hejoput
door hejoput Dec 12, 2012 om 17:21
Computers & telefonie

Google chrome

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met google chrome via i deal kan betalen .nu blokkeert chrome omdat dit een onveilige site zou zijn

5301 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2012 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hejoput,

Bekend probleem.
Geen oplossing.

Zou overschakelen op een andere browser, bv. Firefox.
Kun je hier downloaden.

Met vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - Dec 12, 2012 om 18:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit geldt niet voor alle banken. Maar het is wellicht makkelijker om over te schakelen naar een andere browser dan naar een andere bank....

Cookies
door Cookies - Dec 12, 2012 om 19:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hejoput schreef op woensdag 12 dec 2012, 17:21]nu blokkeert chrome omdat dit een onveilige site zou zijn

Misschien blokkeert Chrome terecht de site waarbij je de ideal betaling wilt doen. Over welke site hebben we het? (Ik neem aan dat je het niet hebt over de site van je bank.)

Cookies
door Cookies - Dec 12, 2012 om 19:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Bekend probleem........

Bekend probleem? Ik werk al vanaf het begin met Chrome en een enkele keer blokkeert deze een site, maar bleek achteraf altijd zeer terecht geweest te zijn, nl. besmette sites.

sw
door swat1500 - Dec 12, 2012 om 22:16
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Betalen via Ideal lukt mij inderdaad ook niet via Chrome. Gebruik daarvoor dan maar weer IE.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 00:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 12 dec 2012, 22:16]Betalen via Ideal lukt mij inderdaad ook niet via Chrome. Gebruik daarvoor dan maar weer IE.

Heb je het over de site van de bank zelf? Dan kan het zijn dat die site niet goed draait met Chrome. Ligt dan niet aan Chrome, maar aan de site v.d. bank.

ikbenik
door ikbenik - Dec 13, 2012 om 09:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Bekend probleem?

Vind van niet.

Zoals carola.83 aangeeft, heb ik ook nooit problemen.

[quote]Betalen via Ideal lukt mij inderdaad ook niet via Chrome. Gebruik daarvoor dan maar weer IE.
Niet slim. Lees ook mijn andere topic: Kwetsbaarheid in Internet Explorer maakt volgen muiscursor mogelijk

Mijn bezorgdheid is toch dat mensen toch bepaalde zaken willen doen, ondanks dat bijvoorbeeld de beveiliging ingrijpt. Wat men dan wel eens doet, is die beveiliging uitschakelen om toch datgene te kunnen doen wat men wilt doen, in plaats van naar de beveiliging te luisteren.
Die beveiliging grijpt niet voor niets in.
Dat Chrome ingrijpt, is de kans groot dat er een keylogger op die site meekijkt, of nog erger.

jo
door jorisw - Dec 13, 2012 om 09:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welke versie van Chrome gebruik je?

hejoput
door hejoput - Dec 13, 2012 om 15:31
3 Antwoorden / 8 Vragen

chrome blokkeerd alle i deal betalingen die ik wil doen. ook veilige sites .

maar allemaal bedankt voor jullie snelle reactie.

ikbenik
door ikbenik - Dec 13, 2012 om 15:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Welke beveiliging heb je dan op de computer staan? Dus welke virus-scanner?

Ik draai hier op Chrome versie 23.0.1271.97 m, en ik heb hier nergens last van.
Als beveiliging heb ik Kaspersky Internet Security 2013.

jo
door jorisw - Dec 13, 2012 om 19:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hejoput schreef op donderdag 13 dec 2012, 15:31]chrome blokkeerd alle i deal betalingen die ik wil doen. ook veilige sites .

maar allemaal bedankt voor jullie snelle reactie.

Maar heb je nu de versie al gecontroleerd? Als je een verouderde versie gebruikt zou je problemen kunnen hebben.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 14, 2012 om 12:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Daar snap ik niets van
Regelmatig betaal ik via Chrome met Ideal.
Met de ING bank.
Nimmer een probleem.
Tot aan regelmatige betalingen in China.
Het lijkt mij een instellingen probleem.

jr
door jrschot - Dec 14, 2012 om 13:29
36 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik al jaren Chrome, en doe regelmatig iDeal betalingen (Rabobank).
Geen problemen.

Ik denk dat je beter de webshop waar je het wil gebruiken in twijfel kunt trekken als Chrome aangeeft dat dit geen veilige site is.

Maar het lijkt mij aannemelijker dat een firewall of virusscanner de iDeal blokkeert, en niet Chrome.

Dus details zoals a. welke site, b. welke virusscanner, c. welke firewall gebruik je, zijn denk ik wel nodig om de oorzaak van je probleem te achterhalen.

ni
door nissy - Dec 14, 2012 om 14:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal met Google chrome al jaren met Ideal en mijn computer is zeer goed beveiligd. Ik gebruik AVAST antivirus in de betaalde versie dus met alle mogelijke beveiliging van firewall tot PSP in totaal 8 verschillende maar de Ideal werkt gewoon dus het lijkt mij een instellingsprobleem

charleycool
door charleycool - Dec 14, 2012 om 16:00
78 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben geen computer expert maar ik heb ook google chrome maar ook geen enkel probleem met ideal betalingen.Wij hebben de abn.Onbegrijpelijk!!

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 16:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier ook nooit problemen met Chrome (Versie 24.0.1312.40 beta-m) i.c.m. iDeal. Heb als AV-software Kaspersky AV 13.0.1.4190 (d)

po
door poecilia - Dec 14, 2012 om 19:43
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik bijna uitsluitend Chrome en heb nooit problemen met ideal, wel heb ik Ghostery draaien in Chrome (geweldig programma, geen last van allemaal reclames) en dat moet ik uitzetten als ik met ideal wil betalen, want Ghostery blokkeert ideal, ik zou dus zeggen, kijk eens welke extensies er draaien in Chrome, wellicht is er een extensie zoals ghostery die het betalen blokkeerd

shepu
door shepu - Dec 15, 2012 om 09:22
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook (al jaren) uitsluitend Chrome. Heb nog nooit enig probleem gehad met iDeal in combinatie met ING.