pa
door parakist Aug 16, 2007 om 16:49
Computers & telefonie

Geen zwarte afdrukken meer

Ik heb twee HP kleuren inktjet printers staan. 950 en 4100
Beide zijn zonder opgaaf van reden in plaats van zwart op licht grijs  printen overgegaan.
Er is echt geen zwarte kleur meer uit te krijgen.
Alle andere kleuren zijn goed.
Weet iemand waar ik deze ellende moet zoeken?

344 7 Rapporteer

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 16:54
9 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je voor beide losse zwarte cartridges of worden kleuren gemengd zodat er zwart geprint wordt?

elenay
door elenay - Aug 16, 2007 om 16:54
1031 Antwoorden / 142 Vragen

parakist,

ik heb me laatst laten vertellen dat er vaak in printers twee cartridges zitten, een kleur en een zwartwit Dan wordt er zelfs bij zwart afdrukken een kleur uit de kleuren cartridge gehaald. Als die kleur nu haast op is, drukt het niet meer mooi zwart af. Ik heb toen de mijne maar bij laten vullen en toen was het weer goed.

pa
door parakist - Aug 16, 2007 om 17:02
22 Antwoorden / 11 Vragen

Zowel de 950 als de 4100 hebben een afzonderlijk patroon voor zwart.
Voor de goede orde ze hebben een kleuren en een zwart patroon en zwart wordt niet gemengd.
Let wel, het is bij twee printers gelijktijdig ontstaan.

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 17:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga uit van toeval omdat het bij beide printers is ontstaan.

Je zou eens moeten proberen om iets zwarts te printen en de zwarte cartridge eruit te halen, eens kijken of dat grijze uit de kleurencartridge komt. En anders zijn ze denk ik op, soms kun je het voelen aan het gewicht. Of even kijken op de inktpuntjes, is het vochtig, dan zit er nog inkt in. Is het opgedroogd, dan zijn ze waarschijnlijk leeg.

Je kunt ze dan bij laten vullen (varierend van 3-10 euro per cartridge wil je het goedkoop doen)

laaglander
door laaglander - Aug 16, 2007 om 18:01
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo parakist,

ik denk dat je het ergens in de eigenschappen van de printer moet zoeken. en dan vooral in het kopje afdruk kwaliteit of hier dan niet grijstinten staat ingevuld. maar voordat je dat gaat controleren, maak eerst eens een zelftest vanuit de printer zelf. wanneer het hier dan goed is dan ligt het niet aan de printer maar de software.. en andersom geldt het natuurlijk ook..

voor de 950c is dat: manier 1 printer uit.. printer aanzetten en tegerlijkertijd resume indrukken en vasthouden (5 sec) dan komt er een pagina uit

manier 2: printer uit.. printer aan en dan power en resume ingedrukt houden

manier 3: printer uit.. printer aan en power ingedrukt houden en resume 3x indrukken en dan powerknop loslaten

u zou dan 3 verschillende test pagina's moeten krijgen.. wanneer hier dan zwart wel goed is, ligt het niet aan de printer

succes Laaglander

elenay
door elenay - Aug 16, 2007 om 18:09
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik had hetzelfde laaglander en ben toen met die klacht naar de winkel gegaan en kreeg bovenstaand antwoord en daarna was het wel weer goed. Ik wist dit ook niet hoor. Ik dacht altijd van zwart is zwart en had geen notie van het feit dat de zwarte kleur ook uit de kleurencartridge wordt gehaald.

pa
door parakist - Aug 17, 2007 om 17:44
22 Antwoorden / 11 Vragen

Ik ben op het verkeerde been gezet doordat beide printers dezelfde klacht vertoonden. Omdat allen steeds weer op het zwart patroon terugkwamen ben ik toch deze kant uitgegaan. De testpagina was grijs. De patroon van de 4160 met een wattenstaafje gereinigd en dat hielp al enigzins. Toen goed doorjassen en de tekst werd steeds donkerder tot zwart. Bij de 950 hetzelfde gedaan maar deze is nog niet zwart genoeg. Het blijkt dus wel degelijk aan de patronen te wijten te zijn. Wellicht zijn te lang buiten dienst geweest.
Iedereen bedankt