is gewoon de engine van je virusscanner die bugged/glitched.

Gewoon opnieuw installen.

Wel even doen dus.

bvd.

maryvon
door maryvon - Feb 3, 2005 om 11:06
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb nogmaals in de veilige modus systeemherstel uitgevoerd, en warempel het werkt weer.

Dat is 1 probleem minder.

Nu heb ik dus nog wel dat ik geen updates kan binnenhalen, voor xp sp2.

De online info helpt mij ook geen stap verder.

Dan krijg je de vraag, is het probleem hiermee opgelost, dus ik zeg nee, maar een andere oplossing krijg je niet, schiet lekker op zo.

a2i
door a2i - Feb 4, 2005 om 00:30
407 Antwoorden / 14 Vragen

maryvon,

Ga naar Configuratiescherm/Automatische Updates

Switch even tussen Automatische updates uitschakelen (toepassen), wacht even, naar Automatisch (aanbevolen) druk op Toepassen Ok.

Ook in configuratiescherm naar Systeem kijk bij algemeen bij Systeem: Microsoft Windows XP staat daar Service pack 2.