ti
door tineke halfwerk Oct 7, 2015 om 10:10
Computers & telefonie

Geld terug?

Kan ik de gemaakte kosten (€65.-)om Windows 10 van mijn PC af te laten halen en Windows 7 weer terug te zetten terug krijgen van Microsoft?

1145 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. :-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2015 om 10:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, ik vrees van niet, vooral omdat het verwijderen van win 10 en het daarmee terugzetten van win 7 door u zelf gedaan had kunnen worden. Ik neem aan dat u dat bij een comperzaak heeft laten doen. Jammer van het geld.

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tineke halfwerk,

Nee, natuurlijk niet.
Dat had je dus niet 'zomaar' bij een winkel(?) moeten laten doen.
Dat had je ook zelf gekund (of door een handige buurman/ neefje/ o.i.d. kunnen laten doen).
Je had hier op de site advies kunnen vragen.

Zonde geld.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2015 om 11:34
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Vergelijk: U heeft uw woonkamer pimpelaars met groene stippen en gele vierkanten laten schilderen, kost € x,xx, en betaald aan de schilder. Het resultaat valt tegen, dus u wilt het weer "gewoon wit" hebben, denkt u dat de eerste opdracht (pimpelpaars met stippen en vierkanten) terugbetaald wordt? Nee.

si
door sibora - Oct 7, 2015 om 13:47
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wat er aan antwoorden geschreven is ; ben ik het niet helemaal eens.Na update wind- 10 was het het een ramp, startproblemen en nog eens startproblemen !
4 x is mijn computer naar een computerzaak geweest, ten einde raad , zij ik ; zet hem terug naar wind-7 kregen ze niet voor elkaar, werkte niet ! Als hun het niet kunnen, vraag ik me af, of je Oma of buurjongen of wie dan ook het wel kunnen !
heb natuurlijk ook moeten betalen ! dat krijg je van niemand terug. Heb op het laatst, Paretologic pc healh advisor gedownload, scannen en fouten in het register en weet ik wat opruimen die handel, mijn computer was toch aan gort, Tot mijn verwondering , loopt mijn computer weer als een zonnetje ! Problemen de wereld uit, zo zie je maar . Het heeft me in totaal wel wat centen gekost, met 100 euro kom ik er niet, maar ja ik was zo dom om een goed werkende computer om zeep te helpen met update naar w-10. ( heb zelfs met Microsoft gebeld gehad over mijn problemen )

ti
door tineke halfwerk - Oct 7, 2015 om 15:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het absoluut niet eens met het antwoord van Mahadma. Windows 10 zou erg gemakkelijk in gebruik zijn voor jong en oud. Dat is dus niet waar!! Dat is de reden waarom ik weer terug naar Windows 7 ben gegaan. 't Is geen vergelijk met jouw idee over een kamer behangen.
Microsoft had Windows 10 eerst beter moeten laten testen op gebruik voor ook mensen met een minder gebruik van de PC. De indruk werd gewekt dat het (Windows 10) een heel makkelijk, probleemloos product was.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2015 om 17:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft het zelf goed gevonden, dus eigen risico bij dit soort zaken.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2015 om 17:16
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Tineke,

Je laat een product X installeren op jouw pc in jouw opdracht, in dit geval W10, door een pc shop. Die steekt daar tijd in (in uw opdracht en voor uw rekening). Dàt kost U dus geld wat u betaalt voor het installeren. Niet voor het product wat ze erop zetten.

Nu bevalt U W10 niet, dàt is niet het probleem van de pc shop. Ze hebben gedaan wat U hen opgedragen heeft. Te weten W10 geïnstalleerd.

