fm
door fmmachiels Jul 29, 2006 om 09:50
Computers & telefonie

Geheugenprobleem?

Een nieuw geheugenstrip, 512MB PC3200DDR(Kingston) geeft een konstante "biptoon" Moederbord Gigabyte GA-K*NSC-939.Geheugen geplaatst in het eerste slot volgens instrukties.

Waar kan dit op duiden?

Met dank voor de reaktie.

556 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 29, 2006 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Het kan zijn dat de nieuwe moederbord het nieuwe geheugen niet aan kan of dat de geheugen niet goed.groeten Pascal

ve
door verwijderd - Jul 29, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U nog meer geheugen, allleen deze proberen.

Tevens een beetje scheef en het doet niets, dus soms erg hard drukkken , moederbord lijkt soms kapot te gaan.

Heeft U wel het goede type, er is naast DDR II ook iets met snellere, of zo, ik kan zelf 266,333 en 400, de 533 past wel maar werkte niet, foutje, dus retour..

Als ander geheugen wel werkt, kleiner, soms ik het moederbord te oud, maar dat is meestal bij 1 gb geheugens..

Ga met oude geheugen naar winkel, dan zien ze of het wel het goede type is, soms moet de BIOS ingesteld worden op het juiste type, en 2 verschillende kan meestal niet!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2006 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of het moederbord PC3200 DDR ondersteunt.

Zorg dat de geheugenstrip goed geplaatst is. Controleer de positie van de uitsparingen in de connector en druk de strip goed aan, zodat de clips aan de uiteinden gesloten zijn.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jul 29, 2006 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

in de krant stond vandaag;

512 Mb DDRAM PC 400 E 56

512 Mb DDR II 533  E45,

en ik kocht dus ook de verkeerde.. en dat werkte niet.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die nieuwe geheugenstrip, is dat de enige of heb je die bijgeplaatst?

Je moederbord ondersteund Dual-Channel geheugen, dus in geval van bijplaatsen heb je 2 identieke geheugenmodules nodig, anders werkt het alleen in Single-Channel modus. (en je geheugenstrips moeten dan natuurlijk ook Dual-Channel zijn en geen Single-Channel geheugen)

In geval van 1 geheugenstrip werkt het natuurlijk alleen maar in Single-Channel.

Wat die pieptoon betreft, het kan inderdaad heel goed mogelijk zijn dat het geheugen niet goed vast zit, maar het kan ook zo zijn dat er stof in het sleufje terecht is gekomen. Dus even het geheugen eruit halen, eventueel de stofzuiger er even voorzichtig bijhalen en opnieuw het geheugen er weer stevig indrukken totdat je een duidelijke klik hoort.

Groet, Dirck