door wilter Sep 11, 2020 om 18:29
Computers & telefonie

Geen wifi op mobiel?

Op mijn mobiele telefoon heb ik géén wifi verbinding meer! Na installatie van een nieuw modem werkt de wifi wel op mijn  HPcomputer en tablet Samsung tab a. Alleen lukt het mij niet wifi aan de praat te krijgen op mijn Giga telefoon. Hoe te handelen? Vul de nieuwe ziggo nummer in en dan geeft het aan authenticatie probleem. Dan komt er te staan ziggo....... en dan beveiliging wpa2psk. klik ik op vegeten vraagt het om een wachtwoord. Onder de modum staan wifi pasword maar ook setting password. Beide geprobeerd maar het lukt me niet. Wie heeft een idee wat ik verkeerd doe. Alvast bedankt voor jullie aandacht, wellicht ben ik onduidelijk maar het is het proberen waard. Ook Ziggo klanten hulp kon mijn niet helpen. Trouwens ben een leek op dit gebied maar zie wel. Verder alvast een prettig weekend. Willem Terpstra / Groningen

2137 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 11, 2020 om 18:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als op je computer en tablet de wifi wel werkt dan weet je dus het wachtwoord en de netwerknaam (SSID), op de telefoon dien je je eigen SSID te kiezen en dan het bekende wachtwoord in te vullen.

tenormin
door tenormin - Sep 11, 2020 om 19:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Probeer anders via Facebook Ziggo te benaderen met chat. Ze beantwoorden meestal 24/7 hoewel ik niet weet of dit met Corona nog zoi is. Je krijgt wel vaak een adequaat antwoord.

ma
door malty - Sep 11, 2020 om 20:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

ik neem aan dat op uw smartphone wel wifi netwerken te zien zijn.

Kies uw wifi netwerk daaruit om verbinding te maken, wanneer u niet zeker weet welke naam u moet hebben kijk dan op het modem bij SSID. Vul dan het wifi password  (zie modem) in en het zou moeten werken.

Anders maar eens het modem uit en weer inschakelen. Laat weten of het gelukt is. Wanneer uw wifi netwerk niet zichtbaar is op de smartphone kan het zijn dat uw modem op een druk kanaal uitzend en gestoort wordt waardoor uw phone het niet kan ontvangen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 11, 2020 om 20:02
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willem,

Klik op je smartphone op "Instellingen".
Klik dan op "WiFi".
Klik dan op het sterkste signaal(netwerk) van Ziggo.

Op de achterkant van je modem staat een sticker met het wachtwoord van je netwerk.
Type dit wachtwoord als je smartphone erom vraagt.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 11, 2020 om 20:05
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Klik op het tandwieltje (instellingen) en u ziet daar uw SSID staan, als u daar op klikt wordt er om het wachtwoord gevraagd, dit vindt u achterop het modem (WPA2 sleutel).

rj
door rjw Sep 12, 2020 om 12:38
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Asl het wachtwoord achterop de modem staat zou eigenljik de eerste actie moeten zijn om dit wachtwoord te veranderen. Wel zo veilig.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 12, 2020 om 13:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken mensen die er een sticker over geplaatst hebben.

diumenge
door diumenge Sep 12, 2020 om 13:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, nuttig. Alsof iemand fysiek gaat inbreken om de code op het modem af te lezen. Maar... als ze dat al zouden doen, dan zal die sticker het zeker tegen houden ;-).

In het verleden, hoop dat het nu niet meer zo is, was het wachtwoord bij sommige providers af te leiden van of via het SSID. Daarnaast bestaat het theoretische risico dat een medewerker van de internetprovider of de leverancier van het modem het wachtwoord weet of ergens intern kan opzoeken. Daarom moet je het wachtwoord veranderen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 12, 2020 om 13:45
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge, bedankt voor de toelichting, zal ermee aan de gang gaan.
@rjw, ook bedankt voor de tip.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2020 om 10:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Is het gelukt?

newmikey
door newmikey - Sep 13, 2020 om 15:36
830 Antwoorden / 0 Vragen

Giga telefoon? Wat is dat? Een Siemens Gigaset of iets anders.

gerbera
door gerbera Sep 13, 2020 om 15:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

kijk ff hier wordt het u duidelijk;-))

gsm
door gsm - Sep 15, 2020 om 22:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het setting password is zeker niet nodig voor het maken de wifi verbinding.

Kom niet te dichtbij een ander wifi apparaat of de modem en ga ook niet te ver van de modem af. Zo'n 2 tot 5 meter afstand in de zelfde ruimte is prima.
Op de telefoon moet de SSID, die op de modem vermeld staat, zichtbaar worden bij de instellingen voor WiFi.
Selecteer alleen deze SSID (laat de andere SSID's van de buren met rust) en vul het wifi (wpa2psk) password in.

Als dat niet werkt, zet dan zowel de modem als de telefoon eens helemaal uit (stekker van de modem uit stopcontact of de schakelaar achterop uitzetten en bij de telefoon lang op de aan/uit knop drukken en uitschakelen kiezen of bevestigen).

Zet de modem als eerste weer aan en zodra deze opgestart is zet dan ook de telefoon weer aan.
Probeer nogmaals verbinding te maken.