co
door courtny Jan 3, 2014 om 22:02
Computers & telefonie

Geen geluid in computer, wel apparaat geluidsweergave, waar niets aan mankeert

Sinds kort heb ik geen geluid meer in mijn computer. Er is een geluidskaart, alles staat goed ingesteld, stekkertje in de goede plug. Ik wijd het aan het overgaan van 120 Mb naar 50 MB in ander Alles-in-een-pakket van UPC. Ook kreeg ik de melding Windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer. Wat kan er aan de hand zijn.

1545 12 Rapporteer

ma
door mataraty - Jan 3, 2014 om 23:43
73 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me stug dat een versnelling van het internet dit veroorzaakt, sterker nog het is inweze niet eens mogelijk.

Lijkt eerder sprake te zijn van een virus oid. Scan je systeem eens met bv mbam

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2014 om 00:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je mbam gaat downloaden kun je dat het beste rechtstreeks van de site van de makers doen, klik hier. De versie rechts op de pagina in blauw, free version download. Na het installeren eerst updaten en dan bijv. de snelle scan doen.

co
door courtny - Jan 4, 2014 om 10:40
13 Antwoorden / 5 Vragen

Mataraty en Aurora1 bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb al gescand met RedCure Pro en daaruit kwam al naar voren dat er veel junkmails en andere onbeveiligde dingen (ik weet niet hoe alles heet) aanwezig zijn. Alleen als ik het door RedCure Pro wil laten oplossen dan kost mij dat geld. Mijn vraag is nu lost mbam de problemen gratis op?

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2014 om 10:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo courtney,

Ja, je kunt de gratis versie van MBAM gebruiken.
Klik hier onder FREE of gebruik de 14-dagen trial van de Pro-versie.

Kijk anders ook even hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2014 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je RegCure Pro bedoelt en niet RedCure Pro, lees dan even klik hier.
De kans bestaat dat het gebruik van dat programma ("rommelen met het register"?) de problemen heeft veroorzaakt. Misschien lost het op de juiste manier verwijderen van dat programma het probleem wel op.
Je zou anders ook foutcontrole met repair dat op de pc zit eens kunnen laten lopen. Duurt even en moet je niet onderbreken.

co
door courtny - Jan 4, 2014 om 19:51
13 Antwoorden / 5 Vragen

Aurora1, ik bedoel RegCure Pro wat niet het verdwijnen van de geluidsweergave heeft veroorzaakt. Het geluid was voor die tijd al weg. Ik weet niet in welk programma ik de foutcontrole met repair kan vinden. Ik ben in Configuratie geweest. Moet ik daar onder het kopje Beveiliging zijn, of Windows defender?

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2014 om 14:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar Start - Computer - op Windows(C:) rechts klikken - Eigenschappen aanklikken - Extra aanklikken en vervolgens Foutcontrole. Waarschijnlijk gaat de controle pas lopen na herstarten computer. De controle duurt wel even en mag je niet onderbreken.

co
door courtny - Jan 5, 2014 om 20:39
13 Antwoorden / 5 Vragen

Aurora1, bedankt voor je adviezen. Ik heb nog een vraag. Als ik voor de foutcontrole kijk bij Start - Computer - krijg ik geen Windows (C:) maar HDD (C:). Wat is HDD?
Ik heb de foutcontrole in gang gezet, gebeurt de volgende keer als ik de computer weer opstart.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2014 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@courtney,

HDD = hard disk drive. Lees hier.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2014 om 06:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je al klik hier (tips voor het oplossen van geluidsproblemen) gekeken?

co
door courtny - Jan 6, 2014 om 11:57
13 Antwoorden / 5 Vragen

Aurora1, daar had ik al gekeken. Ik heb een geluidskaart, een weer opnieuw geinstalleerde Realtek HD Audio. Nog steeds geen geluid. Ik heb het gevoel dat de oplossing heel eenvoudig is. Ondanks wat veel mensen zeggen, heb ik het gevoel dat als ik weer het Alles-in-een-pakket POWER van UPC neem, ik ook weer geluid heb. Dan is de snelheid van internet weer 120 MB. Maar het is maar een gevoel. Echter ik wil het Alles-in-een-pakket Basis plus geluid. Ik ga gewoon verder zoeken. Nog een vraag: u had het over Windows (C:) en ik heb daar staan HDD (C:). Kan je dan op HDD (C:) ook de foutcontrole op los laten?

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2014 om 12:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@courtney,

... Kan je dan op HDD (C:) ook de foutcontrole op los laten?.....

Ja.