ri
door riavanzanten Apr 12, 2009 om 21:56
Computers & telefonie

Geen geluid uit boxen

Nadat ik een en ander heb opgeruimd van de pc, komt er geen geluid meer uit de aangesloten boxen.

Wie weet hoe ik dit terug kan krijgen?

2234 17 Rapporteer

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 12, 2009 om 22:13
249 Antwoorden / 20 Vragen

 Hallo Ria

heb je al systeem herstel gedaan? . en een datum opgegeven toen alles nog werkte

succes en een groet van de sleutelaar

ri
door riavanzanten - Apr 12, 2009 om 23:23
7 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor je advies; het heeft helaas niet mogen baten.

kiran
door kiran - Apr 13, 2009 om 00:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@riavanzanten

Start > Config. > geluiden en audioapparatuur

Volume - schuif hoog / staat hij misschien op dempen [vinkje]

Luidsprekervolume - schuif hoog

[Standaard instelling herstellen]

Audio - staat apparaat geselecteerd

Toetsenbord op mute?

Met de voorjaarsschoonmaak de drivers weggegooid? [start > config. > hardware > app.beheer > besturing voor geluid/video/spelletjes]

chris74
door chris74 - Apr 13, 2009 om 06:50
564 Antwoorden / 44 Vragen

Onder de hardware kijken of er geen uitroeptekentjes bij het geluid staat. Of is de pc losgekoppeld geweest. Stekkertje misschien verkeerd. Is een suggestie.

ri
door riavanzanten - Apr 13, 2009 om 21:14
7 Antwoorden / 3 Vragen

Bij "apparaatbeheer" staat dat de multimedia-audiocontroller niet juist is geconfigureerd en dat ik het stuurprogramma opnieuw moet installeren: gaat dit via een cd-rom die ik zou moeten hebben???

Iets dergelijks geldt voor "raid-controller"???

dirck
door dirck - Apr 13, 2009 om 21:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bij "apparaatbeheer" staat dat de multimedia-audiocontroller niet juist
is geconfigureerd en dat ik het stuurprogramma opnieuw moet
installeren: gaat dit via een cd-rom die ik zou moeten hebben???

Hallo Ria,

Probeer eerst eens de optie: "Vorig stuurprogramma"
Dan wordt het vorige stuurprogramma weer geïnstalleerd.

Als dat niet helpt, dan zou je ook "Stuurprogramma bijwerken" kunnen kiezen, dan krijg je ook de optie om via Windows update het juiste stuurprogramma te installeren.

En de volgende keer goed uitkijken met wat je opruimt.

Groet, Dirck

kiran
door kiran - Apr 13, 2009 om 21:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@riavanzanten

Als je geluidskaart geintegreerd zit op je moederbord, dan heb je de cd-rom nodig van je moederbord.

Is het een losse geluidskaart, dan moet je de cd-rom hebben van die geluidskaart.

Heb je die niet, kijk dan op de site van de fabrikant van het moederbord cq geluidskaart.

jvdorst
door jvdorst - Apr 14, 2009 om 20:46
186 Antwoorden / 5 Vragen

Als de PC echt het stuurprogramma niet kan vinden en je hebt geen Cd's laat dan eens weten welk merk en typenr. van computer je hebt. En draai je Windows XP of Windows Vista ?

ri
door riavanzanten - Apr 17, 2009 om 16:25
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor de adviezen tot nu toe; ik heb ze allemaal uitgevoerd en helaas zonder resultaat. Ik heb me ook nog laten verleiden tot de aanschaf van het prgramma "driver detective" en hiermee ook van alles gedaan ... helaas tot nu toe alles zonder resultaat ... Ik heb een LG computer en daarop is Microsoft Windows XP Home Edition geïnstalleerd ... wat nu?

dirck
door dirck - Apr 17, 2009 om 16:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ria,

Als je dubbelklikt op "multimedia-audiocontroller" in Apparaatbeheer en je doet dan wat ik heb voorgesteld, lukt het dan ook niet?

Als je een CD bij de computer gekregen hebt met de moederbord drivers erop, dan stop je die CD in de speler, hierop zitten ook de audio drivers.

Of als je even vermeldt welk type computer je hebt of als je weet welk merk en typenr. moederbord er in de computer zit, dan wordt het wat makkelijker om de juiste drivers op te zoeken.

Je zegt dat je een LG computer hebt, maar volgens mij maakt LG helemaal geen computers, wel monitoren en DVD branders bijvoorbeeld, maar geen complete computers.

Groet, Dirck

jvdorst
door jvdorst - Apr 17, 2009 om 17:13
186 Antwoorden / 5 Vragen

Geef de naam en het typenr. eens op van je LG. Je kan eventueel ook nog eens proberen via www.drivermax.com

ri
door riavanzanten - Apr 18, 2009 om 22:29
7 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, ik heb een LG monitor en discdrive ...

Mijn pc is een kloon ...

Voor sound is gebruikt AMD, Via KT600, 400 Mhz, AGP (8x)6xPCI, 3DDR400.

De cd en diskette van het motherboard en keyboard heb ik al opnieuw laten lopen.

jvdorst
door jvdorst - Apr 18, 2009 om 22:32
186 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb trouwens nog nooit van een lg computer gehoord. Is je monitor misschien een LG en de computer van een ander merk ?

ri
door riavanzanten - Apr 18, 2009 om 22:36
7 Antwoorden / 3 Vragen

In Apparaatbeheer is er géén audioapparaat ...

Ergens wordt Legacy audiostuurprogramma genoemd ...

Ik begrijp er geen bal van: is het probleem nu dat ik een nieuwe geluidskaart nodig heb???

"Vorig stuurprogramma" en "Stuurprogramma bijwerken" lukt niet ...

dirck
door dirck - Apr 18, 2009 om 23:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

is het probleem nu dat ik een nieuwe geluidskaart nodig heb???

Het probleem is dat je geen stuurprogramma's voor het geluid hebt.
Oftewel, je moet de juiste sound drivers installeren.
Je hoeft geen nieuwe geluidskaart te kopen.

Staan er dan geen gele vraagtekens of uitroeptekens in Apparaatbeheer?

Je vertelt dat je een en ander hebt opgeruimd van de PC, waarmee of hoe heb je opgeruimd?

jvdorst
door jvdorst - Apr 19, 2009 om 09:42
186 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je dit al geprobeert ?

CD van het moederboard in de PC. Dan via apparaatbeheer de optie stuurprogramma opnieuw installeren. Dan niet windows zelf naar het stuurprogramma laten zoeken maar aangeven waar het stuurprogramma zich bevind. Hierbij moet aangevinkt zijn dat er ook op cd gezocht moet worden. Misschien dat het werkt. Anders eventueel nog laten zoeken in de directory windows/system32.

Anders nog een vraag. Is het een losse kaart of zit de geluidskaart in het moederboard ingebouwd ?

ri
door riavanzanten - Apr 20, 2009 om 19:05
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hoera! Gelukt met cd én Apparaatbeheer! Dank je wel, kikker!