ra
door ravdhout Jan 25, 2010 om 13:42
Computers & telefonie

Geen geluid meer op p.c.

Ik heb plotseling totaal geen geluid meer op mijn p.c en heb al van alles geprobeerd om dit op te lossen.XP in gebruik. Buiten de speakers ook andere geluidsbronnen geprobeerd; geluid staat niet uit. Bij apparatenbeheer gecheckt of alles(dvd etc.) nog functioneert en dat is zo. Kan iemand mij een duidelijk en helder advies geven? Bij voorbaat al mijn dank.

1120 13 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jan 25, 2010 om 13:47
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je een creative kaart hebt, staat er in het programma menu "restore defaults"

freya
door freya - Jan 25, 2010 om 17:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ravdhout,

En als je op het speakertje rechtsonder in het systeemvak klikt, staat er dan niet 'per ongeluk' een vinkje naast dempen? Zoja, even weghalen dan.

m.vr.gr. Freya

ra
door ravdhout - Jan 25, 2010 om 17:30
27 Antwoorden / 21 Vragen

Dit had ik al gecheckt Freya. Heb je nog andere suggesties?

freya
door freya - Jan 25, 2010 om 20:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, er zijn een aantal dingen die je kunt controleren.

1. Via Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer controleren of de hardware goed is. (geen gele uitroeptekens in de lijst?)
2. De software instellingen via het configuratiescherm > Geluid en eventueel de instellingen via Configuratieschern > Realtek HD Audio Configuratie.

Mocht dat allemaal niets opleveren, dan zou je de drivers van de geluidskaart opnieuw kunnen installeren of anders een systeemherstel kunnen proberen naar een datum toen het nog goed werkte.

Freya

gsm
door gsm - Jan 25, 2010 om 21:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Al een oortelefoon gebruikt om te testen?

ba
door bachanaal - Jan 25, 2010 om 21:48
248 Antwoorden / 7 Vragen

zeeer grote kans dat de geluidskaart kapot is. voor 10 euro heb je er een. kan je ook testen door even een kaart uit een andere pc te halen.

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2010 om 17:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Controleer of de Luidsprekeropstelling wel de juiste waarde heeft.
Als deze bijv. op 5.1 staat en je hebt maar 2 speakers, dan kan het mis gaan.
Zie de geavanceerde instellingen onder het luidspreker-icoontje.

erik008
door erik008 - Jan 27, 2010 om 18:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Probeer eens Bureau-accessoires/systeemwerkset/systeeminfo
Onder tab Hulpprogramma's diagnostisch hulpprogramma direct x

hier kun je ook geluid testen.

kr
door kreeftje - Dec 2, 2011 om 20:14
86 Antwoorden / 36 Vragen

Dag Erik008,

Omdat ik ook plotseling helemaal geen geluid meer heb, ben ik gaan zoeken naar een oplossing en vond jouw bijgaande antwoord.
Ik heb dit allemaal gedaan maar op een gegeven moment wordt er dus tijdens de test aangegeven dat ik geluid moet horen maar dat is dus niet zo....
Wat moet ik dan verder doen?

Vr.gr.

al
door allhomesystems - Dec 2, 2011 om 20:45
9 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met andere speakers , hoofdtelefoon . Mocht je dan geen geluid krijgen kan het zijn dat de kaart defect is .

Voordat je de kaart er uit haalt kan je zoals bovengenoemd een aantal punten checken.

kr
door kreeftje - Dec 2, 2011 om 21:24
86 Antwoorden / 36 Vragen

dag allhomesystems,

Het betreft een monitor met ingebouwde speakers maar ik zal mijn dochter vragen, die heeft volgens mij nog 2 speakerboxjes liggen.
Of heeft het dan geen nut, als het met de ingebouwde speakers niet lukt om 2 boxjes aan te sluiten?
(Ik ben een volkomen digibeet, sorry!)

kr
door kreeftje - Dec 3, 2011 om 16:03
86 Antwoorden / 36 Vragen

Dag allemaal,

Dit topic kan gesloten worden, het probleem is opgelost.

Het zat in een schuifknopje onderaan de monitor wat helemaal naar links was geschoven, dit is een geluidsknop waar ik het bestaan niet van wist.
Had van alles gecontroleerd maar dit niet ;-(
Weer wat geleerd!

Allen die gereageerd hebben bedankt.

freya
door freya - Dec 3, 2011 om 17:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, het probleem is opgelost en daar gaat het om. Bedankt in ieder geval dat je dit nog even hebt gemeld.

Freya