ca
door caramia Jul 3, 2007 om 23:55
Computers & telefonie

Gewone printer of laserprinter

Ik ben toe aan een nieuwe printer.  En nu word ik heen en weer geslingerd van je moet een Brother printer nemen. En dan weer nee je moet een laserprinter kopen. Ik print ontzettend veel gekleurd voor kaarten en foto's En verslagen En wil nu ook op stof (?) gaan printen. Maar wil wel All in One kopen. Kan iemand mij een goede raad geven?

962 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om diverse redenen zou ik toch kiezen voor een HP-printer.
Printerinkt is duurder dan goud!
De goedkoopste printers worden dan ook tegen kostprijs of minder dan de kostprijs aangeboden omdat de winst juist in die inkt zit.

Ik heb weleens een test gelezen over de daadwerkelijke inhoud van zo'n inktpatroon en daarvan was de enige met de juiste hoeveelheid.......
die HP!
Bovendien, met elke verwisseling van patroon verkrijgt men ook een nieuwe spuitkop waardoor storingen vrijwel nooit zullen voorkomen (hooguit met de machine op zich.

Mijn ervaring wat betreft de HP-service heb ik een sublieme ervaring.
3x een (gratis)inktpatroon toegestuurd gekregen. 1x vanuit Amerika, 2x vanuit Zwitserland en uiteindelijk bleek het mijn fout.
Dit eerlijk meldend aan HP of ik de 2 patronen terug moest sturen kreeg ik als antwoord dat ik ze alle 3 mcht houden; gratis!!

Die oude 520 werkt nog steeds en ook de 710c levert nog steeds uitstekende prestaties.
Bovendien doe ik met de inktpatronen als gewone thuisgebruiker wonderlijk lang want naar mijn berekening zou ik toch al een aantal maanden geleden problemen moeten hebben met vooral kleur.

Zoals gezegd; foto's? Dan een inktjetprinter!
Ook met dat speciale papier dat men afstrijkt op T-shirts.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je echt foto's wilt printen kun je het beste kiezen voor canon of epson
Ik heb ooit een HP gehad. het probleem daarvan was dat die printer een 6?? dik papier zoals fotopapier (ik gebruik 270gr/m²) niet aan kon,omdat de papierbaan daarbij teveel gebogen was. Bij de canon wordt het papier veel vlakker gehouden.
Ik heb zelf een canon pixma 150 all in one, en ben daar heel tevreden over.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Ik ga er steeds meer van begrijpen. Dus !! Ik houd het oude baasje (printer) en ga op zoek naar een laserprinter.

Nogmaals hartelijk dank.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je veel foto's print, dan is een inktjetprinter een betere keuze. Print je veel tekst en plaatjes, dan is een laserprinter weer een betere keuze.

Een laserprinter kan nooit foto's in hele hoge kwaliteit printen. Dit heeft te maken met de soort techniek.

Bij een laserprinter wordt de "inkt" in poedervorm op het papier gezet en daarna verhit en geperst. Hierdoor is de inkt watervast in het papier gebrandt.

Bij een inktjetprinter wordt de inkt in vloeibare vorm op het papier gespoten. Hierdoor kunnen de verschillende druppeltjes in elkaar overlopen, waardoor een ideale kleurovergang ontstaat. Dat effect wordt nog meer versterkt als je van speciaal fotopapier gebruik maakt.

Ik denk dat je het beste die overweging zelf kunt maken.

Let bij laserprinters wel op dat ze voldoende intern geheugen bezitten en dat je het geheugen kunt uitbreiden.

Bij een inktjetprinter wordt karakter voor karakter uitgeprint, terwijl bij de laserprinter alleen de gehele pagina in éénkeer uitgeprint kan worden. Daarom heeft een laserprinter een groot geheugen nodig, vooral als je veel en grote plaatjes wilt gaan uitprinten.