pi
door pietert_1 Dec 14, 2003 om 16:38
Computers & telefonie

Geen garantie meer op een videokaart na 8 maanden?

Ik heb een compleet systeem aangeschaft bij Perfect Systems uit Oldenzaal. Totale kosten lagen ruim boven de 2000 euro en de eerste zending liep al meteen verkeerd. Dat is toen na veel problemen toch nog netjes opgelost. Nu heb ik het systeem 10 maanden draaien en na 8 maanden begeven de videokaart en de geluidskaart het. Beiden volgens de aanwijzingen van de firma retour gestuurd en de geluidskaart werd vervangen voor een nieuwe welke ik netjes met de post opgestuurd kreeg. De videokaart van 300 euro echter niet. Bellen heeft geen zin want het bedrijf heeft altijd de voicemail aanstaan. Op email wordt doorgaans binnen enkele weken antwoord gegeven. Na 3 weken kreeg ik antwoord op de vraag waar mijn kaart bleef? Opgestuurd voor onderzoek naar de fabrikant was het antwoord, dat kon lang duren want die was nooit zo snel (MSI). Na twee maanden mijn videokaart kwijt te zijn ontvang ik een email. De kaart die ik aanschafte 10 maanden geleden en 8 maanden heb kunnen gebruiken is niet meer te repareren. Ik krijg 150 euro vergoeding aangeboden van perfect systems. Het kan toch niet waar zijn dat een product dat ik duur koop (300 euro) na 8 maanden nog maar 150 euro waard mag zijn? Ik voel me enorm opgelicht door perfect systems. Op mijn vragen en voorstellen komt steevast een negatief of GEEN antwoord. Wie o wie kan me vertellen hoe ik dit aan moet pakken?!?

3121 5 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:19
113 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, dat wordt lastig. Je mag ervan uit gaan dat een videokaart langer meegaat dan 8 mnd. De garantie op deze kaarten ligt ook vaak op een jaar. Als je dus garantie gekregen hebt, dan mag je rekenen op volledige vergoeding. Anders krijg je uitbetaald de aanschafwaarde min acht maanden gebruik en dat is lastig te bepalen. In elk geval is de helft wel erg mager.

mrx
door mrx - Apr 16, 2004 om 12:19
27 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt recht op vergoeding van de kaart of vervangen van de kaart door een type kaart die gelijke prestaties levert.
wij hebben zelf een bedrijf die hardware levert door heel nederland.
Het beleid zou als volgt moeten zijn:
jij koopt een systeem gaat er iets kappot aan het systeem dan wordt het of gemaakt of vErvangen of vergoed.
Aabgezien msi een kapotte kaart binnen de garantie termijn of vervangt voor een nieuwe of de kaart laat maken.
De reseller waar u de kaart hebt gekocht krijgt dus altijd een vervangende (gelijkwaardige kaart of een nieuwe kaart terug.
Hij moet u deze kaart aanbieden of de waarde van de kaart retouneren.
u kunt dit aanvechten en de verkoper er op aanspreken.

ma
door marijn - Apr 16, 2004 om 12:19
6 Antwoorden / 1 Vragen

Op een videokaart zit gemiddeld 1 jaar garantie. Als de video kaart kapot gaat moeten ze de videokaart repareren maar als dit niet meer mogelijk is zullen ze het aankoop bedrag moeten terugbetalen. Het is wel zo dat het op videokaart gebied erg snel gaat en dat je als je de nieuwste dingen wilt doen je om het half jaar een nieuwe videokaart moet kopen. Maar ik vind niet dat ze maar de helft terug moeten betalen. Minstens twee derde! In jouw geval zal ik door middel van een beetje druk zetten. Wel netjes!! Je geld terug proberen te krijgen. Vaak krijg je daardoor al veel gedaan. Maar ik zal niet te ver gaan. Riskeer anders maar een nieuwe video kaart van die 150 die je terug hebt gekregen. Daar kun je trouwens ook een hele goede video kaart voor kopen. (RADEON)
Vriendelijke groeten Marijn

acjzr1
door acjzr1 - Apr 16, 2004 om 12:19
295 Antwoorden / 3 Vragen

De ontwikkelingen in de pc-sector gaan zeer snel, de prijsdalingen ook.Garantie betekent dat men verplicht is om een product te repareren,te vervangen of te vergoeden bij een mankement binnen de normale garantieperiode.Dit betekent dat de schadevergoeding die men U aanbied voldoende moet zijn om een vergelijkbaar product aan te schaffen, bij uw videokaart moet dat zeer goed mogelijk zijn en is het aanbod van de leverancier dus redelijk te noemen.

wi
door wijndelt - Apr 16, 2004 om 12:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Omdat ik als systeembeheerder werk weet ik dat je normaal altijd 1 jaar recht hebt op garantie, en bovendien ben je beschermd volgens de consumenten wet, een videokaart en geluidskaart moeten gewoon langer mee gaan.
Dit moet je doen een aangetekende brief schrijven naar het bedrijf en daarin vertellen dat je videokaart en geluidskaart al naar 8 maanden stuk waren en dat je via de consumentenwet duidelijk is dat je mag verwachten dat deze langer mee gaat. Dat je nu een week geeft om het probleem op te lossen en als ze dit niet doen je naar de rechter stapt en naar kassa, radar enz.

geloof me dit werkt.

succes