Verklaart U mij nu eens waarom Microsoft u de kosten die U gemaakt heeft, voor uw eigen gemak, zou moeten vergoeden, maar dan met argumenten die 'hout snijden'. En kom dan met wat beters als: Microsoft had Windows 10 eerst beter moeten laten testen op gebruik voor ook mensen met een minder gebruik van de PC. De indruk werd gewekt dat het (Windows 10) een heel makkelijk, probleemloos product was. Je kan van te voren op je 10 vingers natellen, dat dit besturingsprogramma's minimaal gesteld altijd wel 'wat kinderziektes' hebben.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2015 om 17:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ter aanvulling: het terugzetten van W7 is uw wens, dus dàt moet u gewoon zelf betalen.

pi
door pieterwolters - Oct 7, 2015 om 17:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tineke halfwerk schreef op woensdag 7 okt 2015, 15:36]Ben het absoluut niet eens met het antwoord van Mahadma. Windows 10 zou erg gemakkelijk in gebruik zijn voor jong en oud. Dat is dus niet waar!!

Het is niet moeilijker dan welke upgrade dan ook uit het verleden. Eerder makkelijker, zeker als je kijkt wat een extra complexiteit moet worden afgehandeld op de achtergrond.

Mijn vader van 75 had het na 10 minuten door en zou voor geen goud terug willen naar Windows 7 dus dan kan het nooit moeilijk zijn.

door 1953 - Oct 7, 2015 om 18:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U had die €65 kunnen besparen, heel eenvoudig kon u zelf W7 terugzetten.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2015 om 21:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 7 okt 2015, 17:40][quote=tineke halfwerk schreef op woensdag 7 okt 2015, 15:36]Ben het absoluut niet eens met het antwoord van Mahadma. Windows 10 zou erg gemakkelijk in gebruik zijn voor jong en oud. Dat is dus niet waar!!

Het is niet moeilijker dan welke upgrade dan ook uit het verleden. Eerder makkelijker, zeker als je kijkt wat een extra complexiteit moet worden afgehandeld op de achtergrond.

Mijn vader van 75 had het na 10 minuten door en zou voor geen goud terug willen naar Windows 7 dus dan kan het nooit moeilijk zijn.

IK ben bijna 86 en ik ben er ook uit gekomen wel met wat hindernissen maar die maken het juist leuk om ze op telossen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2015 om 21:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Idem. Win 10 is juist een verademing. Ik werk al met Windows sedert de allereerste versie. Win millennium was een ramp. Win 8 en 8.1 vond ik minder geslaagd. Benut nog een laptop met vista. Een laptop met win 7 zeer zelden, pc met win 7 dagelijks en laptop met Win 10 vrijwel dagelijks, ben alles van de pc aan het overzetten. Dus de vraag aan ts ook van mij: waarom terug naar win 7? Win 10 heeft o.a. hetzelfde programma overzicht als win7 alleen heet het daar alle app in plaats van alle programma's.

si
door sibora - Oct 8, 2015 om 00:40
30 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom terug naar windows 7 , 80 % gaat goed met update , maar 15-20 % niet !
dat zijn mijn woorden niet , maar van personeel Mycom, zit je bij die laten we zeggen 15 % waar het fout gaat ; gaat het ook goed fout . als dan mensen hun computer terug willen hebben naar W-7 kan ik goed begrijpen.Ik wilde dat ook !
Ik heb in een maand grijze haren gekregen van mijn computer, van doet hij het of niet ! dan wat Microsoft verklaard ; je kan terug naar W 7 of W8 is niet waar ; bij velen lukt dat niet meer, dat mag ook wel even gezegd zijn.Zelfs in een computerzaak niet , en het zijn geen domme jongens daar ! Nou het liep daar storm van de mensen die dat geluk niet hadden dat het werkte , zo als het had moeten zijn, nou ik heb ook met alle soorten windows gewerkt , maar die update naar W-10 was bij mij een ramp , en bij velen andere mensen ook , die dat geluk niet hadden dat het goed ging, over geld terug betalen wil ik het niet hebben , je doet het zelf, dat je een update maakt , maar we moeten wel eerlijk zijn, als het eenmaal werkt dat het een fijn programma is om mee te werken.