ha
door haviksnest Oct 23, 2008 om 18:41
Computers & telefonie

Geen internet

Mjn laptop is wegens een virus afgesloten geweest en gerepareerd.Echter bij thuiskomst bleek het geen aansluiting met internet te kunnen vinden. Nu blijkt dit te liggen aan een code die ooit is toegekend aan deze PC, maar deze code ben ik kwijtgeraakt, helaas.

Wie weet raad!

339 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Oct 23, 2008 om 18:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je bedoelt waarschijnlijk de WEP- of WPA-sleutel. Dit kun je verhelpen door via een netwerkkabel in te loggen op de router en dan bij het hoofdstuk draadloze beveiliging een nieuwe sleutel in te voeren. Deze sleutel vul je daarna ook in op het draadloze gedeelte van je laptop. Het helpt ook om de gebruikers-handleiding van de router er op na te slaan, meestal staat er stap voor stap beschreven hoe je het voor elkaar kunt krijgen.

Als dit je niet op weg helpt moet je maar even doorgeven welk type router je hebt, hoe deze qua draadloos netwerk is ingesteld en welk besturingssysteem je laptop heeft.

no
door nounou - Oct 24, 2008 om 13:28
30 Antwoorden / 0 Vragen

KPN zet de WPA code onderop de Experiabox

vr
door vroegevogel_1 - Oct 24, 2008 om 13:55
59 Antwoorden / 2 Vragen

Er wordt één ding vergeten volgens mij. Dit aansluiten hoeft punt 1 helemaal niet met een kabel. Punt 2, wat vergeten wordt is de sleutel. Als je die niet kent druk je 10 seconden op het resetknopje en voor daarna een nieuwe sleutel in. Bij Linksys gaat dit gewoon draadloos en bij Sitecom en Sweekx ook.

Indien je de code wel weet moet je die natuurlijk ook op de laptop even op de juistwe wijze opgeven.

Ga naar START, CONFIGURATIESCHERM, NETWERKVERBINDIGEN, en klik op DRAADLOZE NETWERKVERBINDING.Klik nu op EIGENSCHAPPEN.

klik op tabblad BEVEILIGINGEN. Nu kunt u de beveiliging en de sleutel ingeven. Zet eventueel het vinkje aan om de sleutel te controleren op typefouten.

Succes

jvdorst
door jvdorst - Oct 24, 2008 om 15:04
186 Antwoorden / 5 Vragen

De code zit geprogrammeert in je draadloze router. Als je die code weet kan je hem ook weer invoeren in je PC. Weet je hem niet dan even aangeven welk merk en type router je hebt.

capteam
door capteam - Oct 24, 2008 om 21:31
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je router gaat resetten ben je dus meteen alle instellingen kwijt. Voor hetzelfde geld maakt de router meteen geen verbinding meer met het internet, en dus een nog groter probleem.

Makkelijkst is inderdaad met een UTP netwerk kabel een verbinding te maken met je router, en dan de WEP key op te vragen (in een aantal routers staat de key gewoon leesbaar in beeld) danwel een andere code in te stellen en ook op de laptop. Haal dan de kabel weer uit de laptop en test of het nog steeds werkt.

Tip: schrijf de code ook op ;)