boekenwurm
door boekenwurm Aug 25, 2009 om 23:16
Computers & telefonie

Google chrome

waarom werkt deze site niet met google chrome?

335 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgens mij geheel correcte antwoord is: omdat de bouwers geen weet hadden van, en dus ook geen rekening hielden met Google Chrome toen de software ontwikkeld werd.. Oftewel, het is een beetje een retorische vraag, je bedoelde natuurlijk: waarom heeft de internetredactie van Kassa niet de moeite genomen om ook Google Chrome te ondersteunen? Als je díe vraag stelt, denk ik dat het antwoord is dat men er (nog) geen tijd (of prioriteit) voor heeft gemaakt of willen maken.

Je kunt ook zeggen: waarom is Google Chrome niet geheel compatible met de bestaande technologieën?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

read,

De vraag is onderweg naar de redactie.

edwardus,

Een kleine opmerking bij jouw reactie. Internet kan alleen functioneren omdat er standaards zijn. De makers van de kassa site zullen zich daar, net zo als de makers van Chrome aan moeten houden. Alleen een Amerikaans bedrijfje in Redmond heeft bedacht dat deze standaards niet voor hen geldig waren.

Als je kijkt naar de bron van de kassa internetpagina’s dan zie je dat de techniek nog uit 1993 stamt en verder een heel terechte opmerking “IE sucks.” .

Maar allen bedankt voor de reactie.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag boekenwurm,

Advies: stel deze vraag aan de KassaRedactie.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze site werkt prima met google chrome!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 01:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, maar waarom is deze site dan wel te bekijken met andere browsers?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

aboveoeuf,

Alles werkt prima, alleen "mijn pagina / mijn vragen" daar werkt de selectie van de tab "onbeantwoord / beantwoord / voor mij interessante vragen" niet. Ook het versturen van een bericht gaat niet.

Dit is de eerste site waar ik problemen ondervind.

Ik werk met Windows XP sp 3 chrome 2.0.172.43

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

welliswaar geen antwoord op uw vraag, maar op mijn oude telefoon met Windows Mobile werke de Kassa-site ook niet. Zelfs de linkjes van 5 laatete vragen werkte niet!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles werkt prima, alleen "mijn pagina / mijn vragen" daar werkt de
selectie van de tab "onbeantwoord / beantwoord / voor mij interessante
vragen" niet. Ook het versturen van een bericht gaat niet.

Je hebt gelijk, deze functies werken niet in Google Chrome
Groeten Aboveoeuf

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik even de gewraakte pagina door de Site Validation gehaald van w3schools, het resultaat: 168 Errors, 74 warning(s)
Dat zou de reden kunnen zijn dat Google Chrome 'm niet slikt.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus,

Gisteren heb ik mijn bevindingen aan de redactie van kassa opgestuurd, helaas niet met de resultaten van jouw onderzoekje. Tot nu toe geen reactie. Mocht je willen weten hoe het verder afloopt laat dat dan even weten.

en verder iedereen bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk willen we de afloop weten.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie weet wat dit betekent:

<html>
      <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />
        <!-- This should be uncessary. But help IE as much as possible (See issue Bug #196). It may even help, dammit.
             IE sucks.
        -->

Dit kom ik tegen in de Paginabron van deze website.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hahahahaha inderdaad! Gelijk helemaal bovenaan!

....en wat het betekent? Het betekent dat de maker anno 2003 een fanatieke Apple-gebruiker was   ;-)

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

... maar dan wel eentje die het ook niet zo nauw neemt met de HTML standaarden. En maar klagen over IE ... fraai hoor

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck, geen idee, net als de rest van deze bronpagina, maar het was mij ook opgevallen, kijk een aantal berichten naar boven.

edwardus, als ik bericht krijg van kassa laat ik het hier weten, ook als het antwoord (naar mijn gevoel) te lang op zich laat wachten zal ik hier reageren.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderaan deze pagina staat het ook beschreven.
www.rechtkrom.nl/internet/kassa.html

En dat Quantiq Xmedia B.V. is ook al jaren failliet.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dit vroeg natuurlijk om een klein onderzoekje....

De laatse geregistreerde update bij http://www.rwv.nl/index.cfm?act=nieuws.verslag&lng=1&vid=183 Als reden staat 'opgeheven wegens de toestand van de boedel'....

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaand het antwoord van de kassaredactie. Dat kan zo de politiek in, met veel woorden niets (toe)zeggen. Niet wanneer de nieuwe site actief wordt, ook niet of de site dan voldoet aan de internetstandaards (en te gebruiken is met iedere browser die daar ook aan voldoet), en al helemaal niet of en wanneer er iets aan “IE sucks” wordt gedaan.

Je zou zo kassa inschakelen om hier duidelijkheid te verkrijgen.

Om op uw mailtjes te antwoorden: de Kassa-site is geoptimaliseerd voor gebruik met Internet Explorer of Mozilla Firefox. Andere browsers (bijv. Apple Safari, Opera of Chrome) kunnen soms onverwachte problemen geven. Excuses voor het eventuele ongemak. De nieuwe site die wij gaan ontwikkelingen willen wij wel zoveel mogelijk toegankelijk maken voor alle browsertypen. Tot die tijd adviseren wij gebruik van Explorer of Firefox.

Dat IE sucks hoort uiteraard niet in de bron te staan. Dank voor het doorgeven.

Vriendelijke groet,
Kassa-online

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hahaha, is natuurlijk wel grappig, zo'n commentaartje van een kennelijk gefrustreerde webontwikkelaar....

Oorzaak hiervan is niet dat de ontwikkelaar zich niet aan standaarden houdt, maar vooral dat IE al sinds mensenheugenis een geheel eigen variant van de W3C webstandaarden erop nahoudt, oftewel: een beetje ontwikkelaar die een wat interactieve site moest bouwen, moest allerlei trucs, hacks, etc. inbouwen om IE te laten doen wat het zou moeten doen. En ze moesten wel, want IE is nu eenmaal al jaren veruit de meest gebruikte browser. Deze webontwikkelaar kan ik dan ook alleen maar gelijk geven... ;-)

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij z'n werk zonder honderden fouten had opgeleverd had ik iets meer begrip voor 'm kunnen tonen. Fout is fout, hoe afwijkend Microsoft de standaarden ook mag interpreteren/links laten liggen.

Let wel: dat was de opbrengst van één enkele pagina (!).